سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مقام معظم رهبری در دیدار شرکت کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم:
قضایای چند روز اخیر نباید وسیله‌ای برای ایجاد اختلاف و شکاف شود

خبرگزاری فارس: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ضرورت حفظ وحدت در داخل کشور خاطرنشان کردند: قضایای چند روز اخیر نباید وسیله‌ای برای ایجاد اختلاف و شکاف شود و همه باید برادرانه با هم همکاری و برای پیشرفت کشور تلاش کنند.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار شرکت‌کنندگان در بیست و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، عمل به قرآن را موجب عزت، پیشرفت، عظمت و اتحاد امت اسلامی دانستند و با اشاره به ضرورت حفظ وحدت در داخل کشور خاطرنشان کردند: قضایای چند روز اخیر نباید وسیله‌ای برای ایجاد اختلاف و شکاف شود و همه باید برادرانه با هم همکاری و برای پیشرفت کشور تلاش کنند.
ایشان هدف از برگزاری اینگونه نشست‌ها و مسابقات قرآنی را نزدیک شدن به قرآن بیان کردند و با اشاره به اینکه بهره ما از تلاوت قرآن نباید فقط بهره در مجلس و گوش و چشم باشد بلکه دل ما نیز باید از تلاوت قرآن بهره ببرد، تصریح کردند: قرآن برای عمل کردن، فهمیدن و اندیشیدن است و هر مقداری که به قرآن عمل کنیم همان قدر اثر آن را خواهیم دید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی وعده نصرت خدای متعال را به مؤمنین حتمی برشمردند و با اشاره به اینکه اگر به شرایط تحقق وعده الهی و دستورات قرآن عمل کنیم، در عرصه زندگی، وعده الهی را خواهیم دید خاطر نشان کردند: امروز دنیای اسلامی تشنه عمل به قرآن است و قرآن باید معیار و محور معرفت و عمل ما باشد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای به تلاش دشمنان اسلام و قرآن برای ضربه زدن به اتحاد اسلامی و بدبین کردن دلهای امت اسلامی نسبت به یکدیگر اشاره کردند و افزودند: دشمنان اسلام با خدعه و نیرنگ می‌گویند که با قرآن مخالفتی ندارند اما با آنچه که محور تربیت و تعلیم قرآنی است مخالف هستند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به وحدت و یکپارچگی ملت ایران خاطرنشان کردند: معنای اتحاد و اعتصام به حبل الله این است که در اصول همدل باشیم هرچند ممکن است در برخی از فروع با هم اختلاف داشته باشیم و این مطلقاً مانع وحدت و اتحاد نیست.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با توصیه به مراقبت در گفتار و پرهیز از ایجاد اختلاف افزودند: رد و طرد دیگران بطور مطلق بر سر مسائل درجه دوم مصلحت نیست و همه باید برای ساختن کشور برادرانه کمک و همکاری کنند.
ایشان با اشاره به قضایای 2 الی 3 روز اخیر خاطرنشان کردند: این موضوع نباید موجب دامن زدن به اختلاف شود ضمن آنکه نباید به کسی بیهوده تهمت زد و او را به خاطر یک امر از همه آن چیزهایی که صلاحیت محسوب می‌شود نفی کرد.
رهبر انقلاب اسلامی همگان را به رعایت انصاف در عمل و گفتار دعوت کردند و با اشاره به سفارش خداوند متعال در قرآن به رعایت انصاف و عدالت حتی در برخورد با دشمنان خاطرنشان کردند: در نظام جمهوری اسلامی همه ضمن اعلام پایبندی خود به اصول، و با سلایق مختلف در کنار هم باشند.
ایشان اختلاف سلیقه را امری طبیعی دانستند و با اشاره به اینکه اختلاف سلیقه در همه دورانهای مختلف وجود داشته است افزودند: اگر این اختلاف سلیقه‌ها و برداشتها با هوای نفس مخلوط شد کار خراب می‌شود، بنابراین باید ملاحظه کرد کجا اختلاف سلیقه براساس هوای نفس و کجا براساس احساس تکلیف است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای دقت در عمل به تکلیف و رعایت تقوا یعنی تلاش و مراقبت برای انجام وظیفه را موجب لطف و فضل الهی دانستند و خاطرنشان کردند: در احساس تکلیف هم، دقت لازم است تا قدم از دایره تکلیف آن طرف تر نگذاشت و زیاده روی نکرد.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان با اشاره به ضرورت تلاش برای عمل به وظایف و رعایت تقوا افزودند: بحمدالله تا امروز لطف و مدد الهی شامل حال ملت ایران بوده است
.
در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین مصلحی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در گزارش کوتاهی از فعالیتهای قرآنی گفت: سازمان اوقاف در بخش آموزش دانشکده های علوم قرآنی را به دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تبدیل کرد.
وی با اشاره به برگزاری 850 کلاس تفسیر با محوریت بقاع متبرکه و مساجد و توسعه این کلاسها در ماه مبارک رمضان افزود: مرکز ترجمه زبانهای خارجی نیز قرآن را به 7 زبان ترجمه کرده که بارها در کشورهای مختلف به چاپ رسیده است.
حجت الاسلام والمسلمین مصلحی از دریافت 820 مقاله پژوهشی درباره موضوعات قرآنی در بیست و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم خبر داد و افزود: در این دوره از مسابقات 98 شرکت کننده از 55 کشور حضور داشتند و نسل جدید قاریان ممتاز داخلی در جمع داوران بین المللی حضور داشتند ضمن آنکه برای نخستین بار در جهان اسلام از قرائت تحقیق مجلسی رونمایی شد.
در ابتدای این دیدار آقایان ابوالقاسمی استاد و داور بین المللی، حسینی نفر اول بخش قرائت، زویدات نفر اول حفظ کل قرآن و استاد عبدالفتاح طاروتی داور بین المللی بیست و ششمین دوره مسابقات بین المللی قران کریم به قرائت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.




