سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد همدان:
حمایت هاشمی از آشوبگران زندانی جای تأمل دارد

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد همدان گفت: حمایت هاشمی رفسنجانی از آشوبگران زندانی که به حیثیت نظام لطمه زدند جای تأمل و تدبر دارد.


حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی امامی‌فر امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در همدان فلسفه برگزاری نماز جماعت را ایجاد وحدت مسلمانان خواند و اظهار داشت: نماز جمعه مظهر وحدت فکری و عقیدتی مسلمانان و اوج بندگی آنها در مقابل خداست، بنابراین در خطبه‌های اخیر نماز جمعه هاشمی رفسنجانی انتظار می‌رفت این بندگی و اطاعت از خدا ظهور و بروز کند.
وی گفت: از سوی دیگر بعد از مسائل پیش آمده پس از مناظره‌ها، دفاع مقام معظم رهبری از هاشمی و همچنین تبیین و تشریح وقایع و رویدادها توسط ایشان، هاشمی رفسنجانی نیز باید با تأسی از فرمایشات رهبری از قانون تبعیت می‌کرد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد همدان افزود: همچنین پس از استفاده رهبر انقلاب بر خلاف روال معمول از اختیارات ولایت، تمدید مهلت قانونی بررسی مسائل انتخابات توسط شورای نگهبان و حتی تشکیل هیئتی متشکل از معتمدان ملی، خارج از شورای نگهبان و وزارت کشور به منظور بررسی ادعاهای مخالفان و مشخص شدن خلاف ادعاهای آنها، هاشمی رفسنجانی باید ضمن پیروی از رهبری در مقابل قانون‌شکنان با جدیت و شجاعت ایستادگی می‌کرد.
وی با بیان اینکه رفسنجانی باید در خطبه‌های اخیر نماز جمعه از کلی‌گویی دوری می‌کرد، اضافه کرد: به نظر می‌رسد وی باید با دعوت جدی همگان به رعایت قانون از طرح سخنان چندپهلو و مبهم فاصله می‌گرفت ولی در حالی که شاهد عدم رعایت این موارد بودیم گاهی از اوقات حرف‌های خلاف واقع نیز از سوی ایشان مطرح شد.
امامی‌فر با انتقاد از اظهارات هاشمی رفسنجانی در مورد مسئله مشروعیت حکومت ادامه داد: در حکومت اسلامی مشروعیت و مقبولیت با یکدیگر متفاوت است و همراهی مردم، برای حکومت مشروعیت ایجاد نمی‌کند.
وی گفت: مشروعیت حاکمیت در اسلام از طرف خداوند بوده و مقبولیت حاکمیت با همراهی مردم است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد همدان، مظهر و تجسم یک حکومت اسلامی در زمان غیبت را اصل ولایت فقیه خواند و خاطرنشان کرد: مشروعیت حکومت از دیدگاه اسلام از جانب مردم نیست و دیدگاه اخیر هاشمی شاید با نظرات قبلی وی نیز متفاوت بوده و البته امیدواریم اشتباه کرده باشد.
وی گفت: اشتباه دیگر وی در دفاع از متخلفان و صحبت از ابهام‌زدایی بود در صورتی که پس از بررسی‌های همه‌جانبه هیچ گونه ابهام و تردیدی راجع به صحت و سلامت انتخابات وجود ندارد که حالا به فکر ابهام‌زدایی از آن باشیم.
امامی‌فر ادامه داد: صحبت دیگر وی مبنی بر تردید جامعه علمی و عالمان به نتیجه انتخابات، نیز از دیگر اشتباهات وی بود چرا که بسیاری از عالمان و شخصیت‌های علمی، حامی رئیس جمهور منتخب هستند و سند تأیید آن نیز رأی بسیاری از شخصیت‌های علمی، حوزوی و دانشگاهی جامعه به احمدی‌نژاد است.
وی با اشاره به دفاع وی از زندانیان و طرح سخنانی از مبنی بر لزوم آزاد کردن آنها افزود: این افراد با ایجاد تخلف و آشوب در جامعه موجب ایجاد خسارات بسیار برای مردم، قتل و لطمه زدن به حیثیت نظام شده‌اند، به جای اینکه وی خواستار برخورد جدی با آنها باشد خواهان آزادی آنهاست که این مسئله نیز جای تدبر و تأمل دارد.
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد همدان گفت: به نظر می‌رسد شکست هاشمی رفسنجانی از احمدی‌نژاد در دور نهم ریاست جمهوری و همچنین اختلاف نظر وی با رئیس جمهور موجب شده تا روی حق و حقیقت پا بگذارد.
وی عدم تحمل نظر مخالف را دیکتاتوری و خودمحوری خواند و گفت: هاشمی رفسنجانی هشت سال مسئولیت ریاست اجرایی کشور را بر عهده داشت و در این مدت نظرات خود را در جامعه پیاده کرد ولی حالا انتخاب فرد دیگری توسط مردم موجب اجرای شیوه جدیدی از مدیریت در جامعه شده است.
امامی‌فر با اشاره به اینکه دشمنان نظام از هر فرصتی برای ایجاد اختلاف و فتنه در کشور استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی را به نوعی ایجاد تفرقه و اختلاف در کشور قلمداد کردند که این امر جای تأسف دارد.
وی در پایان ضمن تأکید بر لزوم توجه به پیروی از رهنمودهای رهبری تصریح کرد: ما نباید به سخنان رهبری تنها به عنوان نظرات یک کارشناس نگاه کنیم بلکه اظهارات ایشان برای عوام و خواص جامعه فصل‌الخطاب و واجب‌الاطاعة است و هر کس غیر از این رفتار کند خارج از مسیر انقلاب و خط امام راحل(ره) حرکت کرده است.




