سفارش تبلیغ
صبا ویژن

من وشمابخوبی میدانیم که قران کتاب زندگیه ،کتابیه که نقشه ی  میلیونها گنچ درآن نهفته است ، دُرها ومرواریدهای درخشان ،معدنهای طلاو نقره،کاخها و قصرها وهرچه که دل ادمی میخواهد دران هست ولی تابحال دفت کردی که خیلی به ان بی توجه هستیم .

تمام تلاش من وشما در این کره خاکی برای این است که به گنجهای سعادت و خوشبختی دست پیداکنیم حال آنکه گنجنامه ای درطاقچه اتاق هر مسلمانی هست و... . اب درکوزه است و ما تشنه لبان میگردیم ...

این خیلی عجیبه !!!!

بارها سعی کردم که بطور مداوم از آن در زندگی بهره ببرم ولی نشد؟به زندگی خیلی ها

 

که نگاه کردم دیدم آنهاهم کماوبیش یا با قرآن قهرندویا به وقت ضرورت مثلا برای استخاره یا برای فاتحه خوانی از آن استفاده میکنند

شاید شماهم با من هم عقیده باشیدواین مساله را بارها و بارها از زبان دیگران شنیده اید .

من میخواهم از شما خواهش کنم که همراه من باشید تا پرده از این رفتار عجیب برداریم تا شاید بتوانیم این دوری ومفارقت از قرآن  را به نزدیکی و دوستی تبدیل کنیم .  

برای اینکار باید درمتن قرآن به کاوش و جستجو بپردازیم تابه کلید طلایی دست پیداکنیم این کلید درهای بسته را برای ما باز میکند . قران را باز کنید سوره واقعه صفحه 537 ایه 79 ، اره درسته ،لایمسه الا المطهرون

فقط پاکان به قران دست پیدا میکنند ، این جمله خیلی از مسائل را برای ما روشن میکنم. رمز نزدیکی و دوستی و بهرهمندی از قران پاکی و طهارت است ، پس هرقدر پاکی بیشتر باشد به لایه های زیرین و راز و رمزهای قران نزدیکتریم و هرقدر که پلیدی بیشتر باشد به همان انداره از آن فاصله داریم تاجایی که حتی یادی ازآن در دل نکرده ، سخنش را زمزمه نمکینیم ، بسیار خب مابه یک کلید طلایی دست پیدا کردیم و ان طهارت و پاکی است .

حالا باهم بریم به کلید بعدی با این کلید باید بعضی از درها را قفل کرد من اسمش را کلید نقره ای میگذارم

  صفحه 422ایه 33   اخر جمله  انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا    خداوند فقط میخواهد پلیدی و گناه راازشمااهل بیت دور سازد و کاملا شماراپاک کند .

کلید نقره ای  رجس است که دراین جمله آمده و نقطه مقابل پاکی و طهارت است ، پس خدا انسان را از رجس پاک میکند و انسان طاهر، دوست وهمراه نزدیک  قران است .

حالا دو کلید هست  باکلید طلایی  درهای طهارت و پاکی را باز میکنیم و باکلید نقره ای  درهای رجس و پلیدی را قفل میکنیم

شاید کلید نقره ای هم یک نوع کلید طلایی باشد چرا که هردری که از رجس بوسیله ان قفل میشود دری از طهارت را به روی ما باز میکند.

پس مرحله اول این است که درهای رجس را ببندیم

بازهم به سخن کسی توجه میکنیم که میخواهیم طرح رفاقت را با اوازنو ببندیم

نشانی در اول : سوره انعام ایه 125 صفحه 144اخر جمله   کذلک یجعل الله الرجس علی الذین لایومنون

                   ...اینگونه خدا پلیدی را برافرادی که ایمان نمی آورند قرار میدهد .

در بی ایمانی، انسان را به پلیدیها می رساندکه  باید با کلید نقره ای قفل کرد تا در ایمان و باور برروی ما باز شود ایمان اعتقاد در دل و عمل بوسیله اعضا و جوارح است .

نشانی در دوم :سوره مائده ایه 90صفحه 220 اخر جمله ویجعل الرجس علی الذین لایعقلون

بی عقلی ،جهالت ونادانی ، نگاه سطحی به محیط پیرامون خود، عبرت نگرفتن از تاریخ ،عدم مطالعه درنشانهای

عظمت و بزرگی پروردگار و...از مظاهر بیعقلی است که رجس وپلیدی بهمراه می آورد .

 نشانی در سوم : سوره توبه ایه 125صفحه 207 واما الذین فی قلوبهم مرض فزادتهم رجسا الی رجسهم وماتوا  و هم کافرون

وکسانیکه دردلهایشان بیماری است پلیدی برپلیدی آنها افزوده شد و.....

دربعدی، در بیماردلی و نفاق است یعنی ظاهر آراسته و اخلاقی و انسانی و باطنی پلید و شیطانی

نفاق ودورویی و دروغ ، رجس و پلیدی را زیاد میکند .

 نشانی درچهارم : سوره مانده ایه 90 صفحه 123.....رجس من عمل الشیطان ....

وبطور کلی پلیدی و رجس هرگونه عملی که به پیشنهاد یک پلید صورت گیرد .

 خب، ایمان نیاوردن   ، نیاندیشیدنوبکارنبردن نیروی فکر و اندیشه   ، بی توجهی ، دورویی و نفاق وبطورکلی هرچیزی که خلاف باور و اعتقاد وایمان سرزند پلیدی و رجس است که ما را از پاکان (مطهرون ) و دوستی و رفاقت با قران دور میکند .

 




تاریخ : شنبه 88/5/24 | 9:34 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
ابراهیم اسرافیلیان نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی
آیت در حال انتقال اسناد مهمی درباره موسوی ترور شد

ابراهیم اسرافیلیان نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی، نکات مهمی درباره ویژگی‌های شهید آیت و علت ترور وی را بیان کرد.

