سفارش تبلیغ
صبا ویژن
   
 
درس اصلاح طلبان از اعترافات ابطحى

اعترافات محمد على ابطحى در دادگاه رسیدگى به جرائم متهمان کودتاى مخملى، ترس شدیدى را در بین سران جریان موسوم به دوم خرداد ایجاد کرده است. پس از دستگیرى ابطحى در ایام بعد از انتخابات دهم ریاست جمهورى برخى از بزرگان اصلاحات به خاطر احتمال افشاى بعضى موارد توسط ابطحى در زندان، تصمیم به اقدامى عجیب گرفتند. بزرگان اصلاحات از جمله (س.م.خ) و (م.خ) مرد خاکسترى اصلاحات، همراه چند تن از اعضاى برخى تشکل هاى سیاسى همسو و یک چهره برجسته سیاسى تصمیم گرفتند که عده اى را تحت عنوان مردم که در درگیرى هاى اخیر صدمه دیده بودند به سمت زندان اوین حرکت دهند و آنجا تجمع کنند و خواستار اعدام محمدعلى ابطحى شوند! این جماعت معتقد بودند با توجه به برخى سوابق سوء ابطحى در گذشته مى توان نهادهاى مسؤول را تحت فشار قرار داد تا از آن در دو جهت بهره بردارى کرد. اول اینکه اگر حکم اعدام صادر شد که هیچ و دوم اینکه با توجه به این موضوع که احتمال صدور حکم اعدام منتفى است مى توانیم بعد از اعترافات ابطحى این طور فضاسازى کنیم که ابطحى به خاطر برخى ضعف ها از جمله بعضى سوابق نه چندان مطلوب چنین اعترافاتى را کرده و این اعترافات ارزش ندارد. قابل توجه اینکه یک روز پس از اعترافات ابطحى در دادگاه سناریوى دوم در مورد ابطحى کلید خورد و برخى رسانه هاى وابسته که از اعترافات وى سخت نگران شدند شروع به فحاشى علیه ابطحى کردند. براى مثال روزنامه جمهورى اسلامى نوشت: از فردى همچون ابطحى به دلیل نقطه ضعف ها و سوابقى که دارد انتظارى جز این نبود، یا سایت وابسته به فرزند یک چهره سیاسى نیز ابطحى را شخصیتى سست عنصر و غیرقابل اطمینان دانست! این اظهارات در حالى صورت مى گیرد که جریان وابسته به اصلاحات تا پیش از این برچسب زدن هاى اینچنینى را غیراخلاقى و دور از شان و کرامت انسانى مى دانست اما براى تبرئه خود اقدام به چنین برچسب زدن هایى مى کند!

امنیتى هاى سابق در منزل فرزند چهره مشهور

شنیده شده که یک چهره امنیتى خاص که پس از سال ?? از سیستم نیروهاى امنیتى کشور به ظاهر خارج شده  است در ایام انتخابات دهم ریاست جمهورى جلسات مستمرى را در منزل (م. ه) فرزند یک چهره برجسته سیاسى کشور برگزار مى کرده است. (ع.ى)، (ع.ر)، (الف .خ)، (خ.ت)،(ج.الف) و چند چهره برجسته امنیتى سابق جلسات مستمرى در منزل این فرد داشته اند. در این جلسات (ع.ى) به عنوان فردى که در یکى از مراکز تحقیقاتى کشور فعال است اظهارات تندى را علیه برخى مقامات رسمى کشور ابراز داشته است. گفته مى شود بسیارى از هماهنگى هاى آشوب هاى تهران و تامین هزینه هاى مالى آن و پوشش اطلاعاتى… امنیتى آن در این محفل رقم خورده است. ذکر این نکته ضرورى است که در ایام اغتشاشات تهران تعداد زیادى از عوامل اطلاعاتى میدانى، وابسته به این محفل امنیتى توسط نهادهاى مسؤول دستگیر شده اند.

