سفارش تبلیغ
صبا ویژن
‌در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله ‌یزدی‌ صورت گرفت؛
‌حمایت ‌306 ‌استاد‌ حوزه‌ ‌‌از ‌مواضع آیت‌الله یزدی در ‌ارتبا‌ط‌ با‌ ‌هاشمی

خبرگزاری فارس: 306 نفر از اساتید، نمایندگان طلاب، مبلغان و پژوهشگران و محققان حوزه علمیه قم با امضای نامه‌ای خطاب به آیت‌الله ‌یزدی ‌از مواضع وی در ‌ارتبا‌ط‌ با سخنان هاشمی رفسنجانی حمایت کردند.


به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ در نامه اساتید حوزوی به آیت‌الله یزدی آمده است: حوزه‌های مقدسه علمیه و روحانیت معظم شیعه، در طول تاریخ، پاسداران بزرگ سنگرهای عقیدتی و مدافعان حقوق مردم و تکیه‌گاه آنان در آشوب ها و فتنه‌ها بوده‌اند و حضرت عالی بحمدلله یکی از این استوانه‌های سرفراز هستید که با درک شرایط به روشنگری می‌پردازید.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: فتنه‌ای که پس از انتخابات با مدیریت دشمنان انقلاب اسلامی و با بی‌تدبیری برخی افراد در داخل کشور پدید آمد، پس از سخنان خیرخواهانه و جامع الاطراف ولی فقیه زمان، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (دامت برکاته) ابعاد آن آشکار و با درایت نظام و آگاهی مردم مهار شد و انتظار این بود که رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام با تدبیر، آرامش به وجود آمده را پاس بدارند و دسیسه‌های دشمنان را آشکار کنند، ولی در کمال ناباوری در قامت رهبر اپوزیسیون و اقلیتی که خود را اکثریت می‌پندارند، ظاهر شد و با سخنانی متعارض با متون روایی و فقهی و نظرات فقیهان و متکلمان بزرگ شیعه، جنبه دینی مشروعیت جمهوری اسلامی را نادیده گرفت و با کتمان ده‌ها آیه و روایت در باب رهبری الهی و فصل الخطاب بودن سخنان ولی فقیه، به تکرار سخنان کاندیدای ناکام و حامیان رسانه‌ای او پرداخت.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: این سخنان، آن قدر تعجب آور بود که محسن مخملباف سخنگوی ستاد آقای موسوی در خارج از کشور با تجلیل از خطیب نماز جمعه، گفت«صحبت‌های آقای هاشمی خلاف انتظار من بود.» متاسفانه اظهارات جناب آقای هاشمی‌، با استقبال گسترده رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب مواجه شد و موجب ناخرسندی مردم مسلمان ایران و نماز‌گزارانی که سال‌ها به ایشان اقتدا کرده بودند، شد.
در این نامه آمده است: آیا ستم نیست که آشوبگران و قانون شکنان و کسانی که نه تنها به اموال عمومی و خصوصی مردم رحم نکردند بلکه حداقل هشت بسیجی را شهید و بیش از 400 نفر از نیروهای انتظامی و حافظان امنیت کشور را مجروح کردند و خانه خدا(مسجد) را به آتش کشیدند، مردم خوانده شوند و خواستار آزادی بدون قید و شرط آنان گردند آیا این خود گناه بزرگی نیست؟
در بخش پایانی این نامه آمده است: آیا باید از مردم مظلوم آسیب دیده دلجویی شود، یا از اغتشاشگران و آدم کشان، چرا حتی یک بار هم از کسانی که منشا این فتنه هستند انتقاد نشد؟ شگفتا! مرد بحران‌ها، چرا بحران آفرینی می‌کند و در تشخیص مصلحت نظام دچار مشکل شده است! ما سخنان روشنگرانه و شجاعانه آن عالم آگاه را ارج نهاده، حمایت قاطع خویش را از دیدگاه های جنابعالی اعلام می‌کنیم. ضمن این که از سایر بزرگان حوزه می‌خواهیم در این شرایط حساس کنونی به یاری نظام جمهوری اسلامی بشتابند و کسانی را که گول خناسان را خورده‌اند، هشدار دهند و مردم را در فتنه‌های گمراه کننده تنها نگذارند.




تاریخ : چهارشنبه 88/4/31 | 11:30 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
l>