رابطه شما با شهید دکتر سید حسن آیت چگونه شکل گرفت و از چه زمانی در کنار هم بودید؟

من از سال 1341 که امام راحل علیه انجمن‌های ایالتی و ولایتی بیانیه صادر فرمودند، فعالیت‌های خود را علیه رژیم شاه شروع کردم، یعنی در ابتدا از پخش اعلامیه آغاز کردم تا اینکه وارد یک گروه به اصطلاح زیرزمینی شدم. آن گروه را مرحوم شهید آیت تشکیل داده بود و افرادی چون شهید محمد منتظری در آن حضور داشتند.

شهید آ‌یت بعد از آنکه حزب زحمتکشان را ترک کرد این گروه را تشکیل داد؟

بله، آیت بسیار به آیت‌الله کاشانی علاقه داشت و اصلا حضورش در حزب زحمتکشان به واسطه همین علاقه بود. او بعد از ارتحال آقای کاشانی به خاطر اینکه بقایی با مصدق تعارض داشت به سمت حزب او تمایل پیدا کرد.

چگونه آیت از بقایی جدا شد؟

سال 1347 بقایی از آیت دعوت کرده بود به یک مراسم یا بهتر بگویم جلسه‌ای که قرار بود از طرف حزب در کوهرنگ تشکیل شود برود و وقتی در آن جلسه، شهید آیت با صداقت از جنگ و مبارزه مسلحانه دفاع کرد، بقایی او را از حزب زحمتکشان اخراج کرد. آیت در همان سال‌ 47 گروه زیرزمینی خودش را تشکیل داده بود و می‌گفت ما دو راه داریم؛ یا باید بمیریم یا اینکه دست به اسلحه ببریم که خودش راه دوم را انتخاب کرد.

شهید آیت از لحاظ شخصیتی چگونه آدمی بود؟

او از سنین طفولیت یعنی از سن دبستان به دنبال مسائل سیاسی بود، روزنامه‌ها و منابع سیاسی را مطالعه می‌کرد و اطلاعات وسیعی داشت به صورتی‌که بدون اغراق یک دایرهًْ‌المعارف کامل سیاسی بود، روی این اصل افراد را بخوبی می‌شناخت چون در مطالعات خود هر نکته و سندی که می‌دید نگه می‌داشت و آرشیو می‌کرد. ابتدا که روزنامه‌ها را می‌خواند نکات مهمش را درمی‌آورد و در حفره‌هایی در دیوار خانه‌اش جاسازی می‌کرد، بعدها هم صندوقچه‌ای فلزی تهیه کرده بود که این اسناد و مطالب را در آن می‌گذاشت.

مثلا او از بنی‌صدر شناخت زیادی داشت به‌طوری‌که هنگام اقامت امام در فرانسه مرتب از طریق تلفن با شهید محمد منتظری تماس می‌گرفت و راجع به بنی‌صدر هشدار می‌داد و می‌گفت، او را از بیت دور کنند و از سوابق بنی‌صدر و اطرافیانش به شهید منتظری می‌گفت. وقتی هم انقلاب شد و بنی‌صدر برای ریاست جمهوری نامزد شد، مرحوم شهید آیت بشدت مخالفت کرد. یادم هست یک شب فردی به نام «مرتضی مهذب» آمد منزل من و یکسری اسناد به همراه خودش آورده بود، می‌گفت، توأمان حساب‌دار ارتش و دارایی است. آن زمان برق به صورت نوبتی قطع می‌شد برای همین برق محله‌ها قطع بود که این فرد از تاریکی استفاده کرده و خودش را به خانه ما رسانده بود.

اسناد مربوط به چه چیزی بود؟

اسناد مربوط به کمک‌های مالی بنی‌صدر به احزاب کومله، مجاهدین خلق و دموکرات بود که از بودجه ارتش پرداخت شده بود. من از همه مدارک کپی گرفتم، حدود 45 سند بود که یکسری کپی کامل از آن را به شهید بهشتی و یکسری را به شهید آیت و یکسری را به آقای رفسنجانی دادم. آیت برخی از اسناد را علنی کرد برای همین بنی‌صدر با توطئه‌هایی که در روزنامه تحت امر خود یعنی «انقلاب اسلامی» علیه آیت طرح‌ریزی کرد قصد ترور شخصیت او را داشت.

در جایی گفته‌اید یک‌سری کامل از کپی اسناد را به حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای داده‌اید؟

اگر اشتباه نکنم دادم چون تنها کسی که درباره عدم کفایت بنی‌صدر از این اسناد استفاده کرد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بودند.

شهید آیت یا خودتان استفاده نکردید؟

آیت کم و بیش به آنها استناد می‌کرد اما من به عنوان مثال در جلسه‌ای که به منظور «وحدت حوزه و دانشگاه» در قم برگزار شد حضور پیدا کردم و آقایان طاهری خرم‌آبادی و مدنی هم سخنرانی کردند، از این مدارک استفاده کردم.

در آن جلسه هیچکس حاضر نشد در جلسه پرسش و پاسخ شرکت کند اما من به تمام سؤالات پاسخ دادم و به آنچه دانشجویان و طلاب درباره بنی‌صدر می‌پرسیدند، با استناد به این مدارک، جواب می‌دادم.

توطئه بنی‌صدر علیه شهید آیت چه بود؟

همان نوار کذایی که به دروغ، تیتر یک روزنامه انقلاب اسلامی شد. در جایی از آیت سوال می‌شود و او پاسخ می‌دهد، بعد آنقدر سر و ته نوار را می‌زنند که طرف مستمع تصور می‌کند آیت طرح کودتا دارد؛ برای همین سر زبان‌ها انداختند«آیت کودتاچی».

