سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این در حالی است که استان خوزستان بیش از 8 سال است که با پدیده گردو غبار دست و پنجه نرم می کند و بنا به گفته هم میهنانی که در این استان سکونت دارند شدت و غلظت این پدیده جوی گاه به حدی است که هنگامی که در خیابان راه می روند ، برخورد ذرات معلق گرد وخاک به صورت شان را حس می کنند!

عصر ایران - بالاخره پدیده گرد و غبار پایتخت را به تعطیلی کشاند و مسئولان کشور در جلسه اخیر هیئت دولت یک گروه مدیریت بحران با حضور برخی از مسئولان دستگاه ها و نهادهای مرتبط با موضوع برای برون رفت از بحران موجود که بیش از نیمی از کشور را فرا گرفته است تشکیل داده اند .

به هر حال با توجه به اهمیت و ابعاد مساله باید از  اقدامات پیشگیرانه و در جهت مدیریت بحران که از سوی مسئولان امور انجام شده یا به انجام خواهد رسید تشکر کرد ، اما با این وجود مسایلی وجود دارد که باید مطرح شود تا ذهن دولتمردان و مسئولان متوجه باشند که اقدامات آنها زیر ذره بین نگاه تیز شهروندان کشور است و مسئولان باید پس از این اقدامات اخیر خود، پاسخگوی برخی از مردم استان های خاص از جمله خوزستان باشند که چرا علی رغم اینکه بنا به گزارش مراکز آماری در سال های گذشته با این پدیده با شدتی به مراتب بیش از تهران دست به گریبان بوده اند هیچ کدا م از اقداماتی که در چند روز گذشته در سطح ملی انجام شده است در سطح منطقه ای برای هم میهنان ساکن خوزستان و برخی دیگر از استان های مرزی در غرب کشور به مورد اجرا درنیامده است و یا لااقل اینکه اگر اقداماتی به مورد اجرا در آمده بوده اطلاع رسانی درستی انجام نشده تا مردم از آن مطلع شوند.

از جمله این که بعد از رسیدن این پدیده به تهران ،  دولت وزارت جهاد کشاورزی را موظف کردد با هماهنگی سازمان هواشناسی و استانداری ها در مناطق دارای پدیده گرد و غبار، در مدت شش ماه زمین‌های با پتانسیل فرسایش را مالچ پاشی کند.

مالچ ماده ای شبیه قیر است که موجب چسبندگی خاک می شود. بر اساس مصوبه امروز وزارت نفت هم موظف شد مالچ را به صورت رایگان در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار دهد.

همچنین قرار شد موضوع با مقامات عراقی نیز به طور جدی در میان گذاشته شود تا برای گرد و خاکی که از بیایان های این کشور بر می خیزد و به سمت ایران می آید ، فکری شود.

به علاوه کارگروهی متشکل ازمعاون نظارت و راهبردی رئیس جمهور،معاون امور بین الملل وزیر امور خارجه، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست،معاون وزیر نیرو، رئیس سازمان جنگل ها ومراتع کشور، معاون وزیر بهداشت و درمان و رئیس سازمان هواشناسی به ریاست مهاون اول رئس جمهور برای حل مشکل تشکیل شد.

 وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم موظف شد با استفاده از نیروهای مسلح در مدت سه ماه،در کانون های بحران و مناطق تحت تاثیر پدیده گرد و غبار، فضای سبز دارای درخت ایجاد کند.

این در حالی است که استان خوزستان بیش از 8 سال است که با پدیده گردو غبار دست و پنجه نرم می کند و بنا به گفته هم میهنانی که در این استان سکونت دارند شدت و غلظت این پدیده جوی گاه به حدی بوده  است که هنگامی که در خیابان راه می روند ، برخورد ذرات معلق گرد وخاک به صورت شان را حس می کنند!

بنا به گزارش مراکز آماری در استان خوزستان در سال 81، 10 بار، در سال 82، 11 ، در سال 83، 9 ، در سال 84، 12 ، در سال 85، 19 ، در سال 86، 31 ، در سال 87، 55 و در سال 88، تاکنون 9 نوبت پدیده طوفان گردو غبار به وقوع پیوسته است.

حال شهروندان ساکن این استان و مناطق دیگری که با این پدیده دست یه گریبان بوده اند ،آیا این حق را ندارند که از مسئولان امر گلایه کنند که چرا حالا که حاشیه ای ضعیف از آنچه که در متن شدید این واقعه جوی در استان خوزستان و دیگر استان های غربی بوده است به تهران و برخی دیگر از شهرهای بزرگ کشور رسیده است مساله اهمیت پیدا کرده و باعث تعطیلی ادارات و کارخانه ها و... شده است ؟

آیا شهروندان غیر تهرانی ارگانیسم های طبیعی انسانی از جمله قلب ، ریه و... ندارند و آیا تاثیر شرایط جوی ناگوار فقط بر روی شهروندان تهرانی محسوس است؟!

