سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جعفری:تمام اسراییل زیر پوشش موشکی ماست

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: مهم‌ترین تهدید علیه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران را از داخل می‌دانیم و این مطلبی است که حضرت امام (ره) در وصایای خود به آن اشاره کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، سردار سرلشگر پاسدار محمدعلی جعفری پیش از ظهر شنبه در یک نشست خبری به مناسبت فرارسیدن روز پاسدار با بیان این‌که آسیب‌پذیری انقلاب‌ها و حرکت‌های ایدئولوژیک و ارزشی بیشتر از داخل است، افزود: تهدیدهای خارجی،‌ انقلاب و انسجام و وحدت درونی یک کشور، به ویژه ایران اسلامی را بیشتر می‌کند.

                                       

وی با اشاره به انتخابات اخیر و حوادث پس از آن اظهار کرد: دشمنان در راستای تهدیدات داخلی، ‌استفاده از فرصت انتخابات برای الگوگیری از اقداماتی که غرب و استکبار جهانی در بسیاری از کشورهای آسیای میانه انجام داده بود - یعنی انقلاب مخملی یا کودتای مخملی – را به زعم خود مناسب می‌دانستند و علی‌رغم این که بسیاری از آنها معتقد بودند این مساله در ایران جواب نمی‌دهد، ولی باز هم این الگو را دنبال کردند و متاسفانه در داخل کشور هم عده‌ای فریب آنها را خوردند و فکر ‌کردند می‌شود تغییرات عمده‌ای در جهت‌گیری‌های نظام ایجاد کرد.

وی ادامه داد: با این فشارها مخالفان مسیر راستین انقلاب اسلامی به دنبال این بوده و هستند که در سیاست‌های کنونی نظام تغییر ایجاد کنند و این را هم اعلام کردند.

فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: اطلاعات گذشته و اطلاعاتی که پس از حوادث به دست آمد مشخص کرد هدف حوادث اخیر همین مساله‌ای که عنوان کردم بود، ولی با هوشیاری مردم و رهبر معظم انقلاب این توطئه‌ها خنثی شد؛ گرچه خسارات مادی و معنوی زیادی وارد شد که مسببان و محرکان آنها باید پاسخگوی این تبعات منفی باشند.

جعفری با بیان این‌که تهدیدات داخلی در برابر اهداف انقلاب اسلامی یک تهدید جدی است، افزود: ما معتقدیم این گونه تهدیدات چیزی نیست که تمام شود و باید خود را در آینده نیز در مقابله با این نوع تهدید ولی با سناریوهای متفاوت دنبال کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مساله‌ هسته‌یی ایران اظهار کرد: دشمنان ما نمی‌توانند پیشرفت‌های ایران به ویژه در بعد هسته‌یی را تحمل کنند؛ بنابراین به هر اقدامی برای ممانعت از اقتدار ایران دست می‌زنند.

جعفری تهدید و اقدام نظامی علیه ایران را دو مساله جداگانه تلقی کرد و گفت: تهدید نظامی محتمل است و آن‌ها استفاده‌های زیادی از این تهدیدات می‌برند؛ زیرا فکر می‌کنند بیان تهدیدات می‌تواند ایران را به عقب‌نشینی وادارد، ولی این که آنها این تهدید را عملی می‌کنند یا نه سوالی است که پاسخ دادن به آن ساده نیست.

وی تصریح کرد: آنها تجربه‌ی زیادی درباره‌ی واکنش‌های بازدارنده‌ی ایران در برابر تهدیدات نظامی دارند.

فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام نظامی علیه ایران را یک حماقت توصیف کرد و افزود: ما مسوول حماقت دشمن نیستیم و این مساله قابل پیش‌بینی نیست. اقدام نظامی علیه ایران منطقی و عقلانی نیست ولی وقتی با حماقت همراه باشد بعید نیست که هرگونه حماقتی را انجام دهند.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که در صورت وقوع حمله‌ی نظامی علیه ایران ، چه اقدامی صورت خواهید داد و آیا تسلیحات هسته‌یی رژیم صهیونیستی را هدف قرار خواهید داد؟ تاکید کرد: یکی از توانمند‌ی‌های ما این است که تمام خاک اسراییل زیر پوشش موشکی ماست و محدودیتی از این نظر نداریم، هم‌چنین دقت موشک‌های ایران نیز در سال‌های اخیر بسیار بالا رفته است.

جعفری با اشاره به آزمایش‌های اخیر موشکی صهیونیستها اظهار کرد: آنها نتوانستند موشک اخیر خود را که گفته می‌شود شبیه به موشک شهاب 3 است آزمایش کنند و مشکلاتی در این زمینه دارند . بحث‌های سپر موشکی آمریکا و اسرائیل بیشتر به یک ادعا شبیه است. آنها ممکن است اقدامات محدودی انجام دهند، ولی نمی‌توانند از موشک شهاب جلوگیری کنند.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات مطرح شده از سوی سران یکی از کشورهای غربی درباره‌ اینکه ایران به دنبال سلاح‌های هسته‌یی است تاکید کرد: ایران به هیچ وجه به دنبال آزمایش سلاح‌های هسته‌یی نیست. وقتی می‌گوییم فعالیت صلح‌آمیز انجام می‌دهیم ، هیچ دلیلی برای مخالفت با آن وجود ندارد؛ بنابراین به دنبال بهانه‌جویی هستند.