شهید آیت، انقلاب را چگونه پیش‌بینی می‌کرد و چه سرنوشتی را برای آن متصور می‌شد؟

آیت نگاه بازی داشت. او برای هر عملی، عکس‌العملی را پیش‌بینی می‌کرد. مثلا عده‌ای از بچه‌های چپ، سازمان ملی دانشگاهیان را راه‌اندازی کردند که در بین دانشجویان رسوخ و آنها را جذب کنند، آنها تفکرات مصدق را دنبال می‌کردند؛ برای همین آیت، جامعه اسلامی دانشگاهیان را تاسیس کرد و به تفکرات آیت‌الله کاشانی پرداخت و در اساسنامه جامعه اسلامی، اصولی همچون برقراری نظام ولایت فقیه را قرار داده بود.

در این تشکل چه افرادی عضو بودند؟

دوستانمان بودند اما افرادی مثل پیمان و ملکی هم حضور داشتند اما به مرور زمان که متوجه شدند چه خبر است ناراحت شدند و رفتند. یادم هست روزی احسان نراقی با من تماس گرفت و گفت بیا وزارت علوم. به آنجا رفتم، از من پرسید شما چه کار می‌خواهید انجام دهید؟ من هم گفتم کاره‌ای نیستم و باید از امام خمینی بپرسید چه می‌خواهد که نراقی بسیار ناراحت شد.

گویا شهید آیت با وزارت میرحسین موسوی در امور خارجه مخالف بود.

بله! شهید آیت بسیار با میرحسین مخالف بود، همین‌طور شهید دیالمه. این 2 نفر تفکرات نزدیکی داشتند. شهید آیت می‌گفت، موسوی یک روز هم سابقه درست انقلابی و مبارزاتی ندارد؛ حالا چطور می‌تواند انقلاب ما را با حضور در وزارت خارجه، صادر کند؟! آیت اسناد و مدارکی داشت که چهره واقعی موسوی را نمایان می‌کرد. روزی که قرار بود موسوی به عنوان وزیر پیشنهادی امورخارجه به مجلس معرفی شود و رای اعتماد بگیرد، مرحوم شهید آیت سخت بیمار بود و چند روز غیبت داشت اما تمام اسناد خودش را جمع و جور کرده و در پوشه گذاشته بود تا به مجلس بیاید، همسرش نقل می‌کند و می‌گوید، من از آیت خواستم به مجلس نرود و استراحت کند اما او گفت، امروز(چهارشنبه 16 مرداد 1360) باید تکلیف جمهوری اسلامی مشخص شود و من باید بروم تا این اسناد و حقیقت‌ها را برای مردم روشن کنم.

اسناد مربوط به چه نقاط تاریکی از موسوی بود؟

این اسناد ارتباط موسوی با [...] را اثبات می‌کرد اما آیت زمانی که از در منزل خارج می‌شود در فاصله 30 تا 40 متری بنزی مشاهده می‌شود که راننده ‌آن در حال پنچرگیری است، آیت سوار اتومبیل خودش می‌شود که از جانب افراد مخفی در آن بنز توسط مسلسل ترور می‌شود و نزدیک به 65 گلوله به بدنش اصابت می‌کند و هنوز جای گلوله‌ها روی در منزل او هست.

اسناد چه شد؟

خانم دکتر آیت می‌گوید، اسناد را شهید آیت پشت شیشه اتومبیل قرار داده بود اما آن ضاربان، آنها را دزدیدند. بعدا باجناق آیت دنبال پوشه می‌رود تا اینکه به وزارت امور خارجه می‌رسد، در آنجا فردی پیدا می‌شود و می‌گوید اسناد دست من است، همین جا باشید تا من آنها را بیاورم، باجناق شهید آیت چند ساعت صبر می‌کند اما از آن فرد خبری نمی‌شود تا اینکه معلوم می‌شود از در دیگر ساختمان فرار کرده است. پروفسور محمد مجری هم که استاد تاریخ و جغرافیا در دانشگاه سوربن پاریس بود و مدتی در ایران زندگی می‌کرد، می‌گفت یکسری اسناد دارد که از آیت و دیالمه گرفته است اما الآن هیچ خبری از پروفسور مجری ندارم و اصلا نمی‌دانم زنده است یا نه.

آیت در گفت‌وگوهایش درباره شخص میرحسین چه مطالبی را عنوان می‌کرد؟

آیت می‌گفت موسوی اعتقادی به ولایت فقیه ندارد و از نظر مذهبی هم نظر قاطعی ندارد.

مناسبات میرحسین با پیمان چگونه بود؟

بسیار با هم دمخور بودند برای همین است که موسوی تفسیر 2 آیه از قرآن را با نگاهی کاملا چپ می‌نویسد یعنی تحت القائات پیمان چنین کتابی را می‌نویسد.

پس چطور موسوی به حزب جمهوری اسلامی راه پیدا کرد؟

جواب این سؤال را از زبان شهید آیت برای‌تان نقل می‌کنم، آیت می‌گفت، موسوی خودش را درون نظام جا کرده تا از آن استفاده کند و بموقع جلوی آن می‌ایستد.

