سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خبرهای درگوشی/ از جلسات ناهار نیاوران چه خبر؟، درگیرى در حزب اعتماد ملى و...    
 
اطلاعات جدید از برادرزن آشوب طلب

در پى برخى اظهارات خانم زهرا رهنورد مبنى بر غیرقانونى بودن بازداشت برادرشان که بعضى رسانه هاى وابسته به جریان دوم خرداد آن را منتشر کرده بودند شواهد جدیدى پیرامون آقاى شاپور کاظمى، برادر خانم زهرا رهنورد (زهره کاظمى) به دست آمد. بنابر این گزارش شاپور کاظمى پیش از انتخابات ?? خرداد از طریق «ش» از وزراى دولت خاتمى کمک هایى را به ستاد میرحسین موسوى کرده است. همچنین باتوجه به اینکه شاپور کاظمى از افراد فعال در حوزه الکترونیک بوده است، گفته مى شود میرحسین موسوى وعده هایى را در زمینه فعالیت کاظمى به او داده بود.


از جلسات ناهار نیاوران چه خبر؟

فرزند یکى ازچهره هاى مشهور سیاسى از چند ماه مانده به انتخابات دهمین دوره ریاست جمهورى جلسات منظمى را با حضور تعدادى از چهره هاى سیاسى مشهور وابسته به جریان دوم خرداد برگزار مى کرده است. این جلسات در دفترى وابسته به یک نهاد آموزشى در نیاوران پنج شنبه ها از ساعت ?? صبح تا ناهار برگزار مى شده است. در یکى از این جلسات فرزند این مقام عالى رتبه گفته که ما به آمریکایى ها پیغام داده ایم که فعلاً فکر رابطه و مذاکره را از سر خود بیرون کنید باید بگذارید رئیس جمهور جدید که بعد از احمدى نژاد خواهد آمد، مستقر شود آن وقت مذاکره و بحث رابطه را آغاز کنید.


جزئیاتى از جزوه مساله ساز

در جزوه اى با عنوان تاملات راهبردى سیاسى تشکیلاتى که از منزل یکى از چهره هاى پرنفوذ جریان اصلاحات کشف شده است نکات قابل توجهى از راهبردهاى این جریان براى فعالیت هاى آتى به دست آمده است. در این جزوه تاکید شده که باید ظرف پنج سال آینده یکى از مراکز حساس تصمیم گیرى اعم از قوه مجریه، مقننه یا شوراى شهر در اختیار حزب مشارکت قرار گیرد. در این جزوه که نویسنده آن یک چهره معروف به تئوریسین اصلاحات است تاکید شده که بحث فشار از پایین چانه زنى از بالا باید مورد توجه جدى قرار بگیرد. در این جزوه آمده است که بخش مردم سالار حاکمیت باید بتواند از بحران هاى داخلى و خارجى که کل سیستم حاکمیت را تهدید مى کند به نفع تثبیت هر چه بیشتربخش مردم سالار نهایت استفاده را ببرد. از جمله مطالب مهم این راهبرد مى توان به بحث موانع دموکراسى در ایران و بحث سلطانیسم اشاره کرد.


تصورات ما از اول هم اشتباه بود

شنیده شده (ع.ر) از عناصر برجسته حزب مشارکت اخیراً گفته که ما در انتخابات بر تحلیل هاى ذهنى خودمان تاکید مى کردیم. وى گفت: ما هیچ سند محکمى براى تقلب در انتخابات نداریم. اصولاً هر چه مشارکت بالاتر باشد امکان تقلب را منتفى مى کند.
(ع.ر) که نقش فعالى در تهییج حامیان میرحسین در برپایى اغتشاشات اخیر داشته است، افزود: تصورات ما براساس اجتماعات طرفداران موسوى بود، کلاً ما به دنبال مسائلى بودیم که تحلیل هاى خودمان درست از آب دربیاید!