تلاش خاتمى براى گرفتن یک منصب بین المللى

شنیده شده که سیدمحمد خاتمى پس از شکست سنگین جریان متبوعش در انتخابات اخیر، به شدت پیگیر گرفتن یک منصب بین المللى است. خاتمى که به گفته ابطحى ارتباطات خارجى فراوانى دارد، دیدارهایى با برخى سران کشورهاى مختلف داشته است و از آنها بعضاً برخى هزینه ها را براى مؤسسه باران جهت موضوع گفت وگوى تمدن ها دریافت کرده و درصدد است با ارتباط گیرى مجدد با این چهره ها و لابى گرى با برخى نهادهاى بین المللى، منصب ریاست یکى از این نهادها را در اختیار گیرد و به بهانه این موضوع هم از کشور خارج شود و هم نوعى مصونیت بین المللى براى خود دست و پا کند. نهادهاى فرهنگى بین المللى و حقوق بشرى از جمله مواردى است که خاتمى در حال رایزنى براى رسیدن به برخى از آنهاست.

کروبى به خط امام برگردد

شنیده شده که یکى از اعضاى مرکزیت حزب اعتماد ملى که در اغتشاشات اخیر دستگیر شده در گفته هاى خودش تاکید کرده خودباختگى اعضاى مرکزى این حزب در برابر اشخاص بیرونى به شدت مشهود بوده است و پیوستن کرباسچى به ستاد کروبى در همین راستا ارزیابى مى شود. وى مى افزاید: پیوستن کرباسچى نشان از خودکم بینى مفرط اعضاى مرکزى اعتماد ملى بود. با آنکه آنها افراد تحصیلکرده اى بودند در این مورد ضعف داشتند. این عضو مرکزیت اعتماد ملى مى گوید: به نظر من آقاى کروبى به عنوان پیر و شیخ جریان اصلاحات باید با اعلام برائت از برخى جریانات تندرو به راه و خط امام (ره) برگردد.

عصبانى ها به در و دیوار مى زنند

موج عصبانیت از اعترافات ابطحى و عطریانفر در دادگاه رسیدگى به جرائم متهمان کودتاى مخملى در بین اصلاح طلبان به شدت فراگیر شده است. جریان موسوم به دوم خرداد که انتظار چنین ضربه اى را از سوى دو تن از چهره هاى برجسته خود نداشت با عصبانیتى غیرقابل وصف در حال مسخره کردن اظهارات مذکور است. این اظهارات که در حضور خبرنگاران و دوربین هاى تلویزیونى صورت گرفت آن قدر تکان دهنده بود که لرزش آن تخت زیر پاى سران اصلاحات را نیز تکان داده است و آقایان را متوجه سست بودن بناى پوشالى شان کرده است. جالب توجه اینکه روز گذشته و پس از دادگاه مذکور و اعترافات ابطحى و عطریانفر جلسه اى اضطرارى با حضور برخى سران اصلاحات برگزار شد که در آن مرد خاکسترى اصلاحات با اظهار ناراحتى شدید از اعترافات مذکور گفت: مثال ما مانند قماربازى است که یک شبه همه چیز خود را مى بازد و زندگى اش را از دست رفته مى بیند. اگر نخندیم و خود را به بى خیالى نزنیم آنگاه خود دق مرگ خواهیم شد!



تاریخ : دوشنبه 88/5/12 | 11:24 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()

     
میرحسین به انتهاى خط رسیده

برخى از چهره هاى برجسته جریان اصلاحات به شدت از عملکرد میرحسین موسوى در جریان انتخابات و شکست پس از انتخابات ناراضى هستند. این چهره هاى برجسته اصلاحات معتقدند کارى که موسوى با اصلاحات کرد هزار دشمن هم یک شبه نمى توانست انجام دهد. آنها رفتار میرحسین را نوعى بى تدبیرى سیاسى مى دانند که باعث فروپاشى جریان اصلاحات شد. این افراد مى گویند: میرحسین آن قدر تند رفته که حتى از تندترین اصلاح طلب ها چند صد گام جلو زده و هم اکنون به پایان خط رسیده است. این عده معتقدند که میرحسین موسوى با این کار آخرین میخ را بر تابوت اصلاح طلبى زده است. نکته جالب توجه اینکه چهره هاى برجسته اصلاحات که تا دیروز از توهم توطئه در جریان رقیب صحبت مى کردند امروز اعتقاد دارند که میرحسین عامل سرویس هاى اطلاعاتى غربى بوده و با اهداف خاص وارد صحنه انتخابات شده است!