یعنی عدم تمکین به قانون اساسی و ولایت فقیه در گذشته هم در موسوی وجود داشت؟

چه عرض کنم؟! من تعجب می‌کنم از موسوی که چرا جلوی ولی فقیه می‌ایستد چون او هرچه داشت از ولایت فقیه بود البته نباید تعجب کرد؛ چرا که آیت پیش‌بینی کرده بود و فقط من تصور می‌کردم پیش‌بینی آیت اشتباه باشد. من یادم هست دوره اول ریاست‌جمهوری «آقا» در قانون اساسی اینگونه آمده بود که انتخاب نخست‌وزیر حق رئیس‌جمهور است ولی نه در دوره اول و نه در دوره دوم آقای خامنه‌ای، موسوی را معرفی نکردند. نمایندگان مجلس هم که سر دوراهی بودند، چون ‌رفسنجانی می‌گفت، نظر امام، میرحسین است اما از طرفی وقتی با بیت امام تماس می‌گرفتیم، امام تکلیف را جور دیگری عنوان می‌کردند تا اینکه 99 نفر به موسوی رای ندادند اما چون آرا مخفی بود، دارودسته موسوی با حدس و گمان اسامی 99 نفر را روی کاغذ نوشتند و به‌عنوان افراد ضدولایت فقیه منتشر کردند که بعدا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تشریف آوردند مجلس و فرمودند نمایندگان مخالف 99 نفر نبودند بلکه یکصد نفر بودند چون صدمین نفر من هستم. یا در زمان تصدی پست نخست‌وزیری از سوی موسوی نمایندگان طرح سوال از وی را درباره ماجرای مک فارلین مطرح کردند که او به همراه لابی‌هایش در مجلس برای فرار از قضیه، برچسب ضدولایت فقیه به طراحان سوال زد. او همه جا از حضرت امام و ولی فقیه مایه می‌گذاشت و به ظاهر، قانون را در برابر ولی فقیه، هیچ می‌دانست. در دور دوم ریاست‌جمهوری «آقا» هم شورایی تشکیل شد که به دروغ می‌گفتند، زیر نظر حضرت امام بوده و موسوی را بدون نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انتخاب کردند.

یادم هست زمانی آقای خامنه‌ای به‌عنوان رئیس‌جمهور تشریف بردند مشهد برای سخنرانی، در آن زمان محتشمی‌پور وزیر کشور بود. او دستور داد تا از سخنرانی آقا جلوگیری کنند چون می‌گفتند سخنران باید از وزارت کشور مجوز داشته باشد و آقای خامنه‌ای به‌عنوان رئیس‌جمهور از وزیر کشور مجوز دریافت
نکرده بود(!)

خلاصه! اوضاع به کام موسوی بود و در جایی که منافع داشت، خودش را به ولی فقیه می‌چسباند و در جایی که نداشت، برابر ولی فقیه می‌ایستاد. همان زمان هم وقتی ما در کمیسیون سوالات که 13 نفر بودیم می‌خواستیم نظر امام را درباره هر موضوعی مثل موسوی بدانیم، می‌گفتند امام بیمار است ولی آخر سر خودشان از امام پیغام می‌آوردند که امام تکلیف را بر انتخاب موسوی قرار داده‌اند؛ بدون اینکه دست خطی از معظم‌له بیاورند.

این‌گونه پیش‌بینی‌های شهید آیت، قبلا هم به عینیت رسیده بود، یعنی آیت اصولا آدم آینده‌نگری بود یا فقط درباره میرحسین، حرفش درست از آب درآمد؟

سیاستمداری و حل و فصل قضایا و تحلیل جریانات، طبع سیاسی می‌خواهد که آیت آن را داشت. آیت انقلاب فرهنگی را پیش‌بینی می‌کرد که این اتفاق افتاد. آیت در آن نوار که بنی‌صدر با تحریفش، از آن سوءاستفاده کرد، درباره انقلاب فرهنگی تحلیل کرده و حتی خبر داده بود. آیت بخوبی مناسبات را تجزیه و تحلیل می‌کرد؛ برای همین اتفاقاتی که پیش‌بینی می‌کرد واقعا می‌افتاد، از این رو عده‌ای می‌گفتند آیت از آینده خبر دارد در حالی که او تنها قدرت و قوه تحلیل خوبی داشت و به واسطه سیاست‌ورزی و نگاه هوشمندانه‌اش می‌توانست بفهمد چه کسی جلوی نظام قرار می‌گیرد و قدم‌علم می‌کند و چه کسی برای چه منفعتی خودش را به نظام می‌چسباند یا چه کسی فعلا از نظام بهره‌گیری می‌کند. درباره بنی‌صدر گفتم که آیت بخوبی از همان زمانی که حضرت امام در فرانسه تشریف داشتند، درباره او هشدار می‌داد و به شهید محمد منتظری تلفن می‌زد و می‌گفت، بنی‌صدر را از آنجا دور کنید چون آدم درست و حسابی‌ای نیست.

شهید آیت به مرزبندی رایج آن زمان اعتقاد داشت؟

آیت آدم شریف و باتقوایی بود برای همین کسانی را که از خط انقلاب دور شده بودند، از خودش طرد نمی‌کرد و می‌گفت، اینها هم آدم‌های خوبی هستند ولی راه را گم کرده‌اند. آیت با برخی از اساتید دانشگاه‌ها هم ارتباط نزدیکی داشت و می‌دانست چه استادی در کدام خط است و چه استادی در چه خطی. او سعی می‌کرد ولایت فقیه و اسلام را در ذهن معلمان و استادان جا بیندازد تا آنها هم برای دانش‌آموزان و دانشجویان خود تدریس کنند. آیت به ولایت فقیه اعتقاد راسخ داشت. درباره جامعه اسلامی دانشگاهیان هم همانطور که گفتم، اصل اساسنامه را برقراری نظام ولایت فقیه قرار داده بود در حالی که خیلی‌ها در آن زمان کاملا خط مارکسیستی را دنبال می‌کردند و اصلا در این قید و بند نبودند برای همین است که آیت درباره ارتباط میرحسین با ولی فقیه احساس خطر کرد و پیش‌بینی‌هایی در این زمینه داشت که متاسفانه با عملکردهای موسوی تحقق یافت.




