سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شرط ورود به رمضان چیست؟شرط لازم برای استفاده از برکات بی نهایت این ماه مهمانی چیست؟آیا این شرط مخصوص رمضان است؟این شرط نه مخصوص رمضان بلکه مخصوص نماز و حج و همه عبادات می باشد
1-به نظر شما شرط ورود به رمضان چیست؟شرط لازم برای استفاده از برکات بی نهایت این ماه مهمانی چیست؟آیا این شرط مخصوص رمضان است؟این شرط نه مخصوص رمضان ،که مخصوص نماز و حج و همه عبادات می باشد.این شرط اعتقاد و یادآوری "بزرگی وعظمت وکبریایی خداوند بزرگ" و "فقر و کوچکی بندگان"است.با این نگاه یک بار دیگر این عبارات را مرور کنیم "یا علی و یا عظیم و بعد گوییم یا غفور یا رحیم"(ابتدا عظمت وبزرگی او را یاد کن وبعد...)در ابتدای نماز بگو"الله اکبر " وبرای حج داریم که " ومن یعظم شعائر الله.."

2-راه یادآوری و توجه به "بزرگی وعظمت وکبریایی خداوند تبارک و تعالی " و" فقر و کوچکی بندگان"یک چیز است وآن "ادب"است.ادب در محضر ذات اقدس اله در هنگام انجام عبادات، ادب در هنگام تشرف به حرم های مقدس ائمه اطهار (علیهم السلام)، ادب در محضر اولیاءالله، ادب به هنگام تشرف به حضور پدر و مادر و ادب ادب ادب.

3-رمضان فقط ماه یادآوری رحمت وغفران الهی نیست.رمضان فقط ماه خوشحالی از یک مهمانی نیست!رمضان فقط ماه سرمستی از بخشش خداوند نیست!که رمضان ماه خوف از خداوند نیز هست،که رمضان ماه خوف از مقام رب نیز هست (ومن من خاف مقام ربه ونهی النفس عن الهوی).این قدر این خوف زیاد است که امام زین العابدین(توجه کنید که زینت عبادت کنندگان این گونه است)از خوف مقام رب در این ماه رحمت! در هنگام دعا دیگر حمد وثنای آن رب را در ابتدا از یاد می برد و و بی مقدمه می گوید"الهی لاتودبنی بعقوبتک ولا تمکر بی فی حیلتک..." این است هیبت وعظمت و بزرگی رمضان.

4-حج فرصت مهمانی خداوند در ظرف مکان و رمضان فرصت مهمانی خداوند در ظرف زمان است .و یقینا این دو با هم شباهت هایی دارند. در حج همه باید لباس های فاخر وابریشمی و.. را از تن بیرون کنند ولباس موت را بر خود بپوشانند وبرای چشیدن لذت این مهمانی بسیاری از حلال ها را بر خود حرام کنندآن هم برای یک مهمانی چند روزه و به طریق اولی برای چشیدن لذت این مهمانی یک ماهه که 2 ماه رجب وشعبان مقدمه ورود به آن بوده است باید بسیاری از لذات را بر خود حرام کرد تا بتوان در شب های کنکور این ماه با موفقیت از امتحان بیرون آمد.



تاریخ : جمعه 88/6/6 | 12:41 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
l>