سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هاشمی با زیرکی خواسته‌های جنبش سبز را مطرح کرد

 کارگردان ایرانی‌تبار تبعه فرانسه در تمجید از خطبه‌های روز گذشته هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: وقتی او به نفع جنبش صحبت کرد و بر خلاف همیشه که از منافع نظام و رهبری دفاع می‌کرد، این بار با زیرکی برخی از خواست‌های جنبش را مطرح کرد‏.

به گزارش رجانیوز، محسن استادعلی مخملباف در مصاحبه با رادیو فردا ضمن استقبال از سخنان هاشمی رفسنجانی اعلام کرد: ‏من اطلاع دقیق دارم که خاندان آقای هاشمی در یک ماه اخیر بسیار مؤثر بوده و هر وقت آقای هاشمی خواسته کمی متمایل به راست شود، با خشم فرزندان خود روبرو شده است و آن‌ها توانسته‌اند مواضع متعادل‌تری را به او تحمیل کنند‏.

مخملباف در ادامه اظهار داشت‏: نباید نقش خاندان آقای هاشمی را در این میان نادیده گرفت‏.‏ فائزه هاشمی طی 2 دهه گذشته‌ی همیشه مواضع روشنی هم به نفع جنبش زنان و هم به نفع دموکراسی‌خواهی داشته است‏.

وی افزود‏: ‏آقای هاشمی فضا را به نفع جنبش مردم تغییر داد و به نظر من تمام اینها نشانه قدرت جنبش سبز مردم است و این را باید یک پیروزی دیگر برای جنبش محسوب کرد‏.‏

مخملباف تأکید کرد‏: صحبت‌های آقای هاشمی خلاف انتظار من بود‏.‏ اگر چه برای جنبش سبز، حضور مردم مهم‌تر از صحبت های آقای هاشمی قلمداد می‌شد، اما وقتی او به نفع جنبش صحبت کرد و بر خلاف همیشه که از منافع نظام و رهبری دفاع می‌کرد، این بار با زیرکی برخی از خواست‌های جنبش را مطرح کرد‏.

مخملباف افزود‏: به عنوان مثال، او از آزادی زندانیان سیاسی، برداشتن سانسور از مطبوعات، نقد صدا و سیما، درخواست حضور مخالفان در صدا و سیما برای ابراز انتقادات و بازگرداندن اعتماد مردم صحبت کرد‏.

مخملباف اظهار داشت‏: کار تازه‌ای که آقای هاشمی انجام داد، حمله به کشتار مسلمانان در چین بود ‏.‏این هم به نفع جنبش است، چون اکنون چین و روسیه متحد جمهوری اسلامی در مقابل تحریم های دنیا هستند‏.

 


 نظرات کاربران:


 

آخر نفهمیدیم این آقایان موافق تحریم و نابودی ایران هستند؟اکر دیپلماسی قوی ایران توانسته مانع از یکپارچگی شورای امنیت شود که ثمره آن داشتن انرژی هسته ای صلح آمیز است.پس چگونه است فردی مثل مخملباف که اوایل انقلاب دو آتشه بود و زمان آقای هاشمی عروسی خوبان میساخت و میگفت با آمدن هاشمی تاراج شروع شده چگونه حرفهای اسرائیلی ها را میزند.مثل اقای گنجی که کتاب ژنرال سرخ پوش و عالیجناب خاکستری مینوشت حالا از این رو به آنرو شده است این عاقبت تمامی تند روها است.

فقط همینا کم داریم که مخملباف بخواهد بر صحبتهای هاشمی مهر تایید بزند. ضمنا آقای هاشمی باید ببینند که غربیها با کار کدامیک از طرف های درگیر موافق ترند. فکر کنم یک ملاک خوبی برای شناختن حق از باطل باشه


الهه

اگر من جای هاشمی رفسنجانی بودم و مخملباف از من حمایت می کرد از خجالت می مردم! واقعا هاشمی به کجا رسید ! کی باورش می شد اگر 30 سال پیش همچین وضعیتی رو کسی می شنید مثل جک بود ولی الان!!!!!


 

پیام

اینکهفرمایشات گهر بار در واقع مدح شبیه به ذم است . بنظرم آقای مخلمباف اگر به آقای هاشمی دشنام می داد از این مثلا" تعریف بهتر و شریفتر بود. یعنی آقای هاشمی برای ماندن در تعادل و عدم تمایل به جناح راست بازیچه اطفال خویش است و یا چون اکنون چین و روسیه متحد جمهوری اسلامی در مقابل تحریم های دنیا هستند آقای هاشمی میخواهد اتحاد ایران ، روسیه وچین را بشکند تا ایران راحتر تحریم شود.؟ اینها یا افاضات معدوی است یا فضولات ذهنی از این دو حال خارج نیست


 

فاطمی

البته یادتان باشد همین آقای هاشمی در روزگار خودش هیچ کاری برای مسلمانان چچن - که وضعیت بسیار بدتری نسبت به وضع امروز اویغور ها داشتند - انجام نداد.


 

 




تاریخ : دوشنبه 88/4/29 | 11:53 صبح | نویسنده : سعید | نظرات ()
l>