سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کاظمی قمی درگفتگو با فارس :
سرکردگان منافقین نیروهایشان را در پادگان اشرف به درگیری تشویق کردند

خبرگزاری فارس: سفیر ایران در بغداد گفت: براساس اطلاعات موجود از مقامات عراقی نیروهای این کشور سعی کردند به صورت مسالمت‌آمیز و بدون خشونت وارد این پادگان شوند، ولی سرکردگان‌ این گروهک تلاش کردند اعضای نفاق را تحریک کنند و در حقیقت آنها بودند که خودشان را با نیروهای عراقی درگیر کردند.


«حسن کاظمی قمی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در ارتباط با کنترل اردوگاه اشرف توسط نیروهای امنیتی عراق و اخبار منتشر شده درباره درگیری‌های صورت گرفته، گفت: دولت عراق چندی قبل مصوبه‌ای را مبنی بر اخراج اعضای گروهک تروریستی منافقین و بستن پادگان نظامی اشرف به تصویب رساند که در چارچوب آن و در جهت توسعه حاکمیت ملی، این پادگان را در اختیار خود گرفت.
وی با یادآوری این نکته که اقدام دولت عراق در خصوص این گروهک خواست ملت عراق بوده و با اشاره به اینکه این گروهک خسارات‌ زیادی را به ملت عراق وارد کرد و اقداماتی را در همراهی با رژیم صدام علیه این ملت انجام داد، خاطرنشان کرد: مردم عراق نیز تداوم حضور این نیروهای تروریستی را در خاک خود نمی‌پذیرند.
کاظمی قمی با ذکر این نکته که دولت عراق این گروهک را تروریست و حضور آنها را مخل امنیت عراق و نقض حاکمیت ملی می‌داند، اظهار داشت: دولت عراق رسماً به این گروهک اعلام و به آنها سه الی چهار ماه فرصت داد که خاک عراق را ترک کنند.
سفیر ایران در بغداد اقداماتی که دیروز توسط دولت عراق در قبال پادگان اشرف صورت گرفت را در چارچوب سیاست اخراج این گروهک از عراق برشمرد و با اشاره به گزارشات ارائه شده از سوی سرکردگان این گروهک مبنی بر وقوع درگیری با نیروهای نظامی عراق و کشته شدن تعدادی از اعضای گروهک منافقین، تصریح کرد: سرکردگان این گروه در تلاشند با مظلوم نمایی، توجه افکار عمومی را نسبت به خودشان جلب و اقدام به اعمال فشار علیه دولت عراق کنند.
وی ادامه داد: براساس اطلاعات موجود از مقامات عراقی نیروهای این کشور سعی کردند به صورت مسالمت‌آمیز و بدون خشونت وارد این پادگان شوند، ولی سرکردگان‌ این گروهک تلاش کردند اعضای نفاق را تحریک کنند و در حقیقت آنها بودند که خودشان را با نیروهای عراقی درگیر کردند و نیروهای عراقی نیز کسانی را که اقدام به درگیری کرده بودند، بازداشت کردند.
کاظمی قمی افزود: تا آنجایی که اطلاع داریم ورود نیروهای عراقی به این پادگان بدون استفاده از هرگونه سلاح گرم و تیراندازی بوده و ادعاهای سرکردگان این گروهک درست نیست. دولت عراق با توجه به اذعان جهان مبنی بر تروریستی بودن این گروهک و اینکه ادامه حضور آنها را نقض حاکمیت ملی خود می‌داند، مصمم به اخراج این گروهک است و گام اول هم کنترل این پادگان بود.
وی خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر دولت عراق مشغول تثبیت اوضاع است و بعد از آن و تماس مستقیم با اعضای این گروهک، سیاست‌ها و برنامه‌های بعدی این دولت مشخص خواهد شد.




تاریخ : چهارشنبه 88/5/7 | 10:43 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
l>