تاریخ : چهارشنبه 88/5/21 | 7:52 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()

یا دلیل المتحیرین

دردنیای پرهیاهو و پرزرق و برق ، دربین بیراهها ی بسیار و به ظاهر میانبرهای سبزو خرم

دربین این همه دشمن دوست نما و راهزن مترصد ، انسان را درمیان شک و تردید خود تنها رها نکرده اند .

ریسمانی ازبالای  قله ی رفیع برای دستگیری همه انسانها ، برای رساندن آنها به سرمنزل مقصود وجود دارد

لحظه لحظه زندگی گامهایی است که میتوان آنرا با چنگ زدن به ریسمان محکم الهی درمسیر سعادت برداشت

زندگی در لحظه ، تمرکز و استقامت دراین مسیر هنری است که از من و شما انتظار میرود .

 

ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه الاتخافوا و لاتحزنوا    فصلت ایه 30

به یقین کسانیکه که گفتند پروردگار ما الله است سپس استقامت کردند فرشتگان برانان نازل میشوندکه نترسید و غمگین نباشید


تاریخ : جمعه 88/5/16 | 11:1 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
انسان‌هاى پاک قبل از ظهور مهدى(عج) در میدان‌هاى مجاهدت امتحان مى‌شوند

خبرگزاری فارس: قبل از ظهور مهدى موعود، در میدانهاى مجاهدت، انسانهاى پاک امتحان مى‌شوند؛ در کوره‌هاى آزمایش وارد مى‌شوند و سربلند بیرون مى‌آیند و جهان به دوران آرمانى و هدفىِ مهدى موعود(عج) روزبه‌روز نزدیکتر مى‌شود؛ این، آن امید بزرگ است؛ لذا روز نیمه‌ى شعبان، روز عید بزرگ است.


به گزارش فارس، رهبر معظم انقلاب اسلامی در برخی از بیانات خویش در سالروز میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) به تبیین معانی انتظار پرداخته‌اند و منتظر حقیقی را تعریف کرده‌اند، گزیده‌ای از این بیانات به این شرح است:

*حقیقت انتظار

انتظار، یعنى دل سرشار از امید بودن نسبت به پایان راه زندگى بشر. ممکن است کسانى آن دوران را نبینند و نتوانند درک کنند - فاصله هست - اما بلاشک آن دوران وجود دارد؛ لذا تبریک این عید - که عید امید و عید انتظار فرج و گشایش است - درست نقطه‌ى مقابل آن چیزى است که دشمن مى‌خواهد به وجود بیاورد.
ما آن وقتى مى‌توانیم حقیقتاً منتظر به حساب بیاییم که زمینه را آماده کنیم. براى ظهور مهدى موعود(ارواحنافداه) زمینه باید آماده بشود؛ و آن عبارت از عمل کردن به احکام اسلامى و حاکمیت قرآن و اسلام است. اولین قدم براى حاکمیت اسلام و براى نزدیک شدن ملتهاى مسلمان به عهد ظهور مهدى موعود (ارواحنافداه و عجّل‌اللَّه‌فرجه)، به‌وسیله‌ى ملت ایران برداشته شده است؛ و آن، ایجاد حاکمیت قرآن است.
(در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت میلاد حضرت مهدى (عج) 1376/9/25)

*با مردم زندگی می‌کند

حجت خدا در بین مردم زنده است؛ موجود است؛ با مردم زندگى می‌کند؛ مردم را مى‌بیند؛ با آنهاست؛ دردهاى آنها، آلام آنها را حس می‌کند. انسانها هم، آنهائى که سعادتمند باشند، ظرفیت داشته باشند، در مواقعى به طور ناشناس او را زیارت میکنند. او وجود دارد؛ یک انسان واقعى، مشخص، با نام معین، با پدر و مادر مشخص و در میان مردم است و با آنها زندگى می‌کند. این، خصوصیت عقیده‌ى ما شیعیان است.
(سخنرانى در سالروز میلاد امام عصر(عج)1369/12/11)


*دنیای دوران امام زمان سرشار از راستی و معرفت

دنیاى سرشار از عدالت و پاکى و راستى و معرفت و محبت، دنیاى دوران امام زمان است که زندگى بشر هم از آن‌جا به بعد است. زندگى حقیقى انسان در این عالم، مربوط به دوران بعد از ظهور امام زمان است که خدا مى‌داند بشر در آنجا به چه عظمتهایى نایل خواهد شد.
( خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران 1379/1/26)


* سربازى منجی بزرگ احتیاج به خودسازی دارد

انتظار به معناى این است که ما باید خود را براى سربازى امام زمان آماده کنیم.. سربازى منجى بزرگى که مى‌خواهد با تمام مراکز قدرت و فساد بین‌المللى مبارزه کند، احتیاج به خودسازى و آگاهى و روشن‌بینى دارد... ما نباید فکر کنیم که چون امام زمان خواهد آمد و دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد، امروز وظیفه‌اى نداریم؛ نه، بعکس، ما امروز وظیفه داریم در آن جهت حرکت کنیم تا براى ظهور آن بزرگوار آماده شویم. اعتقاد به امام زمان به معناى گوشه‌گیرى نیست. ...امروز اگر ما مى‌بینیم در هر نقطه‌ى دنیا ظلم و بى‌عدالتى و تبعیض و زورگویى وجود دارد، اینها همان چیزهایى است که امام زمان براى مبارزه با آنها مى‌آید. اگر ما سرباز امام زمانیم، باید خود را براى مبارزه با اینها آماده کنیم.

