سفارش تبلیغ
صبا ویژن
   
ثانیه‏نیوز- در آستانه انتخابات نهمین دوره ریاست جمهورى، زمانى که آیت الله هاشمى رفسنجانى با صدور بیانیه اى رسماً کاندیداتورى خود را اعلام کرد، حجت الاسلام مهدى کروبى که از مدت ها قبل به عنوان کاندیدا در عرصه حضور داشت طى نامه سرگشاده اى خطاب به هاشمى از وى خواست تا به برخى سؤالات تاریخى پاسخ دهد. کروبى در این نامه صراحتاً تاکید کرد که آقاى هاشمى رفسنجانى و خانواده وى در روند حذف و طرد بخشى از نیروهاى انقلاب مقصر بوده اند. آنچه در پى مى آید بخش هایى از این نامه است که براى تنویر افکار عمومى در خصوص مواضع اخیر آقاى هاشمى رفسنجانى (جایگاه مردم، آزادى رسانه ها، آزادى زندانیان سیاسى) مجدداً منتشر مى شود. نکته مهم اینکه این موارد به قلم فردى جارى شده که گرچه قبلاً در مقام انتقاد از هاشمى قرار داشته، اما در نماز جمعه اخیر، پشت سر وى اقامه نماز کرد.

جناب آقاى رفسنجانى!

شما از گسترش تنش هایى سخن گفته اید که به طرد و انزواى نیروهاى گرانقدر انقلاب منجر مى شود... من معتقدم بلندترین گام در زمینه حذف و طرد نیروها دقیقاً در زمانى برداشته شد که در آستانه انتخابات مجلس چهارم، تعداد زیادى از اصیل ترین نیروهاى انقلاب و خدمتگزاران مردم را به بهانه هاى واهى رد صلاحیت کردند. آیا جناب عالى به خاطر ندارید که تعداد زیادى از این نیروها به استناد گزارش هاى غیر واقعى وزارت اطلاعات تحت مدیریت شما، رد صلاحیت شدند؟ آیا در جریان هستید- که بر اساس اخبار موجود- جرم اصلى همسر شهید رجایى که منجر به رد صلاحیت او شد، ادعاى اهانت به جناب عالى و خانواده محترمتان بود؟ البته قبل از آن و بخصوص از نخستین روزهاى انتخاب شما به عنوان رئیس جمهور نیز، مقدمات حذف و طرد نیروها ایجاد شده بود که اینجانب در اکثر آن موارد شخصاً موضوع را به شما منتقل و خواستار همکارى شما براى جلوگیرى از آنها شدم...

آیا جناب عالى قبول دارید که در بعضى موارد رفتار خود شما مؤید روش هاى حذف و طرد بود؟

جناب آقاى رفسنجانى!

شما حق داشتید به خاطر اختلاف سلیقه، در کابینه اول خود، وزیر کشور دولت قبل از شما ... را با نیروى ارزشمند دیگرى جایگزین کنید.   اما آیا سکوت در برابر برخوردهاى نامناسب با ایشان و از جمله ممنوع الخروج ساختن وى و بازگرداندن او از فرودگاه به بهانه فعالیت هاى مطبوعاتى را نیز کارى پسندیده مى دانستید؟

بنده یقین دارم اگر شما - که آن روز بحمدلله قدرت کافى نیز داشتید … در برابر ممنوع الخروج ساختن دو تن از نیروهاى باسابقه انقلاب که ریاست دو کمیسیون مهم مجلس سوم را به عهده داشتند … آن هم تنها به بهانه اتهامات مطبوعاتى سکوت نمى کردید، امروز لازم نبود که این گونه در مورد طرد نیروها اظهار نگرانى کنید.
 
حضرت آقاى هاشمى!

... آیا این تعبیر جناب عالى صحه گذاردن بر آغاز روند طرد نیروها نبود؟ آیا اقدامات تخریبى صدا و سیماى تحت مدیریت اخوى مکرم جناب عالى، برادر عزیز آقاى مهندس محمد هاشمى، علیه یکى از جناح هاى سیاسى در جریان انتخابات بى سابقه مجلس چهارم، هیچ سهمى در حذف و طرد نیروها نداشت؟

دوست و همراه خوبم!

... مردم به خوبى به میزان قدرت شما و وزارت اطلاعات تحت مدیریت شما آگاهى دارند و مى دانند در زمان مسؤولیت  جناب عالى، نیروى انتظامى در هماهنگى کامل با وزارت کشور بود.   پس هر کس حق دارد از عدم شناسایى و مجازات عوامل حمله به نخبگان و ایجاد جو ناامنى براى آنها و نیز سکوت جناب عالى در برابر این اقدامات فرهنگ سوز که حتى تا مرحله حمله به سینماها نیز پیش رفت، تعجب کند و نگران تکرار آنها در دولت بعدى نیز باشد.
 
برادر عزیزم!

... خاطره گرفتارى هایى که در سال هاى ?? تا ?? براى عده اى از فعالان سیاسى به خاطر انتقاد از دولت به وجود آمد نیز هنوز از اذهان پاک نشده است و اکنون تنها راه اطمینان به آینده آن است که شما به صراحت نسبت به آن مسائل موضعگیرى کنید.   چرا که برخى اتفاقات اخیر از جمله نفوذى دانستن کسانى که در روز کارگر تعدادى شعار علیه بعضى مسؤولان مطرح کردند این نگرانى را ایجاد مى کند که در آینده نیز مانند گذشته، انتقاد از دولت و رئیس آن تا حد مخالفت با پیامبر(ص) قبیح شمرده شود.



تاریخ : دوشنبه 88/4/29 | 12:12 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
l>