تاریخ : دوشنبه 88/4/29 | 10:59 صبح | نویسنده : سعید | نظرات ()
در گفتگو با فارس مطرح شد؛
ناگفته‌های کدخدایی در باره انتخابات ریاست جمهوری

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان درباره نامه‌ای از سوی نمایندگان میرحسین موسوی به علی لاریجانی و عدم پذیرش درخواست اعضای شورای نگهبان برای ملاقات با هاشمی رفسنجانی در جریان بررسی انتخابات ریاست جمهوری توضیحاتی داد.


عباسعلی کدخدایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در واکنش به انتشار نامه‌ای از سوی نمایندگان میرحسین موسوی به علی لاریجانی در جریان رسیدگی شورای نگهبان به انتخابات ریاست جمهوری با دفاع از عملکرد شورای نگهبان، تاکید کرد: شورای نگهبان در انتخابات برای اطمینان و اعتماد بیشتر از تمامی راهکارهای قانونی در حد امکان بهره برد و حتی در مراحلی فراتر از ادوار گذشته اقداماتی را انجام داد که در گذشته سابقه نداشت.
معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان خاطرنشان کرد: در زمان بررسی انتخابات، پیشنهادی از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان مطرح شد که در آن پیشنهاد آمده بود "هیاتی با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور، دادستان کل کشور و یک نفر از اعضای شورای نگهبان " برای بررسی اعتراضات کاندیداها تشکیل شود.
کدخدایی گفت: البته شخص آقای لاریجانی برای ارائه این پیشنهاد به شورای نگهبان آمد و در خدمت آقای جنتی پیشنهاد را مطرح کرد.
بنا به گفته سخنگوی شورای نگهبان، علیرغم اینکه پذیرش چنین پیشنهادی برای شورای نگهبان مشکلاتی را داشت اما دبیر شورای نگهبان برای اعتمادسازی آن پیشنهاد را پذیرفت و مقرر شد آقای لاریجانی با آقایان موسوی و کروبی رایزنی‌هایی را شروع و نتیجه را به شورای نگهبان اعلام کند.
به گفته کدخدایی، پیش‌بینی لاریجانی این بود که میرحسین موسوی پیشنهاد هیات و ترکیب یاد شده را بپذیرد اما متاسفانه موضوع بدون پاسخ ماند و پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان، از آقای لاریجانی در این باره سوال کردیم که گفت ظاهراً به آقای موسوی و کروبی موضوع را منتقل کرده است اما آنان نپذیرفته‌اند.
سخنگوی شورای نگهبان در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به اظهارات هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه هفته پیش تهران که گفته بود "متأسفانه از این فرصت 5 روزه‌ای که رهبری انقلاب به شورای نگهبان دادند و گفتند که عقلا و موجهین را بیاورید تا بررسی کنند و اعتماد مردم را جلب کنیم استفاده خوبی نشد "،بیان داشت: همان‌گونه که در نامه‌ دبیر شورای نگهبان هم آمده است آقای جنتی فرصت را برای اطمینان و اعتماد بیشتر درباره انتخابات از مقام معظم رهبری درخواست کرد نه برای کار دیگر.
کدخدایی ادامه داد: در مهلت پنج روزه، رایزنی‌های مختلفی را با سران نظام، مراجع عظام، شخصیت‌های سیاسی اجتماعی از جمله آقایان ناطق نوری و هاشمی شاهرودی انجام دادیم و در این مهلت زمانی شخص بنده علیرغم پیگیری‌های مکرر، با مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز تماس گرفتم و برای انجام دیداری با آقای هاشمی رفسنجانی درخواست وقت کردم که اعضا خدمت ایشان نیز برسند تا هم توضیحاتی از روند رسیدگی به شکایات ارائه شود و هم اگر موضوعی است ایشان بفرمایند تا مدنظر قرار گیرد.
