سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رحیم‌پور ازغدی:
تجددزده‌ها تنها به بخش عیاشی تمدن غرب توجه دارند

خبرگزاری فارس: عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: افراد تجددزده غربی در کشور تنها بخش مفت‌خوری و عیاشی فرهنگ غرب را گرفته‌اند.‌


به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن رحیم‌پور ازغدی امروز در مراسم افتتاحیه دوازدهمین اردوی طرح ولایت نخبگان بسیج دانش‌آموزی افزود: ‌بنا به فرمایش امام خمینی (ره)، برخی خطی را مبنی بر پیشرفت غرب در نتیجه کنار گذاشتن دین، اخلاقیات و حجاب را در تمامی عرصه‌ها دنبال می‌کنند که این فریب بزرگی است.
وی خاطرنشان کرد: بخشی از پیشرفت غرب باوجود استعمار و غارت کشورهای دیگر به‌دلیل ‌برنامه‌ریزی، تلاش و مطالعه بوده است.
این مدرس دانشگاه ادامه داد: این در حالی است که قشر تجددزده تنها بخش مفت‌خوری، عیاشی، شراب‌خواری، بی‌حجابی را از فرهنگ غرب یاد گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه رضا خان علت پیشرفت کشور را در بی‌حجابی می دانست بیان داشت: بر این اساس وی کشف حجاب را در دستور کار خود قرار داد.
وی با اشاره به اعتقاد امام خمینی مبنی بر عدم تعارض دین و پیشرفت گفت: امام خمینی(ره) معتقد بودند که برای پیشرفت باید اخلاق انبیا‌ را حفظ کرد و بر اساس آن در تمامی صحنه‌های از جمله سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تلاش کرد.
وی با اشاره به چند اصول انقلاب اسلامی در وصیت‌نامه رهبر کبیر انقلاب ادامه داد: یکی از توطئه‌هایی را که امام به آن اشاره می‌کند که بعد از انقلاب وسیع‌تر و در 20 سال اخیرش بیشتر دیده شده و دارای سابقه یک و نیم قرنی است تبلیغات وسیع غرب مبنی بر کنار گذاشتن اسلام توسط تمامی ملت است.
رحیم‌پور با بیان اینکه این توطئه به دو شکل انجام می‌شود اظهار داشت: یک عده که ساده هستند و دست خود را به سادگی رو می‌کنند معتقد به ارتجاعی بودن دین، متعلق بودن احکام اسلام به 1400 سال پیش و مخالف بودن دین با نوآوری و اینکه دوره دین گذشته، هستند.
وی ادامه داد: بنا بر اعتقادات آنان، برای متمدن شدن باید دین را کنار گذاشت و دنبال ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی دین نبود و تسلیم فرهنگ و زورگویی‌های حاکم بر دنیا شد و تنها باید به نماز و روزه پرداخت.
وی با اشاره به مخالفت این گروه با عزت ایرانی و اسلام ادامه داد: آنان تسلیم کشورهایی که ارباب ایران می‌دانند هستند زیرا معتقدند ایرانی نمی‌تواند خودش کار کند و نیز از نظر آنان باید گفته‌هایی نظیر عدالت، جمهوری اسلامی و پیشرفت با الگوی اسلامی را باید کنار زد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه گروه دوم مطالب گروه اول را به صورت موذیانه و مودبانه بیان می‌کنند اظهار داشت: این افراد در قالب تبلیغات ابلهانه که دارای ژست دفاع از دین است اهداف خود را دنبال می‌کنند.
وی با اشاره یکسان بودن نتایج این دو تفکر ادامه داد: این افراد با عنوان اینکه دین امر مقدسی است و قداست آن را باید حفظ کرد می‌گویند که نباید دین را وارد ‌سیاست کرد.