جعفری هم‌چنین در برابر این پرسش که در چه صورتی احتمال دارد دشمنان تهدیدات نظامی علیه ایران را عملی کنند، پاسخ داد: در صورتی که وحدت و انسجام در داخل کشور نداشته باشیم و آن‌ها احساس کنند حمایت‌های مردمی از نظام کم شده است ،این اقدام شدنی است، ولی در انتخابات اخیر مردم نشان دادند بیشترین وابستگی را به نظام دارند.

به گزارش ایسنا فرمانده کل سپاه در ادامه‌ این نشست خبری با بیان این‌که آمادگی سپاه پاسداران برای دفاع از انقلاب اسلامی در وضعیتی بسیار مناسب قرار دارد، تاکید کرد: هرچند ما به سمت یک وضعیت مطلوب‌تر سازمانی حرکت می‌کنیم، ولی وضعیت امروز نیز قابل قبول است. با توجه به تغییر ماهیت تهدیدات و تبدیل آن از تهدید سخت نظامی به سمت تهدیدات نرم از جنس سیاسی ، فرهنگی و امنیتی ، طبیعتا آمادگی‌های سپاه هم باید متناسب با این تهدیدات اصلاح شود و انعطاف در آمادگی‌ها و سازمان‌ها انجام گیرد که چند سالی است به دنبال این امر هستیم.

سردار جعفری یادآور شد: حوادث اخیر نشان داد تهدید علیه انقلاب اسلامی همچنان باقی است، ولی ماهیت تهدیدات به سمت تهدید نرم سوق داده شده است و دشمنان در کمین هستند که از هر فرصتی برای ضربه‌زدن به نظام جمهوری اسلامی استفاده کنند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی به این معنی است که باید با تحول روز به روز به سمت خوبی‌ها و ارزش‌های اسلامی حرکت کنیم، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ما مخالفان زیادی در خارج و داخل کشور دارد و سپاه باید آماده‌ی مقابله با هر نوع تهدیدی باشد. نظام جمهوری اسلامی امروز مایه امید همه محرومان و مستضعفان جهان است و ما پاسداری را نه یک شغل بلکه یک تکلیف و وظیفه‌ی الهی می‌دانیم.

فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره‌ مهمترین شاخص‌های سپاه در دهه‌ چهارم انقلاب گفت: انقلاب به عنوان یک موجود زنده و پویا در حال تکامل و پیشرفت به سوی اهداف اسلام، قرآن و اهدافی است که امام برای ما ترسیم کردند . وضعیت انقلاب اسلامی ، وظایف آن و تهدیدات متفاوت است و سپاه به عنوان نگهبان انقلاب اسلامی باید سازمانی پویا و منعطف داشته باشد و به تجهیزات بومی و انبوه دسترسی پیدا کند.

جعفری با بیان این که آمادگی سازمانی سپاه باید همه‌جانبه و نه فقط در زمینه‌های دفاعی و نظامی باشد، تصریح کرد: ابعاد آمادگی‌ها در سپاه پاسداران غیر از آمادگی‌های نظامی و امنیتی، باید آمادگی‌های سیاسی ، فرهنگی و غیره نیز باشد. پاسداران ما در دهه چهارم انقلاب از ویژگی‌های خاصی برخوردار و با ایمانی بالاتر،‌ شجاع، بصیر، ‌انقلابی و با روحیه‌ای مردمی باشند. این‌ها از ویژگی‌های خاص سپاه در دهه‌ چهارم است و هدف‌گذاری‌ها در راستای آمادگی رزم سپاه نیز در حال انجام است.

وی هم‌چنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره ارزیابی خود از تغییرات ساختاری صورت‌گرفته در سپاه گفت: بعد از اقدامات تحولی یکی دو سال اخیر ، تحول ساختاری مهم‌ترین تحول سال گذشته سپاه محسوب می‌شود که طی آن بین نیروی مقاومت بسیج و نیروی زمینی سپاه تعاملی برقرار شد و سپاه‌های استانی را از وحدت و انسجام بیشتری برخوردار کرد و بدین ترتیب سپاه منسجم‌تر و مقتدرتر شده است که نتیجه‌ این انسجام را در حوادث اخیر نیز شاهد بودیم.

فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: پرداختن به سایر ابعاد سازمانی سپاه ، ارتقای سطح کیفی، سرمایه‌های انسانی سپاه ، تغییر در سبک و شیوه‌ فرماندهی و مدیریت سپاه پاسداران نیز از دیگر اقداماتی است که به مرور انجام خواهد شد.