کدخدایی اظهار داشت: متاسفانه به رغم پیگیری چندین بار هیچ پاسخی از مجمع تشخیص مصلحت نظام دریافت نشد و آقای هاشمی رفسنجانی از فرصت قانونی برای ارائه نظرات خود استفاده نکردند و متاسفانه این فرصت هیچ گاه از طرف ایشان برای اعضای شورای نگهبان فراهم نشد.
سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره ترکیب هیئت ویژه بررسی روند انتخابات نیز تصریح کرد: این هیات متشکل از نخبگان، فرهیختگان و مقامات اجرایی دولت‌های گذشته از جمله آقایان ولایتی و افتخار جهرمی که در دولت هاشمی رفسنجانی نیز حضور داشتند، بود؛ این هیات محدود به شش نفر نبود بلکه دو نفر دیگر از نمایندگان نامزدهای معترض نیز در آن ترکیب حضور داشتند که می‌توانستند شرکت کنند.
وی یادآور شد: هیات ویژه بررسی روند انتخابات، از مصادیق اتم و اکمل عقلای سیاسی، اجتماعی و مذهبی بود که متاسفانه نامزدهای معترض به این هیات نیز پاسخی ارائه نکردند.
کدخدایی خاطرنشان کرد: ضمناً در پایان مهلت پنج روزه، شخص آقامحمدی، 4 پیشنهاد را به شورای نگهبان مطرح کرد و علیرغم این که اجرای آن برای شورا مشکل بود اما از جانب دبیر شورای نگهبان پذیرفته شد و متاسفانه به رغم اینکه آقای آقامحمدی از سوی موسوی و کروبی به شورای نگهبان پیام آورده بود، باز هم پاسخی از سوی معترضان دریافت نکردیم.
وی افزود: علیرغم این که آمادگی بررسی این تقاضاها را داشتیم اما درخواست‌ها از طرح کنندگان و معترضان بدون نتیجه باقی ماند.
معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با دفاع از کارنامه شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: شورای نگهبان از همه فرصت‌ها و ظرفیت های قانونی از جمله مهلت پنج روزه بررسی انتخابات که از جانب مقام معظم رهبری مورد موافقت قرار گرفته بود برای اعتمادسازی بیشتر استفاده کرد.
کدخدایی با اظهار گلایه از برخی اظهارنظرها نسبت به عملکرد شورای نگهبان قانون اساسی، گفت: متاسفانه برخی شخصیت‌ها برای حل مشکلات تلاش نکردند، اگر گامی را در این جهت برمی‌داشتند شاید نگرانی‌هایی را که آقای هاشمی مطرح می‌کند رفع می‌شد.
سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی در خاتمه تاکید کرد که شورای نگهبان در انجام وظایف قانونی خود در انتخابات ریاست جمهوری هیچ کوتاهی نداشته و کارنامه خوبی از خود برجای گذاشته است.




تاریخ : یکشنبه 88/4/28 | 9:37 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
اسماعیلی در گفتگو با فارس:
سخنان هاشمی در نمازجمعه صحت سخنان رئیس‌جمهور درباره وی را اثبات کرد

خبرگزاری فارس: یک استاد و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: چهل روز پس از آنکه احمدی‌نژاد در مناظره با موسوی، آقای رفسنجانی را به عنوان بازیگردان اصلی انتخابات معرفی کرد، سخنان ایشان در خطبه‌های نماز جمعه، صدق و درستی دیدگاه رئیس‌جمهور منتخب را اثبات کرد.


