سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خبرگزاری فارس: رئیس جمهوری فرانسه ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی درباره حمله احتمالی به ایران اعلام کرد که چنین اقدامی برای جهان فاجعه‌بار خواهد بود.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "رویترز "، "نیکلا سارکوزی "، رئیس جمهور فرانسه در طول نشست سران گروه 8 ضمن گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص حمله احتمالی به ایران به اسرائیل هشدار داد و چنین اقدامی را برای جهان "فاجعه‌بار " خواند.


سارکوزی افزود: "حمله یک‌جانبه از سوی اسرائیل یک فاجعه تمام عیار برای جهان خواهد بود. "
سارکوزی گفت: اسرائیل باید بداند که نمی‌تواند تنها تصمیم بگیرد و باید با آرامش مسائل را پیگری کند.
نیکلا سارکوزی روز گذشته اعلام کرد که هشت کشور صنعتی جهان به ایران تا ماه سپتامبر مهلت خواهند داد تا مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای خود را بپذیرد یا در غیر این صورت با تحریمهای سخت‌تر مواجه شود.
سارکوزی افزود که این کشورها وضعیت را در نشست گروه بیست کشور توسعه یافته و در حال توسعه در شهر "پیتسبورگ " آمریکا در 24 و 25 سپتامبر (2و3 مهر) بررسی خواهند کرد.
پیش از این نیز دریادار "مایکل مولن " در مصاحبه‌ای با شبکه خبری "فاکس‌نیوز " با تاکید بر اینکه هرگونه حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران عواقب غیرقابل پیش‌بینی بدنبال خواهد داشت، گفت : "حمله به ایران بسیار بی‌ثبات کننده خواهد بود. "
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا افزود : "مدتی است نسبت به این موضوع نگران هستم، چون حمله به ایران بسیار بی‌ثبات کننده است و نتایج غیرقابل پیش‌بینی آن برای امنیت و ثبات منطقه بسیار خطرناک است. "
مولن همچنین در گفت‌وگوی جداگانه‌ای با شبکه خبری سی‌بی‌اس اظهار کرد که این امر بسیار مهم است که آمریکا از گزینه نظامی علیه ایران استفاده نکند.
گزار‌شهای متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران صحه گذاشته و نبود انحراف در این برنامه را تائید کرده است.
محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها در گزارش‌های خود بر نبود انحراف در برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران تاکید کرده است.
"یوکیا آمانو " که جانشین البرادعی شده نیز گفت: هیچ نشانه‌ای که اثبات کند ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است، وجود ندارد.
وی تاکید کرد: من هیچ‌گونه مدرکی در اسناد رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این باره مشاهده نمی‌کنم.




تاریخ : جمعه 88/4/19 | 11:5 صبح | نویسنده : سعید | نظرات ()
l>