*بزرگترین وظیفه‌ى منتظران

بزرگترین وظیفه‌ى منتظران امام زمان این است که از لحاظ معنوى و اخلاقى و عملى و پیوندهاى دینى و اعتقادى و عاطفى با مؤمنین و همچنین براى پنجه درافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند. کسانى که در دوران دفاع مقدس، سر از پا نشناخته در صفوف دفاع مقدس شرکت مى‌کردند، منتظران حقیقى بودند. کسى که وقتى کشور اسلامى مورد تهدید دشمن است، آماده‌ى دفاع از ارزشها و میهن اسلامى و پرچم برافراشته‌ى اسلام است، مى‌تواند ادعا کند که اگر امام زمان بیاید، پشت سر آن حضرت در میدانهاى خطر قدم خواهد گذاشت. اما کسانى که در مقابل خطر، انحراف و چرب و شیرین دنیا خود را مى‌بازند و زانوانشان سست مى‌شود؛ کسانى که براى مطامع شخصى خود حاضر نیستند حرکتى که مطامع آنها را به خطر مى‌اندازد، انجام دهند؛ اینها چطور مى‌توانند منتظر امام زمان به حساب آیند؟ کسى که در انتظار آن مصلح بزرگ است، باید در خود زمینه‌هاى صلاح را آماده سازد و کارى کند که بتواند براى تحقق صلاح بایستد.

*یک حکومت صددرصد مردمى

حکومت آینده‌ى حضرت مهدى موعود ارواحنافداه، یک حکومت مردمى به تمام معناست... امام زمان، تنها دنیا را پر از عدل و داد نمى‌کند؛ امام زمان از آحاد مؤمن مردم و با تکیه به آنهاست که بناى عدل الهى را در سرتاسر عالم استقرار مى‌بخشد و یک حکومت صددرصد مردمى تشکیل مى‌دهد

(در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمه‌ى شعبان در مصلاى تهران 1381/7/30 )

* انتخابات شما را امام زمان دید

امام زمان ناظر است و مى‌بیند. انتخابات شما را امام زمان دید؛ اعتکاف شما را امام زمان دید؛ تلاش شما جوان‌ها را براى آذین‌بندى نیمه‌ى شعبان، امام زمان دید؛ حضور شما زن و مرد را در میدان‌هاى گوناگون، امام زمان دیده است و مى‌بیند؛ حرکت دولتمردان ما را در میدان‌هاى مختلف، امام زمان مى‌بیند و امام زمان از هر آنچه که نشانه‌ى مسلمانى و نشانه‌ى عزم راسخ ایمانى در آن هست و از ما سر مى‌زند، خرسند مى‌شود. اگر خداى نکرده عکس این عمل بکنیم، امام زمان را ناخرسند مى‌کنیم. ببینید، چه عامل بزرگى است.
(دیدار اقشار مختلف مردم به‌مناسبت نیمه‌ى شعبان1384/6/29)

*این معنى انتظار فرج است

معناى انتظار فرج به عنوان عبارة أخراى انتظار ظهور، این است که مؤمن به اسلام، مؤمن به مذهب اهل‌بیت(علیهم السلام) وضعیتى را که در دنیاى واقعى وجود دارد، عقده و گره در زندگى بشر میشناسد... امام زمان (علیه الصلاة و السلام) براى اینکه فرج براى همه‌ى بشریت به وجود بیاورد، ظهور میکند که انسان را از فروبستگى نجات بدهد؛ جامعه‌ى بشریت را نجات بدهد؛ بلکه تاریخ آینده‌ى بشر را نجات بدهد. انتظار فرج یعنى قبول نکردن و رد کردن آن وضعیتى که بر اثر جهالت انسانها، بر اثر اغراض بشر بر زندگى انسانیت حاکم شده است. این معنى انتظار فرج است.

*قبل از ظهور مهدى موعود، در میدانهاى مجاهدت، انسانهاى پاک امتحان مى‌شوند

قبل از دوران مهدى موعود، آسایش و راحت‌طلبى و عافیت نیست. ...قبل از ظهور مهدى موعود، در میدان‌هاى مجاهدت، انسان‌هاى پاک امتحان مى‌شوند؛ در کوره‌هاى آزمایش وارد مى‌شوند و سربلند بیرون مى‌آیند و جهان به دوران آرمانى و هدفىِ مهدى موعود(ارواحنافداه) روزبه‌روز نزدیکتر مى‌شود؛ این، آن امید بزرگ است؛ لذا روز نیمه‌ى شعبان، روز عید بزرگ است.
(سخنرانى در اجتماع بزرگ مردم قم، در سالروز میلاد حضرت مهدى (عج) 70/11/30)




تاریخ : پنج شنبه 88/5/15 | 12:19 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
به گزار ش رجانیوز، ادامه متن نامه سلیمی نمین خطاب به هاشمی به شرح ذیل است:

جناب آقای هاشمی‌رفسنجانی! قطعاً از یاد نبرده‌اید که رهبری انقلاب برای جلوگیری از

ادامه مطلب...


تاریخ : سه شنبه 88/5/13 | 11:40 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
امام مخالف تعطیلی مجلس برای حج بود، هاشمی گفت حج واجب است هیچ‌کس حق ممانعت ندارد

مدیر مسئول موسسه تدوین مطالعات تاریخی در نامه ای در پاسخ به هاشمی رفسنجانی با اشاره به تمرد هاشمی از فرامین حضرت امام خمینی(ره) به یکی از این موارد اشاره کرد و می آورد: امام مخالف تعطیلی مجلس برای حج بود ولی شما گفتید "اگر حج واجب باشد هیچ‌کس حق ممانعت ندارد" در صورتی که حتی در یک سیستم عادی، به صورت کاملاً منطقی یک مدیر می‌تواند برای جلوگیری از تعطیل شدن امری از امور اساسی مربوط به مردم و جامعه، اجازه تشرف به حج را به برخی از افراد مستطیع به لحاظ مالی و جسمی ندهد و اصولاً اخذ چنین اجازه‌ای، خود یکی از شرایط استطاعت به حساب می‌آید


به گزارش رجانیوز متن نامه عباس سلیمی نمین به شرح زیر است:

جناب آقای هاشمی‌رفسنجانی

ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

باسلام، به عنوان نویسنده و پژوهشگر مسائل سیاسی و تاریخی قصد داشتم قبل از برگزاری

ادامه مطلب...