مهدی اسماعیلی تحلیلگر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آقای هاشمی که هنوز در حال و هوای شکست تاریخی 3 تیر 84 به سر می‌برد، در طول چهار سال گذشته و به ویژه در ایام منتهی به انتخابات دهم ریاست‌جمهوری، با بسیج همه امکانات خود، تلاش گسترده‌ای برای سقوط احمدی نژاد تدارک دیده بود، همه این ترفندها و لشکرکشی‌ها، با انتخاب تاریخی و بیست و چهار و نیم میلیونی مردم به سراب تلخی مبدل شد.
وی افزود: چهل روز پس از آنکه احمدی‌نژاد در مناظره با موسوی، آقای رفسنجانی را به عنوان بازیگردان اصلی انتخابات معرفی کرد، سخنان ایشان در خطبه‌های نماز جمعه، صدق و درستی دیدگاه رئیس‌جمهور منتخب را اثبات کرد.
اسماعیلی با بیان اینکه اعلام زودهنگام پیروزی توسط موسوی، فضای عمومی کشور را به سمت التهاب و اضطراب پیش برد، اظهار داشت: این همان اضطراب و التهابی بود که در نامه‌ها به رهبر انقلاب وعده داده شده بود؛ اما حالا که پس از یک ماه تلاش، آتش فتنه خاموش و حتی دولتمردان غربی دوباره و از موضع ضعف از بهبود و حل مشکلات فی‌مابین با ایران سخن می‌گفتند، ‌صحبت‌های اخیر هاشمی در نماز جمعه تهران هیچ توجیهی و عذری ندارد.
این استاد دانشگاه خطاب به هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: آقای هاشمی، مگر انتخابات با تمدید 5 روزه زمان رسیدگی به شکایات و تشکیل هیات رسیدگی که اکثر آنها دوستان شما بودند، به تایید شورای نگهبان نرسیده است که مجددا بحث توجه به اعتراض معترضین در چارچوب قانون را مطرح می‌فرمائید؟ قانون مدنظر، کدام است که هنوز و با گذشت بیش از 35 روز از انتخابات و در آستانه مراسم تنفیذ و تحلیف صحبت از آن می‌کنید؟ درخواست مناظره می‌نمائید تا مردم قضاوت کنند؟
وی تاکید کرد: صحبت‌های دیروز هاشمی رفسنجانی بسیار تعجب‌آور و از موضع یک مسئول انقلابی با تجربه نبود، شاهد آن هم دست زدن منافقان و دشمنان و ناراحتی و تاسف دوستان انقلاب است.




تاریخ : شنبه 88/4/27 | 10:23 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
رئیس جامعه مدرسین حوزه علیمه قم در دیدار با مسئولان خبرگزاری فارس- 1
اخبار فارس برای ما معتبرتر از رسانه‌های دیگر است

خبرگزاری فارس: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وقتی خبری از خبرگزاری فارس درج می‌شود برای ما معتبرتر از خبرگزاری‌های دیگر است.


? گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمد یزدی ظهر امروز در دیدار مدیر عامل و مدیران ارشد خبرگزاری فارس این خبرگزاری را از معتبرترین خبرگزاری‌های کشور عنوان کرد.
وی اظهار داشت: کار و فعالیت شما بسیار حساس است که در شرایط فعلی و در آینده نیز همه آن حساب شده و مورد توجه قرار می‌گیرد.
آیت‌الله یزدی با بیان اینکه خبرگزاری فارس از اعتباری خاص برخوردار است افزود: وقتی اخباری که منبع آن خبرگزاری شما باشد، می‌خوانیم و با اطمینان بیشتری به آن نگاه می‌کنیم.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: به دست آوردن اعتبار یک مطلب است و حفظ آن نیز موضوع دیگری است که باید خبرگزاری به آن توجه داشته باشد.
وی با اشاره به ولایت‌پذیری خبرگزاری فارس گفت: پشتیبان ولایت فقیه بودن خبرگزاری فارس عامل پیشرفت و موفقیت آن است که امیدواریم ادامه داشته باشد.
آیت‌الله یزدی گفت: این خدمت و صداقت و همچنین صفا و پاکی را حفظ کنید.