به هر حال ، همان طور که بارها و بارها هم مردم و هم مسوولان تاکید کرده اند که ایران ، فقط تهران نیست ، امیدواریم در عمل نیز شاهد استانداردهای رفتاری یکسان در برابر پایتخت نشینان و مردم سایر نقاط کشور باشیم به ویژه در دولتی که با سفرهای استانی اش ، بیش از همه ، داعیه دار درک مستقیم مشکلات مردم در اقصی نقاط کشور است.




تاریخ : جمعه 88/4/19 | 7:33 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
بیانات رهبر معظم انقلاب درمورد مرحوم آذریزدی
من چندى پیش در یک برنامه تلویزیونى دیدم که از ایشان تجلیل کرده بودند. من با اینکه وقتم هم کم است، از وقتى تلویزیون را روشن کردم و دیدم که از ایشان دارد تجلیل میشود، پاى آن برنامه نشستم، صحبتهاى خود ایشان را هم گوش کردم.
ایلنا: پایگاه اینترنتی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای متن کامل بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد مرحوم مهدی آذر یزدی را منتشر کرد. 

در این متن آمده است :

”خودم را از جهت رسیدگى به فرزندانم مدیون این مرد و کتاب این مرد میدانم”

بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد مرحوم مهدی آذریزدی در دیدار نخبگان استان یزد
نکته‏دوم در مورد آقاى آذر یزدى است که الان اطلاع دادند ایشان در این جلسه نشسته‏اند و ظاهراً بیمار هم بودند و با حال بیمارى زحمت کشیده‏اند و آمده‏اند.

من چندى پیش در یک برنامه تلویزیونى دیدم که از ایشان تجلیل کرده بودند. من با اینکه وقتم هم کم است، از وقتى تلویزیون را روشن کردم و دیدم که از ایشان دارد تجلیل میشود، پاى آن برنامه نشستم، صحبتهاى خود ایشان را هم گوش کردم.

ایشان در آنجا میگفتند که در طول آن سالهاى پیش از انقلاب هیچکس کمترین تشکرى، تقدیرى از این مرد زحمتکش و خدوم نکرده. آن برنامه را که من دیدم، نکته‏اى در ذهنم بود و دلم خواست که آن را یک وقتى به ایشان بگویم، فکر میکردم دیگر امکان ندارد و عملى نیست؛ کجا حالا ما آقاى آذر یزدى را زیارت کنیم! حالا تصادفاً امشب ایشان اینجا هستند.

آن نکته این است که من خودم را از جهت رسیدگى به فرزندانم، بخشى مدیون این مرد و کتاب این مرد میدانم. آنوقتى که کتاب ایشان درآمد - اول هم به نظرم دو جلد، سه جلد، تا آنوقتى که من اطلاع پیدا کردم، از این کتاب درآمده بود؛ «قصه‏هاى خوب براى بچه‏هاى خوب» - من رفتم تورق کردم.

بچه‏هاى ما داشتند به دوران مُراهقى - یعنى نزدیکى به بلوغ - می رسیدند، دوره هم دوره‏ طاغوت بود و همه‏ عوامل در جهت گمره‏سازى ذهن و دل جوان حرکت میکرد. من دلم میخواست چیزى باشد که جوانهاى ما با او هدایت شوند و جاذبه هم داشته باشد. خب، کتاب خوب که خیلى بود. بنده فهرست پیشنهادى کتاب مینوشتم و بین جوانهاى دانشجو و دانش‏آموزهاى سطوح بالاى دبیرستانها پخش میشد، اما براى بچه‏هاى کوچک، دستمان خالى بود، تا اینکه کتاب ایشان را من پیدا کردم. نگاه کردم دیدم این از جهات متعددى، از دو سه جهت، همان چیزى است که من دنبالش میگردم.

به نظرم دو جلد یا سه جلد آنوقت چاپ شده بود، خریدم. بعد هم دنبالش گشتم تا اینکه جلد پنجم به نظرم یا ششم - حالا درست نمیدانم، یادم نیست - درآمد؛ بتدریج چاپ شد و من رفتم تهیه کردم و براى فرزندانم خریدم.

نه فقط فرزندان، بلکه در سطح شعاع ارتباطات فامیلى و دوستانه، هرجا دستم رسید و فرزندى داشتند که مناسب بود با این قضیه، این کتاب ایشان را معرفى کردم.