تاریخ : سه شنبه 88/5/13 | 11:35 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
احسان نراقی ضدانقلاب مقیم لندن درصدد متقاعد کردن خاتمی برای خروج از کشور و برعهده گرفتن ریاست اپوزیسیون است، در عین حال فعالان سیاسی تأکید می‌کنند تا پیش از پایان دادگاه اغتشاشگران نباید به خاتمی اجازه خروج از کشور داده شود.

به گزارش رجانیوز، انتشار این خبر البته سناریوی طراحان آن را برهم زده است، به طوری که تدوین کنندگان طرح مذکور که علنی شدن این پروژه در مرحله چانه زنی آن‌ها با بقایای جریان مدعی اصلاحات موجب شد تا تحت فشار جریان مذکور قرار گیرند، برای پس گرفتن طرح پیشنهادی خود از دو عضو روحانی نمای یک تشکل سیاسی به تکاپو افتاده اند.

متن این طرح ذیل سربرگ رسمی گروهک پیشنهاد دهنده تایپ و با امضای دبیرکل آن جمعه شب گذشته به تشکل سیاسی فوق الاشاره تحویل داده شده است.

در عین حال، فعالان سیاسی معتقدند دستگاه قضایی کشور تا پیش از پایان دادگاه اغتشاشگران باید خاتمی را ممنوع الخروج کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به انتشار شایعاتی مبنی بر قصد محمد خاتمی برای پناهنده شدن به یک کشور اروپایی، پناهنده شدن خاتمی را امری بعید ندانست ولی در عین حال خواستار ممنوع‌الخروج شدن او تا پایان دادگاه رسیدگی به اتهامات اغتشاشگران، شد.

جواد کریمی قدوسی در این خصوص به فرار بنی‌صدر از کشور اشاره می‌کند و می‌گوید: در گذشته شاهد پناهندگی یا پشت کردن چهره‌ها و شخصیت‌هایی از مسئولان اجرایی که در نظام جمهوری اسلامی مدتی مسئولیت داشتند، بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه "موضوعی که اخیراً درباره رفتن خاتمی در رسانه‌ها منعکس شده است موضوعی غریب و ناآشنا نیست"، اضافه کرد: افرادی که در دورانی مسئولیت‌هایی را برعهده گرفتند اما در عمل توفیقی نیافتند، به خارج از کشور رفته و در استودیوهای خبری رسانه‌های بیگانه حاضر شده و مطالبی گفته‌اند که با افکار و منش ظاهری آنان در گذشته فرق داشته است.

نماینده مشهد با اشاره به اینکه "چنین افرادی که در چنین شرایطی قرار دارند، به تدریج فاصله آنان با نظام آنقدر زیاد می‌شود که سرانجام بر گذشته خود قلم سرخی می‌کشند"، افزود: بروز این اتفاق در مورد خاتمی بعید نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه "نحوه فکر و عمل خاتمی در دوره هشت ساله اصلاحات آنچنان نبود که از نظام جمهوری اسلامی انتظار می‌رفت"، ادامه داد: همراهان او که در بازداشتگاه‌ها هستند پس از مدتی از زندان‌های ظاهری خارج شده و آزادی روح آنان به حقانیت جمهوری اسلامی اعتراف کرده است، چنین تحولی نتیجه صداقت و اخلاق جمهوری اسلامی است.

به گفته او، در دولت خاتمی شاهد خیانت‌های سنگینی از سوی اعضای هیئت دولت در زمینه امنیت ملی بودیم که با افشای اسرار هسته‌ای و نظامی زمینه را برای وارد کردن ضربه به جمهوری اسلامی فراهم کرده بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد "امیدواریم آقای خاتمی با توجه به گذشته، به اصلاح خود بپردازد" و ادامه داد: اما اگر چنین اتفاقی نیفتد هرگز جمهوری اسلامی ایران از این اتفاق ضرر نمی‌بیند زیرا امنیت ملی امروز ایران چنان جایگاه قوی و مقدرانه‌ای در جهان یافته است که با این خس و خاشاک‌ها و اتفاق‌ها گرد و غباری بر آن نمی‌نشیند.

وی درباره این گفته خود توضیح داد: اگر افرادی که روزی دشمن به آنان برای ضربه زدن به ایران دل بسته بود، به خارج از کشور بروند به اینگونه، مسیر پیوند آنان با کشور بریده و ارتباط آنان با کشور قطع می‌شود و به این ترتیب دشمن بار دیگر ضربه خواهد خورد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه "باید خاتمی در قبال این خبر عکس العمل نشان داده و آن را تکذیب کند"، از دستگاه قضایی نیز خواست تا او را ممنوع‌الخروج کند.

همچنین عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در واکنش به انتشار خبر روزنامه "الجزیره" مبنی بر قصد محمد خاتمی برای پناهنده شدن به یک کشور اروپایی، از او خواست نسبت به این خبر واکنش نشان دهد.

حمید رضا حاجی بابایی البته تاکید کرد: آقای خاتمی اینقدر عاقل هست که چنین کاری را انجام ندهد.

روزنامه الجزیره چاپ روز دوشنبه عربستان سعودی با انتشار گزارشی نوشت: اعترافات اخیر محمد علی ابطحی از چهره های شاخص جریان اصلاحات و از دستگیر شدگان حوادث اخیر تهران، سید محمد خاتمی را به فکر پناهنده شدن به یک کشور اروپایی انداخته است.