توده اى ها هم، همین را مى گفتند

پس از انتشار اعترافات محمد على ابطحى در رسانه ها برخى افراد و چهره هاى وابسته به جریان اصلاح طلب که از این اظهارات شوکه شده اند دست به رفتار ناشیانه و خنده دارى زده اند. در همین راستا تابش خواهرزاده سیدمحمد خاتمى به نقل از یکى از نزدیکان ابطحى مدعى شده که به ابطحى در مدت بازداشت قرص هایى داده مى شود که به گفته خودش از این دنیا و مشکلات آن فارغ شود! این اظهارات در حالى صورت مى گیرد که اوایل انقلاب نیز توده اى ها و برخى از اعضاى جریان نفاق و ضد انقلاب که در زندان به سر مى بردند پس از اعتراف و یا زمانى که آزاد مى شدند براى اینکه در برابر دوستان و هم حزبى هایشان سرافکنده نباشند مى گفتند در زندان آمپول هایى مى زنند که وقتى اثر مى کند خود به خود شروع مى کنى به اعتراف کردن!

باید جریمه اشتباهم را بپردازم

شنیده شده یکى از چهره هاى برجسته جریان اصلاحات که فعالیتهاى اقتصادى گسترده اى نیز دارد و هم اکنون در بازداشت به سر مى برد طى اظهاراتى مبنى بر سازماندهى شده بودن اغتشاشات پس از انتخابات گفته: من از اینکه هم اکنون در بازداشت به سر مى برم اصلاً ناراحت نیستم. به نظر من، ما اشتباهى کرده ایم و باید تاوانش را هم بپردازیم. یکى از نزدیکان وى که در بازداشتگاه با وى ملاقاتى داشته گفت که ایشان قصد دارد پس از آزادى از زندان کلیه فعالیت هاى سیاسى را کنار بگذارد.

همه جوره شرمنده ام!

جوسازى ها پیرامون محل بازداشت حجاریان و وضعیت جسمانى و مزاجى او موضوع اصلى رسانه هاى جریان دوم خرداد و برخى رسانه هاى ضد انقلاب است. حجاریان هم اکنون در یکى از خانه هاى سازمانى وابسته به دادستانى که مجهز به انواع امکانات نیز هست حضور دارد و خانواده اش به راحتى با وى ملاقات مى کنند. اظهارات رسانه هاى مذکور در حالى صورت مى گیرد که حجاریان ضمن ابراز رضایت کامل از امکانات فوق العاده محل بازداشت و رفتار بازجویان به خانواده اش گفته که سعى کنند از فضاسازى هاى رسانه اى بیرون بازداشتگاه جلوگیرى کنند.




تاریخ : دوشنبه 88/5/12 | 12:43 صبح | نویسنده : سعید | نظرات ()
حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان
اگر 313 سیاست‌مدار باتقوا بود، امام زمان ظهور می‌کرد

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ‌امروز در جامعه ما اگر تنها 313 سیاستمدار با تقوا و درجه یک وجود داشت، حضرت ولی عصر(عج) ظهور می‌کردند و همین موضوع نشان می‌دهد که هنوز ما نتوانسته‌ایم رابطه درستی میان سیاست و تقوا برقرار کنیم.