تاریخ : شنبه 88/4/27 | 10:15 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()

در مورد حضور هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه این هفته تهران، پیش بینی‌های مختلفی در سایت‌ها ،شبکه ها و تریبونهای داخلی وخارجی انجام شده و برخی از سایتها و وبلاگ‌های حامی میرحسین از حضور وی و خاتمی در صف نمازجمعه خبر می دهند . به این ترتیب بازار  احتمالات و پیش بینی بشدت داغ شده است  .
 
به گزارش جهان ،با اعلام برگزاری نماز جمعه تهران به امامت هاشمی رفسنجانی موجی در چند روز اخیر به راه افتاده تا برخی از مخالفان دولت را به سوء استفاده از فضای عبادی سیاسی نماز جمعه برای ابراز مخالفت خود با دولت و پیشبرد جنبش به اصطلاح سبز خود تشویق کنند.

بر همین اساس تبلیغات گسترده ای از سوی برخی از جریان های سیاسی مبنی بر حضور موسوی و خاتمی در نماز جمعه در دستور کار قرار گرفت تا با این تبلیغات جمع بیشتری از طرفداران خود را به صحنه بیاورند .اما یک مساله بشدت رهبران این جریان را نگران کرده است و ان اینکه برخی از طرفداران این جریان به نظر می رسد در طول عمرشان سابقه حضور در نماز جمعه را ندارند و نحوه اجرای این نماز عبادی و سیاسی را نمی دانند .

بنابراین تمامی تریبونهای داخلی و خارجی را به کار گرفتند تا بر این مشکل بنوعی غلبه کنند .درنخستین مرحله برخی از این تریبون ها در صدد برآمده اند تا به این نماز اولی ها نحوه برگزاری نماز جمعه را آموزش دهند. 

ماجرا زمانی جالب تر می شود که برخی شبکه های ماهواره ای که بواسطه پخش برخی از برنامه ها و تصاویر خاص مشهورند ،در این عرصه سنگ تمام گذاشته و با پخش نماز جمعه های آرشیوی در کنار اموزش شفاهی چگونگی خواندن آن را آموزش می دهند. 

همچنین باسرک کشیدن به برخی ازسایتها و پایگاه های خبری وابسته به این جریان تیتر "نماز جمعه چگونه خوانده می شود "را به وفور می توان دید .

گفتنی است رسانه های مذکور درحالی نماز اولی ها را به نماز جمعه به امامت هاشمی دعوت می کنند که بنابه اخبار موثق میرحسین بعد ازدو دهه برای اولین بار در نماز جمعه شرکت می کند . 

سوء استفاده از جایگاه نماز جمعه برای بروز مخالفت سیاسی خود با دولت درحالی در دستور کار طرفداران یک جریان سیاسی قرار گرفته که رفتار حساب نشده در این خصوص و سایر مسائل کلان اعتقادی جامعه می تواند اثرات منفی شدیدی  داشته باشد. سنگر نماز جمعه متعلق به رهبری وامت اسلام است. باید حریم، حرمت و احترام آن را از همه جهات محفوظ داشت و مستقل از جناحهای سیاسی، احزاب و گروهها ، فقط به عنوان تریبون انقلاب از آن استفاده نمود.




تاریخ : شنبه 88/4/27 | 4:13 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
پاسخ محکم و مستدل آیت‌الله یزدی به هاشمی رفسنجانی    
شنبه ?? تیر ????


 عضو فقهای شورای نگهبان گفت: هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با طرح مسائلی به اصل مشروعیت نظام بی‌توجهی کرده است.

به گزارش ثانیه‏نیوز، آیت‌الله یزدی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سخنان آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های روز گذشته نماز جمعه تهران بیان داشت: ایشان در خطبه دوم موضوع بذر تردید افشاندن را مطرح کردند که باید از ایشان پرسید چه کسی برای اولین بار این بذر را در جامعه گسترش داد.

وی افزود: قبل از انتخابات چه کسی نامه نوشت و گفت "آتش فتنه را دور سازید " هنوز که انتخابات آغاز نشده بود، آیا این نامه بذر تردید نبود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مطرح شدن تشکیل کمیته صیانت از آرای مردم عنوان داشت: این امر نیز یک موضوع غیرقانونی بود که این موضوع نیز سبب ایجاد بذر تردید در جامعه شد.
یزدی خاطرنشان کرد: آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است و این سخنان در خور مصلحت نظام نبود.

