سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یکی از تشرفات پرشور شیخ عبدالزهرا کعبی به هنگام روضه خوانی اباعبدالله درصحن وسرای کربلا از زبان گیرا وتاثیرگذار خودش :

 

یک روز بعد ازظهر وارد صحن مطهر امام حسین علیه السلام شدم شخصی درمقابل یکی ازحجره های صحن شریف کتابهای مذهبی میفروخت

ومن با وی سابقه آشنایی داشتم .

 

چون مرا دید گفت :( کتابی دارم که شاید برای شما نافع باشد ودرآن اشعاری وجود دارد که زیبنده ی شما میباشد وقیمت ان این است که یکبار آنرابرایم بخوانی ) آن اشعار گمشده من بود و مدتی درجستجوی آن بودم آن را گرفتم ودر هنگامی که به خواندن آن مشغول بودم ناگهان دیدم سیدی از بزرگان  عرب دربرابرم ایستاده وبه اشعار من گوش میدهد وگریه میکند .چون به این بیت رسیدم :

 

 

اًیٌقتل ظماناً حسین بکربلاء             وفی کل عضوٍ من انامِلِه بحر

آیا حسین علیه السلام در کربلا تشنه لب کشته میشود  درحالیکه درهر بندی از انگشتان او دریایی از فضیلت موج میزند .

 

 

گریه آن بزرگوار شدید شد وروبه  ضریح امام حسین  علیه السلام نموده ، این بیت را تکرار میفرمود وهمچون مادر جوان مرده میگریست .همین که اشعار را به پایان رساندم دیگر آن بزرگوار را ندیدم . برای دیدن ایشان از صحن خارج شدم  تاشاید آن جناب را بیابم ولی ایشان را ندیدم . به هر کجا رونمودم اثری نیافتم .درآن هنگام به یقین دانستم او حضرت حجت و امام منتظر بوده است .

 

 

حضرت ایت الله سید محمد شیرازی  فرمودند : از خطیب مشهور عراق مرحوم شیخ عبدالزهرا کعبی  که مرد با اخلاصی بود و نوارهایش الان هم پس از سالهای سال که مرحوم شده موجود است پرسیدم  آیا شما خود این موضوع را (حضور امام زمان به هنگام خواندن قصیده  ابن عرندس ) را امتحان کرده اید ؟  گفت : چرا مجلسی بود در کربلا خیابان حضرت عباس سلام الله علیه که مجلس بی ریایی بود من شروع کردم به خواندن این قصیده ،ناگاه متوجه شدم  آقایانی وارد مجلس شدند و مجلس حال  دیگری به خود گرفت وپس از پایان قصیده  دیگر انها را ندیدم .)

 

                                                                    کتاب شیفتگان حضرت مهدی علیه السلام

 

 

 

 علامه امینی در کتاب ارزشمند غدیر فرموده است : در میان اصحاب ما چنین معروف است که در هرمکانی این قصیده خوانده شود موجب تشریف فرمایی سرور عالم امکان  حضرت بقیة الله الاعظم  به ان مکان میشود .

 

 

 

 دوستان گرامی و خوانندگان محترم این قصیده درکتاب الغدیر جلد 7صفحه 14و ترجمه ان نیز در کتاب ترجمه الغدیر ج 13صفحه 41 امده. 

 

جهت  سهولت دسترسی شما عزیزان به این قصیده  ، پس ازویرایش  در این وبلاگ درج خواهد شد .

                                                                       التماس دعا

 

 




تاریخ : پنج شنبه 86/9/15 | 11:0 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
l>