خواستم این حق‏شناسى را من به نوبه‏ خود کرده باشم. ایشان یک خلأئى را در یک برهه‏ از زمان براى زنجیره‏ى طولانى فرهنگى این کشور پر کردند. این کار، باارزش است. خداوند از شما - آقاى مهدى آذر یزدى! - این خدمت را قبول کند و مأجور باشید. این ستایشهاى زبانى و اینها، اجر کارهائى که با اخلاص انجام گرفته باشد، نمیشود؛ اجر کار مخلصانه را خدا باید بدهد و خدا هم خواهد داد.



تاریخ : جمعه 88/4/19 | 7:26 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
در پی کشف ستاد عملیات روانی و شایعه پراکنی میرحسین موسوی در یکی از برج‌های متعلق به یکی از آقازاده‌های معروف، نحوه ارتباط تشکیلاتی ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی با بی‌بی‌سی فارسی لو رفت.

به گزارش خبرنگار سرویس "فضای مجازی " خبرگزاری فارس، خبرنامه دانشجویان ایران گزارش داد؛ پس از کشف مکان اصلی ستاد جنگ و عملیات روانی میرحسین موسوی در برج 10 طبقه ای واقع در قیطریه، شواهد و اطلاعات بسیاری در مورد ارتباط تنگاتنگ تشکیلاتی ستاد موسوی با بی بی سی فارسی به دست آمد.
بر اساس این گزارش، در ستاد مستقر در این برج 10 طبقه که متعلق به "م.ه " است، استودیوی ضبط برنامه‌های انتخاباتی کشف شد که متعلق به شبکه بی‌بی‌سی فارسی بوده و از این مکان برنامه‌های مکرر تلویزیونی برای پخش در این شبکه ضبط می‌شده است.
لازم به ذکر است، مدیریت ستاد عملیات روانی مذکور را "محسن امین‌زاده " از اعضای اصلی حزب مشارکت بر عهده داشته است.
ارتباط تشکیلاتی بی‌بی‌سی فارسی با ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی آنجا عمیق‌تر می‌شود که بدانیم سردبیری این شبکه تلویزیونی که با مصوبه مستقیم مجلس انگلیس آغاز به کار کرد را فردی به نام "علی‌اصغر رمضان‌پور " بر عهده دارد که وی معاون فرهنگی عطاءالله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت خاتمی بود.
گفتنی است، اعضای حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب به عنوان احزاب دوقلوی حامی میرحسین موسوی در انتخابات در ایام پیش از آغاز تبلیغات انتخاباتی در جلسات محفلی خود با اشاره به قطعیت حمایت بی‌بی‌سی فارسی از کاندیدای متبوع خود، اذعان می‌کردند که با توجه به ذهنیت منفی ایرانیان نسبت به دولت انگلیس و رسانه دولتی بی‌بی‌سی، بایستی این حمایت به صورت غیرمستقیم و حرفه‌ای انجام شود، اما شکست قاطع این کاندیدا در انتخابات و رأی 25 میلیونی مردم به رقیب وی، موجب شد که رسانه مذکور با زیر پا نهادن اصول حرفه‌ای رسانه‌ای، به صورت مستقیم وارد گود شده و قسمتی از برنامه‌های پیش‌بینی شده اغتشاشگران و طرفداران انقلاب مخملی را رأسا به دوش بکشد که البته ناموفق ماند.



تاریخ : جمعه 88/4/19 | 12:45 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
نسخه درمان بیمارى گناه از حضرت علی علیه السلام
خلاصه : نسخه درمان بیمارى گناه به فرموده حضرت علی علیه السلام
متن کل خبر : حضرت امیر على (علیه السلام ) خدایت رحمت کند آیا براى درد گناه داروئى آورده اى ؟ طبیب مگر، گناه درد یا بیمارى است .
حضرت امیر (علیه السلام ) آرى گناه بیمارى است و مردم را به زحمت انداخته است .
بلى از اینجا برخیز و به بوستان ایمان برو چون وارد شدى مقدارى از ریشه درخت نیت و دانه هاى پشیمانى و قدرى از درخت توبه و تخم ورع و میوه فهم و اندوه از شاخه هاى یقین و مغز اخلاص و پوست اجتهاد و مقدارى هم از ساقه هاى انابه و زهر برگردان تواضع گرفته همه را با حواس جمع و با دلى متوجه و فهمى سرشار، با انگشتان تصدیق و کف توفیق میان طشت تحقیق مى ریزى و با آب چشمانت شستشو مى دهى و آنگاه تمام را در میان دیگ امید ریخته و با آتش اشتیاق مى جوشانى ، آنقدر تا مواد زائد در جوش ‍ جدا شده و عصاره و خامه حکمت بدست آید، سپس آن را گرفته در بشقاب رضا و تسلیم ریخته و باد نفخ و نسیم استغفار بر آن مى دمى تا بیشتر از آنکه فاسد شده ، خنک شود و این برایت گوارا مى شود آنگاه در جائى که آدمى نباشد و جز خدا کسى ترا نبیند مى نوشى این است داروئى که درد گناهان را ساکت و جراحات معصیت را التیام مى بخشد چنانچه اثرى از آن باقى نمى ماند (یافعى در روض الریاض ص 42).