به گزارش رجانیوز، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در اردوی آموزش سیاسی دانشجویان دانشگاه‌های کشور که به همت معاونت سیاسی نهاد نمایندگی برگزار شد، با اشاره به اولویت نقش سیاسی بر کارکردهای تربیتی، اخلاقی و معنوی گفت: وقتی به تاریخ نگاه می‌کنید می‌بینید، 3 امام اول ما تمرکز خود را در مسئله سیاست و ولایت قرار دادند و در ادامه امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) به نقش تربیتی و معنوی پرداختند، چون تا جامعه از سلامت سیاسی برخوردار نباشد، از سلامت فرهنگی و معنوی برخوردار نخواهد بود.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: اگر امروز معنویتی در جامعه ما وجود دارد، ثمره و نتیجه سیاست ورزی امام(ره) و خون صدها هزار شهید و سیاست‌مداری صحیح متدینان است، که همیشه در بدنه‌ی نظام کم و بیش بوده اند. همچنان که اگر مشکلات اخلاقی در سطوح و انواع مختلف در میان مردم وجود دارد، میوه تلخ حضور سیاسیون بی تقوا و یا بی تقوایی های سیاسیون است. باید به رابطه‌ی این دو، هوشمندانه نگاه کرد.

وی در تشریح رابطه تقوا و سیاست گفت: ‌امروز در جامعه ما اگر تنها 313 سیاستمدار با تقوا و درجه یک وجود داشت، حضرت ولی عصر(عج) ظهور می‌کردند، همین موضوع نشان می‌دهد که هنوز ما نتوانسته‌ایم رابطه درستی میان سیاست و تقوا برقرار کنیم. ممکن است سیاسیون از چنین حرف هایی ناراحت بشوند اما ما از آنها این‌قدر انتظارمان بالاست و باید بدون تعارف بیان کنیم و آنها نیز بدون تکبر بپذیرند و متواضعانه در اندیشه کم کردن فاصله خود با یاران حضرت باشند.

پناهیان با اشاره به ظرایف موجود در امر دیانت گفت: اگر قرار است سیاست ما عین دیانت ما باشد، باید بپذیریم که همان ظرایف و دقایقی که در دیانت وجود دارد، در حوزه سیاست هم باید دنبال ‌شود.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در بخش دیگری از اظهارات خود با انتقاد شدید از تقسیم‌بندی‌های سیاه و سفید یا راست و چپ در عرصه سیاسی کشور گفت: نفرین خدا بر کسانی در عرصه‌ی ژورنالیسم سیاسی، جامعه ما را سیاه و سفید کردند، و بر طبل اختلاف کوبیدند. چنان خفقانی ایجاد کردند که کسی نتوانست حق را علیه گروهی و یا به نفع گروهی دیگر بیان کند. چنان جوی را به وجود آوردند، که تو یا با مایی یا با آنها و اگر با آنهایی، هیچ سخن‌ات شنیده نمی شود و اگر با مایی، هیج علیه ما حرف نزن. اینجنین خفقان روانی ایجاد کردند.

وی با اشاره به اینکه روزنامه نگاری و عرصه‌ی رسانه یک جایگاه سیاسی است، گفت: اگر بخواهیم اسلامی نگاه کنیم، عدالت روزنامه نگاران باید مثل عدالت امامان نماز جمعه باشد و هیچ سخن غیر منصفانه از آنها شنیده نشود.

وی از دانشجویان خواست برای بهبود وضع معنوی جامعه سیاسی تلاش کنند، از بینش سیاسی عمیق برخوردار باشند و از شهید دیالمه به عنوان یک دانشگاهی سیاسی نمونه نام برد.

این استاد اخلاق، با استناد به نوار سخنرانی شهید دیالمه به عنوان نمونه‌ای از هوشمندی سیاسی یک جوان در اوایل انقلاب گفت: شهید دیالمه 2، 3 روز پیش از شهادت به خط مشی و دیدگاه‌های مهندس میرحسین موسوی می‌پردازد و طرز تفکر او را شدیداً زیر سؤال ‌می برد و مخالفت خود را به عنوان یک نماینده مجلس با وزیر امورخارجه شدن او بیان می کند و حقایقی را مطرح می کند که ما امروز بعد از 27 سال به آن پی برده‌ایم.