درگیرى در حزب اعتماد ملى

مشاجرات اعضاى حزب اعتماد ملى به دبیر کلى شیخ مهدى کروبى پیرامون تقلب در انتخابات بالا گرفته است. یکى از اعضاى جوان و عضو مرکزیت این حزب که در سایت سحام نیوز فعالیت دارد در این زمینه گفته: مشاجره بین اعضاى ارشد ستاد کروبى و اعضاى حزب اعتماد ملى پیرامون تقلب شدت گرفته است. وى افزوده: برخى از اعضاى حزب معتقدند که تقلب صورت نگرفته است و کروبى بى مورد فضاى سیاسى را با برخى اظهارات آلوده کرده است. برخى دیگر نیز نظرى غیر از این دارند و معتقدند تقلب رخ داده و کروبى باید تا آخر راه برود. مخالفان بحث تقلب معتقدند که کروبى به عنوان دبیر کل حزب با رادیکال کردن فضاى سیاسى امکان ادامه فعالیت سیاسى را از حزب اعتماد ملى به مرور زمان سلب خواهد کرد و با این تندروى ها نمى توان به جایى رسید.


نامه متهمین به خانواده‌هایشان

شنیده شده است برخی از متهمین مشهور که در جریان اغتشاشات اخیر توسط نهادهای مسؤول بازداشت شده‌اند، نامه‌هایی به خانواده و فرزندانشان نوشته‌اند. سعید حجاریان، محمدعلی ابطحی و عبدالله رمضان‌زاده در نامه‌ای به خانواده‌ و فرزندان ضمن ابراز رضایت از وضعیت محل بازداشت خود خواستار رفتار منطقی از سوی خانواده‌ خود شده‌اند.


عضو ستاد میرحسین عامل اغتشاشات

گفته می‌شود یکی از چهره‌های نزدیک به ستاد کروبی در زمان انتخابات که هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد، پیرامون برخی اعضای ستاد میرحسین موسوی که در اغتشاشات و آشوب‌های اخیر نقش فعالی داشته‌اند، سخنان جالبی گفته است. نامبرده در این زمینه اعلام کرده که نمی‌توان از فرد مشخصی در مورد پشت‌پرده آشوب‌ها نام برد اما من بارها از یکی از اعضای برجسته ستاد موسوی که از قضا مسؤول عملیات روانی این ستاد نیز بود، شنیدم که می‌گفت: «باید به مردم امکانات بدهیم که بریزند بیرون» با توجه به سوابق این عضو ستاد میرحسین در زمان عضویت وی در دفتر تحکیم وحدت این‌گونه اظهارات و رفتار وی خارج از انتظار نیست.


چه کسی بزرگ‌ترین ضربه را به میرحسین زد؟

(ب.ن) و (س.ع.م) از وزرای اسبق بیشترین سهم را در راه‌اندازی بحث تقلب در انتخابات داشته‌اند و برای اولین مرتبه این موضوع را نزد میرحسین موسوی مطرح کرده‌اند. نامبردگان در جلسه‌ای با موسوی تصمیم‌گیری می‌کنند که بحث تقلب در انتخابات را در قالب کمیته‌ای موسوم به صیانت از آرا پیگیری کنند. (س.ع.م) از چهره‌هایی است که همواره در امور تندروی می‌کند و حالت بینا بینی ندارد و در بحث تقلب در انتخابات نیز میرحسین را تا حد نهایی دچار توهم کرده بود که واقعاً تقلب اتفاق افتاده است.


تندروها به دنبال از رسمیت انداختن مجلس

جریان تندرو وابسته به یک جناح خاص سیاسی در نظر دارد با فشارهایی که وارد می‌کند در روز تحلیف احمدی‌نژاد مجلس را از رسمیت خارج کند. همچنین دیگر جریان مجلس نیز قصد دارد به نیت لجبازی با رئیس‌جمهور بر سر انتصاب مشایی چنین حرکتی را با همکاری جریان دوم خرداد مجلس اجرایی کند. همچنین گفته می‌شود فشارهایی در جریان است که برخی از سران قوا و بعضی چهره‌های برجسته نظام در دو مراسم تنفیذ و تحلیف حضور نداشته باشند.


سفر یک چهره سیاسی به پاریس

شنیده شده که یکی از چهره‌های برجسته سیاسی که روحانی نیز هست با لباس شخصی به پاریس سفر کرده است. گفته می‌شود دلیل سفر این فرد به پاریس حضور نداشتن مراسم در تنفیذ احمدی‌نژاد بوده است. لازم به ذکر است برخی رسانه‌ها روز گذشته به اشتباه از سفر این فرد به یکی از کشورهای اطراف خبر داده بودند.



تاریخ : یکشنبه 88/5/4 | 5:23 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
l>