یزدی با اشاره به سخنرانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: من به عنوان عضو شورای نگهبان، عضو مجلس خبرگان رهبری و طلبه‌ای که در قم تحصیل کرده است، نسبت به سخنرانی هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران اشکالاتی وارد می‌کنم و مواضع من هیچ ربطی با جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه ندارد.

وی ادامه داد: هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های اول و دوم نماز جمعه مسئله زیربنایی اعتقادی که بارها بر روی آن بحث شده را با زیربنای دیگری مطرح کرده و من این مسائل را توضیح می‌دهم و می‌گویم که او اشتباه کرده و می‌کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در این خطبه‌ها به آنچه که مورد اتفاق همه فقهای اسلامی و شیعه اثنی عشری است مورد توجه واقع نشده و آن مسئله این است که حق حاکمیت در نظام جمهوری اسلامی ایران ناشی از مبدأ اعلی و خداوند است و نقش مردم و خداوند نقش امکان عمل و امکان استیفا را دارد و مشروعیت و مقبولیت با هم تفاوت دارد.

یزدی ادامه داد: مشروعیت حاکمیت در اسلام از طرف خدا و مقبولیت از سوی مردم است و صرف همراهی مردم مشروعیت نظام را ایجاد نمی‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این مسئله حتی در مورد پیامبر اسلام هم قابل تعمیم است اظهار داشت: آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه به آن بخش از تاریخی که اشاره کردند، تصور این است که برخی مسائل را اشاره و بیان نکردند.

وی تصریح کرد: پیامبر اسلام غیر از اینکه پیغمبر هستند رهبر و امام نیز هستند و قرآن ضمن اشاره به این نکته در بخش دیگری در ارتباط با ولایت اهل بیت بودن ایشان نیز سخنی به میان آورده است.

یزدی خاطرنشان کرد: خداوند حضرت محمد را پیغمبر قرار داده و کار پیغمبر ابلاغ احکام الهی است، اما بعد از ابلاغ، اجرا و نظارت سمت‌هایی جداگانه‌ای هستند که برای پیامبر قرار داده شده است؛ یعنی دستور جنگ، صلح، خراب‌کردن مساجد منافقان، مصادره اموال منافقان و فعالیت‌هایی از این قبیل دستور ولی خدا بوده است.

وی با تأکید بر اینکه بحث اصلی و مهمی که زیربنای حکومت اسلامی است در خطبه‌های هاشمی رفسنجانی مورد توجه قرار نگرفته است تصریح کرد: هاشمی رفسنجانی در خطبه اول نماز جمعه مردم را تکیه‌گاه قرار دادند و این غلط فاحش است. در اسلام مردم اگر هستند، حکومتی که خداوند قرار داده قابل عمل می‌شود.

عضو فقهای شواری نگهبان امام علی(ع) را مصداق روشنی در این موضوع دانست و گفت: وقتی پیامبر اسلام از دنیا رفتند امام علی(ع) از نظر شیعه خلیفه‌المسلمین بود و ما هم شک نداریم که ایشان ولی مومنان در آن زمان بودند ولی مردم با ایشان همراهی نکرده بودند و این به معنای خلیفه نبودن امام علی(ع) نیست.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: درست است که امام علی(ع) کنار رفته بودند، ولی نظارت و همراهی می‌کردند یعنی امام علی(ع) قهر نکردند و به قدری که می‌توانستند ارشاد و راهنمایی و موعظه کرده بودند.

یزدی خاطرنشان کرد: از زمان پیامبر، ائمه معصوم(ع)، در زمان غیبت کبری و در زمان ما در حکومت اسلامی فقیه ولی امر با دستور الهی و ولی امر است و مردم امکان عمل و استیفای حق را می‌رسانند.