در ادامه‌ این نشست پرسشی درباره تفکیک حیطه ماموریت نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش مطرح شد که جعفری پاسخ داد: چند سالی است ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش و سپاه در خلیج فارس و دریای عمان تفکیک شده و این امر در راستای انجام بهتر کارهاست. سپاه به کمک واحدهایی از ارتش ماموریت‌ حراست از خلیج فارس را به عهده گرفته است. آمادگی‌های ما روز‌به‌روز بیشتر می‌شود و امروز می‌توان به طور قاطع گفت که امنیت خلیج فارس به طور صد در صد برقرار است و با توجه به وضعیت جغرافیایی خوب ایران ، بخش عمده‌ای از کنترل امنیتی خلیج فارس به عهده‌ این کشور است و آمادگی ما برای برقراری این امنیت تامین شده است.

وی همچنین در پاسخ به پرسش یکی دیگر از خبرنگاران درباره‌ عبور برخی کشتی‌های جنگی رژیم صهیونیستی از کانال سوئز اظهار کرد: یکی از اهداف آن‌ها این است که خود را به صورت مهاجم نشان بدهند و این تهدید نظامی علیه ایران را همیشه حفظ کنند ولی غافل از این هستند که دوران تهدید نظامی به خصوص علیه ایران گذشته است.

جعفری ادامه داد: ما اقدامات رزمایشی آن‌ها را در راستای اهداف دیگری که دشمنان در رابطه با ایران دنبال می‌کنند و برای مرعوب کردن ایران و وادار کردنش به سازش می‌دانیم. آنها این تهدیدات را انجام می‌دهند تا ایران را به تسلیم وادار کنند ولی ما اسراییل را کوچکتر از آن می‌دانیم که ایران را تهدید کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز از یک نفوذ معنوی عمیق در جهان اسلام و خاورمیانه برخوردار است و به خوبی می‌تواند پاسخ تهدیدات نظامی را بدهد . نفوذ جمهوری اسلامی در بسیاری از کشورها به ویژه‌ کشورهای اسلامی ، بهترین اقدام بازدارنده است و اقدامات آنها بی‌اثر خواهد بود.

سردار جعفری در ادامه‌ نشست خبری خود درباره‌ مهم‌ترین دستاورد سپاه گفت: مهم‌ترین دستاورد سپاه تجربیات گرانبهای این مجموعه در صحنه‌های مختلف انجام ماموریت‌های خود است که جزء تجربیات نرم‌افزاری است. البته تجهیزات، سلاح و امکانات بخش عمده‌ای از آمادگی‌ها را تشکیل می‌دهد و سپاه هم در ابعاد تجهیزاتی مشکلی ندارد و آموزش‌ها و مهارت‌های تخصصی لازم برای استفاده از این تجهیزات در سپاه وجود دارد و به اثبات رسیده است؛ ولی آنچه برای ما ارزش بیشتری دارد، بعد از ایمان سپاهیان، ‌تجربیات گرانبهایی است که سپاه از آنها برخوردار است و استفاده از این تجربیات می‌تواند نقطه قوت سازمانی سپاه باشد.

فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با بیان این که ‌ماموریت و رسالت سپاه پاسداران ، دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است و ابعاد این مساله هیچ‌گونه محدودیتی برای ما ندارد، افزود: هر نوع اقدامی که لازم باشد در راستای حفظ انقلاب اسلامی و مقابله با تهدیدات انجام شود ، سپاه پاسداران موظف است آن را انجام دهد؛ دامنه‌ی این امر نیز بسیار گسترده است و به آمادگی‌های نیروها برمی‌گردد.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره‌ نقش مقام معظم رهبری در پیشرفت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: بعد از ارتحال حضرت امام(ره) که مقام معظم رهبری ، رهبری کشور را به عهده گرفتند کشور وارد فاز جدیدی شد و ماهیت تهدیدات نیز تغییر کرد . بعد از جنگ، فاز سازندگی و توسعه شکل گرفت و مقام معظم رهبری با توجه به تجربیات مدیریتی خود در کشور ، در جزئیات مسائل مسلط بودند و به خصوص با توجه به علاقه‌ی ایشان به ابعاد نظامی و امنیتی ، شناخت خوبی نسبت به ساختار سپاه و ارتش داشتند و رهبری ایشان جزءتر شد که این امر به رشد و توسعه‌ سپاه و کل نیروهای مسلح بسیار کمک کرد؛ به طوری که در جلساتی که با ایشان داریم تدابیری که می‌فرمایند در همه‌ی سطوح ما کاربرد دارد.

جعفری در پایان این نشست خبری در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره‌ تغییرات احتمالی در نیروی هوایی سپاه در آینده‌ی نزدیک گفت: تغییر ساختاری جدیدی در نیروی هوایی سپاه مد نظر نداریم، ولی اقداماتی که در بعد پدافندی سپاه صورت می‌گیرد در راستای کامل کردن سامانه‌های پدافندی و سامانه‌های ارتش است و این دو در کنار یکدیگر ، پدافند هوایی را در سطوح مختلف شکل می‌دهند که در این زمینه ارتش بیشتر سامانه‌های متوسط و بلند و سپاه بیشتر سامانه‌های پست و متوسط را دنبال می‌کند




تاریخ : یکشنبه 88/5/4 | 12:32 صبح | نویسنده : سعید | نظرات ()
l>