تاریخ : یکشنبه 88/5/4 | 12:16 صبح | نویسنده : سعید | نظرات ()
عصر ایران نوشت :در حالی که سفرهای مطالعاتی سیدحسین خمینی جزو برنامه های تابستانی هر سال اوست ، روزنامه گاردین در گزارشی کوشیده است سفر امسال او را با مراسم تنفید حکم محمود احمدی نژاد مرتبط جلوه دهد.
گاردین نوشت: "نوه آیت الله خمینی ظاهراً برای خودداری از شرکت درمراسم تنفیذ حکم احمدی نژاد کشور را ترک کرده است." 
این روزنامه نوشت: "حسن خمینی، حامی میرحسین موسوی، نامزد مغلوب در انتخابات ریاست جمهوری، به یک «کشور همسایه» نامعلوم سفر کرده تا از فشارها برای شرکت در مراسم تنفید احمدی نژاد خلاصی یابد."
گاردین در تفسیر این خبر مدعی است: "غیبت سیدحسن در مراسم می تواند امید کسانی که مایلند از نام مقدس خانوادگی خمینی برای مشروعیت بخشی به دولت احمدی نژاد در مقابل اتهاماتی که پس از انتخابات با آنها مواجه شده است را نقش برآب کند."
براساس این گزارش، حسن خمینی در حال حاضر سرشناس ترین و از نظر سیاسی فعال ترین عضو بازمانده از بیت آیت الله خمینی به شمار می رود. 
عصرایران ضمن تایید سفر سید حسن خمینی حاکی از آن است که وی از چند سال قبل ، در ایام تعطیلات تابستانی حوزه علمیه ، برای تکمیل یک فرایند مطالعاتی ، سفرهایی به کشورهای مسلمان دارد و امسال نیز این سفر در قالب همین پروسه بوده و ربطی به مسائل سیاسی مانند مراسم تنفید ندارد


تاریخ : جمعه 88/5/2 | 11:25 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
رحیم‌پور ازغدی:
تجددزده‌ها تنها به بخش عیاشی تمدن غرب توجه دارند

خبرگزاری فارس: عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: افراد تجددزده غربی در کشور تنها بخش مفت‌خوری و عیاشی فرهنگ غرب را گرفته‌اند.‌