وی تصریح کرد: در زمان امام خمینی(ره) نیز هنوز شاه حکومت می‌کرد که امام به اتکای ولی فقیه دستورات حکومتی صادر می‌کردند که عدم اجازه از شوهر و پدر در مورد به خیابان آمدن زنان و دختران یکی از این دستورات حکومتی بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی نسبت به اصل مشروعیت نظام بی‌توجهی کرده است خاطرنشان کرد: ایشان در خطبه اول که در مورد مبعث پیامبر صحبت کردند و همچنین در خطبه دوم به گونه‌ای بحث کردند که حکومت فقط مردمی است. این بحث را تاریخ نشان داده و برای فقها نیز ثابت شده که مسئله نصب الهی وجود دارد و فقیه در زمان غیبت کبری ولی امر از سوی امام زمان(عج) است. هاشمی رفسنجانی در بیان این مسئله دچار اشتباه شده است.



تاریخ : شنبه 88/4/27 | 3:58 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()

 

 




تاریخ : شنبه 88/4/27 | 12:0 صبح | نویسنده : سعید | نظرات ()
تصاویر جالب از نماز خواندن حامیان موسوی    
جمعه ?? تیر ????



حضور کمرنگ شخصیت‌های نظام در نمازجمعه تهران به امامت هاشمی رفسنجانی کاملاً قابل توجه بود.

 

 

به گزارش رجانیوز، در این نمازجمعه که تقریباً از ابتدای این هفته تبلیغات وسیعی از سوی رسانه‌های حامی موسوی و برخی شبکه‌های خارجی برای شرکت در آن انجام شده بود، هیچ‌یک از رؤسای قوای سه‌گانه و مسئولین ارشد این قوا حضور نیافتند.

همچنین از اعضای مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز که هاشمی رفسنجانی ریاست این دو نهاد را برعهده دارد، تنها تعداد کمی که وابستگی‌های آشکاری به هاشمی دارند، در صفوف اول نماز به چشم می‌خوردند.

این در حالی است که اعضای خانواده هاشمی اعم از همسر، فرزندان و برادر در این نمازجمعه حاضر شده بودند.

اما در کنار حضور کمرنگ شخصیت‌ها در نمازجمعه‌ی این هفته‌ی تهران، سایت نزدیک به پسر هاشمی رفسنجانی که از صبح جمعه تلاش زیادی برای تاریخی خواندن این نمازجمعه و القاء حضور میلیونی در آن را آغاز کرده بود، پس از آنکه متوجه‌ی میزان حضور واقعی مردم شد، ترجیح داد طنزی تاریخی! را جایگزین حضور تاریخی بکند.

 

 

این سایت در خبری با عنوان "جمعیت حاضر در نماز جمعه تهران چقدر بودند؟"، نوشت: در حالی که رسانه‌های داخلی و خارجی حضور مردم در نماز جمعه این هفته تهران را بی‌سابقه توصیف کرده اند، برآوردها حاکی از حضور 1.5 تا 2.5 میلیون نفر در این نماز جمعه است.

 

 

این سایت بدون اشاره به نام این رسانه‌های گمنام که حضور مردم را بی‌سابقه توصیف کرده‌اند، با یک عملیات پیچیده ریاضی! اضافه کرد: براساس این برآورد که براساس مساحت تحت پوشش حضور مردم صورت گرفته، در صورتی که میزان حضور افراد، 3 نفر در هر متر مربع محاسبه شود، با توجه به حضور مردم در 500 هزار متر مربع که علاوه بر دانشگاه تهران، به خیابانهای اطراف و میادین و خیابانهای دیگر نیز کشیده شده بود، جمعیت حاضر بیش از یک و نیم میلیون نفر بوده اند.

 

 

سایت نزدیک به پسر هاشمی رفسجانی در ادامه محاسبات پیچیده‌ی خود، حدود یک میلیون نفر دیگر نیز به آمار یک‌ونیم میلیونی قبلی خود اضافه کرد: اما برخی دیگر از ناظران با محاسبه افراد زیادی که برای حمایت از مهندس موسوی و نه شرکت در نماز در میادین و راههای منتهی به دانشگاه اجتماع کرده و پس از نماز به مردم پیوسته اند، جمعیت حاضر را تا دو و نیم میلیون نفر برآورد کرده اند.

 

 

این سایت افزود: این در حالی بود که خودروهای نمازگزاران، نه تنها در کل خیابان کارگر و فاطمی و کوچه‌های اطراف، بلکه حتی در بزرگراه جلال آل احمد نیز پارک شده بود. گفتنی است پرشورترین نمازجمعه های تاریخ تهران در دهه اول انقلاب با حضور حدود یک میلیون نفر و در سالهای اخیر در روز جهانی قدس و روزهای خاص با شرکت حدود 500تا 800هزار نفر برگزار می شده است.