تاریخ : سه شنبه 88/5/13 | 11:33 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
خبرگزاری فارس: مهدی کروبی عصر امروز در تجمع غیرقانونی اغتشاشگران شرکت کرد و با انجام حرکات و ایراد سخنانی به تحریک آنان پرداخت .

به گزارش خبرنگار سیاسی فارس، مهدی کروبی کاندیدای ناکام انتخابات اخیر ریاست جمهوری، با حضور درتقاطع خیابان بهشتی و ولی عصر به تحریک شرکت کنندگان در این تجمع غیرقانونی پرداخت.
این گزارش می افزاید: دعوت به این تجمع که از هفته گذشته با هدایت شبکه های تلویزیونی بیگانه از جمله بی بی سی و شبکه منافقین و سلطنت طلبان صورت گرفته بود توانست حدود 100 نفر از اغتشاشگران را دور هم جمع کند که ماموران نیروی انتظامی با متفرق کردن آشوبگران مانع از ایراد خسارت به اموال عمومی و خصوصی و ایجاد ترافیک توسط آنها شدند.




تاریخ : دوشنبه 88/5/12 | 11:31 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
   
 

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه ملت هوشیار ایران را نمی توان با مسجد ضرار فریب داد، تاکید کرد: عده ای با توطئه هایشان در انتخابات اخیر ماجرای مسجد ضرار را تداعی کردند که نمونه آن شعار الله اکبر برخی بر روی پشت بام ها بود.

آیت الله "سید احمد خاتمی" در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه منافقین در صدر اسلام با ساختن مسجد ضرار در مقابل مسجد قبا قصد ضربه زدن به اسلام و پیامبر را داشتند، گفت: خداوند آیه ای نازل کرد که این مسجد با هدف ضربه زدن به مسلمانان و ایجاد تفرقه و ترویج کفر و تشکیل تیمی برای دشمنان اسلام بین آنان ساخته شده است، از این رو پیامبر عده ای را برای تخریب این مسجد فرستادند و این مسجد به زباله دان تبدیل شد.

وی تاکید کرد: مسجد ضرار یک نمادی است برای استفاده ابزاری از مقدسات و اموری که مردم می پسندند.

آیت الله خاتمی تاکید کرد:استفاده از شعارهای جذاب عوام فریبانه از سوی فتنه گران سابقه فراوانی دارد و این شعارها گاه شعار استفاده ابزاری از مقدسات است.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات اخیر نیز عده ای تلاش کردند در سایه دین به نظام ضربه وارد کنند، گفت: سر دادن الله اکبر بر پشت بام برای مقابله با نظام اسلامی ، شعارهای عوام فریبانه حقوق بشر که ناامن کنندگان زندگی مردم از آن دم می زنند یا شعار آزادی کسانی که می خواهند دیکتاتورانه انتخابات را به ابطال بکشند و جامعه را به سوی ناامنی سوق دهند همه از نمادهای استفاده ابزاری از شعارهای عوام پسند است که می تواند نماد مسجد ضرار هم منطبق بر آن باشد.

وی اظهار داشت: همچنین استفاده ابزاری از نام مبارک امام راحل که ملت ما احترام ویژه ای برای این نام مقدس قائلند استفاده ابزاری برخی از مخالفان نظام از این نام مقدس می تواند از مصادیق مسجد ضرار باشد.




تاریخ : دوشنبه 88/5/12 | 11:27 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
   
 

روزنامه " الجزیره " چاپ روز دوشنبه عربستان سعودی با انتشار گزارشی نوشت: اعترافات اخیر" محمد علی ابطحی" از چهره های شاخص جریان اصلاحات و از دستگیر شدگان حوادث اخیر تهران ، سید محمد خاتمی را به فکر پناهنده شدن به یک کشور اروپایی انداخته است.

به گزارش ایرنا این روزنامه در ادامه این گزارش نوشته است:خاتمی قصد دارد با هدف تشکیل جبهه ای متشکل از جریان های سیاسی مخالف دولت و حکومت ایران به زودی راهی یکی از کشورهای اروپایی شود .

بر اساس گزارش این روزنامه ،گروه های مخالف دولت ایران در خارج کشور به خاتمی پیشنهاد کرده اند به منظور ریاست بر موسسه بین المللی گفت گوی فرهنگ ها و تمدن ها که مقرش در ژنو است عازم سوییس شود .

این روزنامه درادامه این گزارش آورده است:اعترافات افراد نزدیک به رییس جمهوری اسبق ایران ،خاتمی را مجبور کرده است راهی یکی از کشور های اروپایی شود .

الجزیره در ادامه این گزارش نوشته است : اعترافات روز شنبه ابطحی در اولین جلسه دادگاه ویژه اغتشاش گران حوادث اخیر تهران ، هاشمی رفسنجانی را به شدت ناراحت کرده است ،چرا که وی در بخشی از اعترافات خود رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران را متهم کرد که در صدد اقدام علیه آیت الله خامنه ای رهبر ایران بوده است .

این روزنامه در بخش دیگری از این گزارش به نقل از " محمد سلیمانی " که گفته شده از تحلیلگران مسایل سیاسی ایران است آورده است : با اعترافات ابطحی همه چیز به نفع اصولگرایان حامی آیت الله خامنه ای تمام شد ، لذا نباید انتظار داشت روزی هاشمی رفسنجانی، خاتمی ،کروبی و میرحسین موسوی در جمهوری اسلامی ایران به قدرت برسند .

این روزنامه در بخش پایانی این گزارش از مسافرت هاشمی رفسنجانی به مکان نامعلومی با هدف شرکت نکردن در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری احمدی نژاد خبر داده است .




تاریخ : دوشنبه 88/5/12 | 11:25 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
   1   2      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
l>