پناهیان با بیان این که چرا عرصه سیاست در نظام جمهوری اسلامی ایران باید این‌قدر تشنج زا باشد، گفت: امروز عرصه سیاست در کشور ما از معنویت آنچنان که باید پر بهره نیست که باید به دست شما جوانان دانشجو به مسیر اصلی‌اش باز گردد تا یک ذره غل و غش در سیاست نباشد.

وی این انتخابات را با همه مشکلاتی که داشت، مایه‌ی روشنگری هر چه بیشتر خواند و اظهار داشت: این روشنگری ها همچنان ادامه خواهد داشت منتها هر چه شما دانشجویان به عنوان گروه پیشتاز در فضایی آکنده از عقلانیت و انصاف روشنگری کنید، هزینه ها کمتر خواهد بود.

وی در ادامه سخنرانی خود با تشریح ویژگی‌ها و ماهیت تفکر کوفی گفت: کوفه، 3 امام ما را به شهادت رساند. کوفه محل رسالت و درگیری اصلی 3 امام اولین ما بود. کوفه کجاست که بزرگترین امامان ما را به گرفتار خود می کند و به مسلخ می‌برد. کوفه یعنی شهر جمعی از نخبگان و خواص جامعه‌ اسلامی آن زمان که اگر بد باشند، ولایت پذیر نیستند و استعداد جنایتکاری در وجودشان موج می‌زند. اگر خوب باشند، عمار، مالک اشتر و حبیب‌ابن مظاهر می شوند.

پناهیان افزود: بعد از مطالعه شهر کوفه دیگر به نخبگان جامعه اسلامی به طور مطلق مهربان نگاه نمی‌کنم، چرا که همان خوب های کوفه حسین(ع) را کشتند. امروز هم دور از انتظار نیست که از برخی خواص، بدترین رفتارها را ببینیم، از این رو، هیچ کس نباید خود را در حاشیه امن ببیند. همه باید از عاقبت بخیری خود بترسند و مردم هم نباید تعجب کنند چون تجربه کوفه مقابل چشمان ماست.

پناهیان با تشریح ابعاد و وجوه پدیده "تحمیل به ولایت" گفت: بعد از تحمیل آتش بس نبرد صفین به امیرالمؤمنین و تحمیل حکمیت به حضرت و حتی تحمیل نماینده ابوموسی اشعری به حضرت، فرمودند من امیر بودم اما الآن مأمور شده‌ام و فقط به حرف های شما گوش می‌دهم. در وقایع اخیر هم برخی می خواستند همان جریان تحمیل را به گونه ای مشابه تکرار کنند اما این امتیاز برجسته‌ی جامعه ماست که ولایت با پشتوانه معرفت و ایمان مردم این قدرت را داشت که بایستد.

وی افزود: آقا بعد از وقایع 18 تیر 78 در جمع پرشور جوانان در مصلی فرمودند اگر کسی بخواهد چیزی را بر نظام تحمیل کند، انتظار صلح امام حسن(ع) را نداشته باشد، ما مثل امام حسین(ع) رفتار می‌کنیم. آن روز موضع نظام روشن شد که دیگر راه تحمیل بسته است و باید هر روز بسته تر شود تا ظهور محقق گردد.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امام حسین(ع) جلوی تحمیل ایستاد و به شهادت رسید، اگر امروز ما بتوانیم جلوی تحمیل ها بایستیم، انشاءالله به فرج آقا امام زمان(عج) می‌رسیم؛ تردید نکنید.

وی با اشاره به تحمیل هایی که از جانب برخی افراد و جریان ها طی انقلاب به امام(ره) صورت گرفت، اظهار داشت:‌ امام(ره) فرمودند والله من به بنی صدر راضی نبودم، از این جا معلوم می‌شود بنی صدر به امام(ره) تحمیل شده است. امام(ره) جای دیگری فرمودند از اول مخالف منتظری بودم، معلوم می‌شود این هم تحمیلی بوده که امام بالاخره برطرف کردند. به خاطرات آقای ری‌شهری مراجعه کنید، جزییات را ببینید. در جریان پذیرش قطعنامه هم معلوم است که تحمیل داخلی در کار بوده. در حالی که امام(ره) 10 روز پیش از پذیرش قطعنامه با صدور بیانیه‌ای می‌فرمایند امروز ما باید توجه بیشتری به جنگ کنیم و در جبهه ها تحول ایجاد کنیم. امام(ره) همان جا می‌فرمایند کوتاهی کردن درباره جنگ خیانت به رسول الله است. مقام معظم رهبری نیز یک بار در مرقد امام فرمودند، پذیرش قطعنامه یک امر داخلی بوده است.