این استاد دانشگاه ادامه داد: آنان برای حفظ قداست دین معتقد هستند که دین را باید گوشه طاقچه منزل گذاشت در حالی که دین تنها در نماز، روزه و حج خلاصه نمی‌شود و باید در تمامی ابعاد زندگی بشر از جمله سیاست، اقتصاد و خانواده باید دخالت داشته باشد.
وی ادامه داد: اگر قرآن در صحنه باشد به عبارتی چنانچه آیات سیاسی، اجتماعی، خانواده‌ای و حقوق بشر مطرح شود قداست دین به خطر می‌افتد.
وی با اشاره به گفته این افراد مبنی بر زیاد شدن دشمنی‌ها با اسلام به‌دلیل ایجاد حکومت اسلامی در ایران اظهار داشت: امام می‌فرماید اگر این استدلال درست بود پیامبران اشتباه می‌کردند و پیامبر نباید حکومت اسلامی تشکیل می‌داد و پیامبر نباید برای گسترش اخلاق، معنویت و تربیت انسان‌ها تلاش می‌کرد و ده‌ها جنگ بر ایشان تحمیل می‌شد.
وی ادامه داد: بنا بر فرمایش امام (ره) چنانچه این استدلال درست بود حضرت علی(ع) چرا بیعت مردم را قبول کرد و حکومت اسلامی تشکیل داد و برای گسترش عدالت سه جنگ به ایشان تحمیل شد.
رحیم‌پور ادامه داد: اگر این استدلال درست بود چرا باید منتظر ظهور امام زمان(عج) باشیم و امام زمانی که شعارش عدالت جهانی و رسیدن تمامی افراد بشر به کرامت و انسانیت است که این در گرو تشکیل حکومت عدل اسلامی است.
وی ادامه داد: همچنین سیاست حضرت علی(ع) که دفاع از مظلوم و مبارزه با فساد اقتصادی،اجتماعی و اعتقادی سرلوحه آن است، مورد نظر امام خمینی است.
وی با اشاره به تقسیم‌بندی سیاست از منظر امام به دو بخش شیطانی و رحمانی اظهار داشت: وجه شیطانی سیاست متعلق به منافقین و فاسدین که دارای مشخصاتی نظیر ثروت اندوزی و ترک خداپرستی است.
عضو شورای انقلاب فرهنگی درباره بعد رحمانی سیاست گفت: سیاست در این بعد ثروت‌پرستی و سیاست ظالمانه نیست بلکه ضمن دفاع از اخلاقیات و انسانیت، خداپرستی برای خدمت به خلق خدا و سعادت دنیا و آخرت مردم توسط رهبران جامعه است.
وی ادامه داد: ‌در سیاست اسلامی مسئولیت‌ها وسیله نه هدف هستند و ارتش و رسانه یک رهبر الهی هدفش الهی و خدمت به خلق است.
وی با اشاره به گفته رهبر کبیر انقلاب مبنی بر اینکه باید برای رضای خدا وارد عرصه‌های مختلف شد ادامه داد: در حالی که در بعد شیطانی سیاست هدف بوده ‌و اگر وسیله وسیله باشد برای رسیدن به پول و ثروت است.
رحیم‌پور درباره شبهات عده‌ای مبنی بر تعارض دین و تمدن گفت: عده‌ای می‌گویند که اسلام متعلق به 1400 سال قبل بوده در حالی که امام می‌فرماید که انسان دارای دو بعد ثابت و متغیر است.
وی افزود: ابعادی مانند امانتداری، بد بودن دروغ، خیانت، بی رحمی، رباخواری و ظلم کردن وجود دارد که از هزاران سال گذشته ثابت بوده و متعلق به ذات انسان است و مربوط به زمان خاصی نیست.
رحیم‌پور با بیان اینکه ابزار و روش در ابعاد ثابت انسان تغییر می‌کند اظهار داشت: اصل مساله در این باره تغییر نمی‌کند.
وی ادامه داد: اسلامی دارای احکام ثابتی است که مربوط به این بعد انسان است و در طول زمان تغییری نمی‌کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره بعد متغیر انسان گفت: اسلام برای این بعد انسان دارای احکامی به نام اجتهاد است که مجتهد با استفاده از احکام ثابت اسلام این احکام را بیان می‌کند.




تاریخ : جمعه 88/5/2 | 11:6 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
l>