تاریخ : جمعه 88/4/19 | 12:7 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
مامور بلندپایه سابق سیا:
قدرت ایران فراتر از آن است که بتوان به آن حمله نظامی کرد

خبرگزاری فارس: رابرت بائر مامور بلندپایه سابق سیا با اشاره به عدم امکان پاسخ مثبت به درخواست اسراییل برای حمله آمریکا به ایران، گفت: سپاه ایران از وجود افراد پرانگیزه و توانمندی بهره می‌برد که از نظر توان رزمی و تحلیل سیاسی، در سطح بالایی در خاورمیانه قرار دارند.


به گزارش خبرگزاری فارس ، رابرت بائر (Robert Baer) مامور بلندمرتبه سابق سیا و نویسنده کتاب "نحوه برخورد با ایران؛ ابر‌قدرت جدید " در مصاحبه با خبرگزاری اینترسرویس‌پرس (IPS) گفت: اسراییل اوباما را دائماً تحت فشار قرار می‌دهد تا به ایران و تجهیزات هسته‌ای آن حمله نظامی کند؛ این در حالی است که قدرت ایران فراتر از آن است که بتوان به آن حمله نظامی کرد.                                       توضیحات بیشتر  ...


تاریخ : جمعه 88/4/19 | 11:9 صبح | نویسنده : سعید | نظرات ()
خبرگزاری فارس: رئیس جمهوری فرانسه ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی درباره حمله احتمالی به ایران اعلام کرد که چنین اقدامی برای جهان فاجعه‌بار خواهد بود.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "رویترز "، "نیکلا سارکوزی "، رئیس جمهور فرانسه در طول نشست سران گروه 8 ضمن گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص حمله احتمالی به ایران به اسرائیل هشدار داد و چنین اقدامی را برای جهان "فاجعه‌بار " خواند.

توضیحات بیشتر ...


تاریخ : جمعه 88/4/19 | 11:5 صبح | نویسنده : سعید | نظرات ()
بدعت میرحسین موسوی
دفتر پژوهش و بررسیهای خبری-شیوا طلاجوران:میرحسین موسوی با رفتار و حرکت های خویش و بدون استدلال های حقوقی، مسیری را طی کرد که ثبت تاریخی آن برای آینده کشور و نظام می تواند الگویی انحرافی را نهادینه کند.

تاریخ : چهارشنبه 88/4/17 | 1:17 صبح | نویسنده : سعید | نظرات ()
 آلودگی ناشی از گرد و غبار در تهران

 

تو رو خدا نگاه کن   بیشتر از یک ساله که استان خوزستان  خصوصا آبادان   هوای اینچنینی داشته  و حتی در روزهایی که چشم چشم  رو نمیدید و شدت گردو غبار خیلی  بیشتر بود  کسی ادارت را تعطیل نکرد    ولی بنازم  به ازما بهترون  اونایی که خونشون از همه ما رنگین تره   چه خوب بشون توجه میشه

هیچی نشده  دو روزتعطیلی  ادارات و مراکز آموزشی از سوی کمیته اضطراری آلودگی هوا  برای تهرونیای عزیز اعلام میشه  تازه اگر این روند هم ادامه  داشته باشه   تعطیلی تمدید میشه    ای ول 

البته  هم وطنهای تهرونی  ناراحت نشن   الهی که  دردو بلا از همشون دور باشه




تاریخ : دوشنبه 88/4/15 | 9:33 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()

کهربا یا « سنگ آرامش دهنده » نوعی کریستال است که به اعصاب زنان آرامش می بخشد. انرژی های منفی را از فرد دور می کند و او را تشویق می کند که زندگی را زیاد سخت نگیرد. این سنگ همچنین در طی مراقبتهای بعد از عمل جراحی می تواند آرامش دهنده هیجانات و عواطف باشد.                             

                                                                   توضیحات بیشتر ...


تاریخ : دوشنبه 88/4/15 | 1:47 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()

خلاصه : حضرت على (علیه السلام ) با توجه به اختلاف زن و مرد در آفرینش ، قضاوت جالب و شگفت انگیزى دارد :                                    

                                                             توضیحات بیشتر ...


تاریخ : دوشنبه 88/4/15 | 1:24 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
<      1   2   3   4   5      
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
l>