وی در پایان به روش‌های تحمیل و انواع آن اشاره کرده و گفت اگر خط تحمیل پایان پذیرد و در اوج شفافیت ما شاهد اقتدار ولایت باشیم، مردم سالاری در نهایت درجه رخ داده است و از خیانت‌های خواص بد در جامعه جلوگیری می شود و مهمتر از آن، راه نفوذ بیگانگان مسدود خواهد شد.




تاریخ : دوشنبه 88/5/12 | 12:24 صبح | نویسنده : سعید | نظرات ()
بهاری: کودتای انتخاباتی در ایران از 2 سال قبل از انتخابات آغاز شده بود
تاج‌بخش: تاج‌زاده، حجاریان و سمتی سرحلقه ارتباط با نهادهای امریکایی

خبرنگار دستگیر شده مجله نیوزویک در ایران گفت: انقلاب رنگین و مخملی در ایران شکست خورد.

به گزارش رجانیوز، مازیار بهاری در نشستی خبری، اقدامات رسانه ای را از مهم ترین عوامل انقلاب رنگین دانست و افزود: در ایران این هجمه رسانه ای با فعالیت و حضور 700 خبرنگار خارجی و خبرنگاران مقیم آغاز شد.ادامه مطلب...


تاریخ : شنبه 88/5/10 | 11:28 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
حضور اعضای منافقین در ستاد کروبی/ طرح بمب‌گذاری در اماکن مذهبی

معاون دادستان عمومی در ارایه گزارش کیفر خواست، اتهامات آشوبگران را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: این اعضای گروهک منافقین از طریق تلفن و اینترنت با گروهک مزبور تماس داشته و سپس با شرکت در تجمعات دانشجویی و صنفی اقدام به تهیه و ارسال عکس و فیلم و اخبار به گروهک می کردند که در ستاد آقای کروبی نیز حضور داشتند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران به نمایندگی از مدعی‌العموم در ادامه گزارش کیفر خواست را به این شرح قرائت کرد:

آنچه گذشت خلاصه ای از اقدامات طراحان و هدایت کنندگان داخلی پروژه شکست خورده کودتای مخملی بود. در بخش دوم به نقش و اتهامات عوامل میدانی این پروژه اشاره می شود:

*محاربه و افساد فی الارض از طریق تلاش و فعالیت موثر در راستای پیشبرد اهداف گروهک تروریستی منافقین

تعدادی از متهمان بازداشت شده که دارای سابقه محکومیت کیفری وعضویت در سازمان منافقین هستند در این فتنه دستگیر و یکی از آنان در اعترافات خود می گوید: "در سال 1379 جذب سازمان منافقین شدم و در اولین اقدام جدی در سال 1383 وارد فاز نظامی شدم.

در این سال برای بمب گذاری در یک مکان حساس در شهر تهران مشارکت پیدا کردم و سپس فعالیت های خود را در توزیع اعلامیه و جمع آوری و ارائه اخبار و اطلاعات به سازمان منافقین گسترش دادم تا اینکه در صحنه تجمعات و اغتشاشات پس از انتخابات به صورت فعالانه ای شرکت کردم. مأموران انتظامی زمانی اقدام به دستگیری ام کردند که در حال پرتاب کوکتل مولوتف به یکی از مراکز دولتی در تهران بودم. " 

ادامه مطلب...


تاریخ : شنبه 88/5/10 | 11:26 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
<      1   2      
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
l>