اما این طنز تاریخی در حالی در سایت نزدیک به پسر هاشمی رفسنجانی منتشر شده است که شاهدان عینی نمازجمعه تأکید می‌کنند بیش از 70 درصد از جمعیت حضور یافته را نمازگزاران انقلابی به‌منظور خنثی کردن تحرکات تفرقه‌افکنانه تشکیل می‌دادند و همچنین جمعیت در ضلع شرقی محل دانشگاه تهران که همیشه معیاری برای سنجش میزان جمعیت است، تا خیابان وصال، تقاطع طالقانی رسیده بود.

این در حالی است که در نمازجمعه‌ی تاریخی 29 خرداد به امامت رهبر انقلاب، جمعیت تا میدان ولی‌عصر(عج) تهران امتداد داشت.

با این حال، به نظر می‌رسد گزارش و آمارهای غلط از میزان جمعیت تنها محدود به انتشار در سایت نزدیک به پسر هاشمی رفسنجانی نبوده و پیش از حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت در پشت تریبون نمازجمعه، این توهم به وی نیز القا شده بود، به‌طوری که رفسنجانی، در آغاز خطبه‌ها، این نمازجمعه را با نمازهای جمعه‌ی اول انقلاب به امامت آیت‌الله طالقانی مقایسه کرد.




تاریخ : جمعه 88/4/26 | 11:50 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
خبرگزاری فارس بررسی می‌کند:
نقش فیس بوک و توییتر در جنگ روانی سایبرنتیک علیه ایران (1)

خبرگزاری فارس: شبکه‌های خبری مانند سی‌ان‌ان با اجرای سیاست "اسب تروا "، مطالب جعلی خود را در پوشش افراد حقیقی بر روی سایت‌های ارتباطات اجتماعی از جمله توییتر منتشر و به ارتباط‌گیری با مخاطبان قبلی اقدام می‌کنند.

                                     حتما  اینجا رو کلیک کن ...


تاریخ : شنبه 88/4/20 | 8:51 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
نماینده مخفی بنیاد آمریکایی سوروس دستگیر شد    
تاجبخش، نماینده مخفی بنیاد آمریکایی سوروس در ایران دستگیر شد.

یحیی کیان تاجبخش جامعه شناس دارای تابعیت امریکا و نماینده مخفی بنیاد آمریکایی سوروس در ایران روز پنج‏شنبه 18 تیر در تهران، دستگیر و ماموران رایانه و تلفن همراه وی را نیز توقیف کردند.


وی در جریان اغتشاشات اخیر از بهمن سال گذشته، نقش هماهنگی برخی عناصر داخلی را با نهادهای آکادمیک و اطلاعاتی خارج از کشور را ایفا می‏کرد.

وی دارای تحصیلات آکادمیک در مورد انقلاب مخملی و ارتباط ارگانیک با برخی نهادهای غربی در این خصوص است.

یحیی کیان تاجبخش 15 خرداد 1386(11 ماه May سال ????) به اتهام همکاری با بیگانگان و تلاش برای انقلاب مخملی، دستگیر اما با فشار برخی محافل داخلی و خارجی با وثیقه مالی به ارزش صد هزار دلار آزاد شد.

* یحیی کیان تاج‌بخش از زبان خودش
در خردادماه سال 86 هاله اسفندیاری، کیان تاج‌بخش و رامین جهانبگلو دستگیر ودر تیر ماه 86 در برنامه تلویزیونی «به اسم دموکراسی» نحوه همکاری خود را با بیگانگان تشریح کردند.


در این برنامه یحیی کیان تاج‌بخش در معرفی خود اظهار داشت: متولد 1340 تهران هستم و در سن حدود هفت یا هشت سالگی به مدرسه شبانه‌روزی در انگلیس رفتم. در آن زمان پدر من در دفتر فرح پهلوی به عنوان مسئول روابط عمومی کار می‌کرد. در سال 1975 به سوئیس رفته و با عنوان کارمند اداری سازمان ملل شروع به کار کرد.
                    توضیحات بیشتر...


تاریخ : شنبه 88/4/20 | 8:41 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
<      1   2   3   4   5      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
l>