به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن رحیم‌پور ازغدی امروز در مراسم افتتاحیه دوازدهمین اردوی طرح ولایت نخبگان بسیج دانش‌آموزی افزود: ‌بنا به فرمایش امام خمینی (ره)، برخی خطی را مبنی بر پیشرفت غرب در نتیجه کنار گذاشتن دین، اخلاقیات و حجاب را در تمامی عرصه‌ها دنبال می‌کنند که این فریب بزرگی است.
وی خاطرنشان کرد: بخشی از پیشرفت غرب باوجود استعمار و غارت کشورهای دیگر به‌دلیل ‌برنامه‌ریزی، تلاش و مطالعه بوده است.
این مدرس دانشگاه ادامه داد: این در حالی است که قشر تجددزده تنها بخش مفت‌خوری، عیاشی، شراب‌خواری، بی‌حجابی را از فرهنگ غرب یاد گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه رضا خان علت پیشرفت کشور را در بی‌حجابی می دانست بیان داشت: بر این اساس وی کشف حجاب را در دستور کار خود قرار داد.
وی با اشاره به اعتقاد امام خمینی مبنی بر عدم تعارض دین و پیشرفت گفت: امام خمینی(ره) معتقد بودند که برای پیشرفت باید اخلاق انبیا‌ را حفظ کرد و بر اساس آن در تمامی صحنه‌های از جمله سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تلاش کرد.
وی با اشاره به چند اصول انقلاب اسلامی در وصیت‌نامه رهبر کبیر انقلاب ادامه داد: یکی از توطئه‌هایی را که امام به آن اشاره می‌کند که بعد از انقلاب وسیع‌تر و در 20 سال اخیرش بیشتر دیده شده و دارای سابقه یک و نیم قرنی است تبلیغات وسیع غرب مبنی بر کنار گذاشتن اسلام توسط تمامی ملت است.
رحیم‌پور با بیان اینکه این توطئه به دو شکل انجام می‌شود اظهار داشت: یک عده که ساده هستند و دست خود را به سادگی رو می‌کنند معتقد به ارتجاعی بودن دین، متعلق بودن احکام اسلام به 1400 سال پیش و مخالف بودن دین با نوآوری و اینکه دوره دین گذشته، هستند.
وی ادامه داد: بنا بر اعتقادات آنان، برای متمدن شدن باید دین را کنار گذاشت و دنبال ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی دین نبود و تسلیم فرهنگ و زورگویی‌های حاکم بر دنیا شد و تنها باید به نماز و روزه پرداخت.
وی با اشاره به مخالفت این گروه با عزت ایرانی و اسلام ادامه داد: آنان تسلیم کشورهایی که ارباب ایران می‌دانند هستند زیرا معتقدند ایرانی نمی‌تواند خودش کار کند و نیز از نظر آنان باید گفته‌هایی نظیر عدالت، جمهوری اسلامی و پیشرفت با الگوی اسلامی را باید کنار زد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه گروه دوم مطالب گروه اول را به صورت موذیانه و مودبانه بیان می‌کنند اظهار داشت: این افراد در قالب تبلیغات ابلهانه که دارای ژست دفاع از دین است اهداف خود را دنبال می‌کنند.
وی با اشاره یکسان بودن نتایج این دو تفکر ادامه داد: این افراد با عنوان اینکه دین امر مقدسی است و قداست آن را باید حفظ کرد می‌گویند که نباید دین را وارد ‌سیاست کرد.
این استاد دانشگاه ادامه داد: آنان برای حفظ قداست دین معتقد هستند که دین را باید گوشه طاقچه منزل گذاشت در حالی که دین تنها در نماز، روزه و حج خلاصه نمی‌شود و باید در تمامی ابعاد زندگی بشر از جمله سیاست، اقتصاد و خانواده باید دخالت داشته باشد.
وی ادامه داد: اگر قرآن در صحنه باشد به عبارتی چنانچه آیات سیاسی، اجتماعی، خانواده‌ای و حقوق بشر مطرح شود قداست دین به خطر می‌افتد.
وی با اشاره به گفته این افراد مبنی بر زیاد شدن دشمنی‌ها با اسلام به‌دلیل ایجاد حکومت اسلامی در ایران اظهار داشت: امام می‌فرماید اگر این استدلال درست بود پیامبران اشتباه می‌کردند و پیامبر نباید حکومت اسلامی تشکیل می‌داد و پیامبر نباید برای گسترش اخلاق، معنویت و تربیت انسان‌ها تلاش می‌کرد و ده‌ها جنگ بر ایشان تحمیل می‌شد.
وی ادامه داد: بنا بر فرمایش امام (ره) چنانچه این استدلال درست بود حضرت علی(ع) چرا بیعت مردم را قبول کرد و حکومت اسلامی تشکیل داد و برای گسترش عدالت سه جنگ به ایشان تحمیل شد.
رحیم‌پور ادامه داد: اگر این استدلال درست بود چرا باید منتظر ظهور امام زمان(عج) باشیم و امام زمانی که شعارش عدالت جهانی و رسیدن تمامی افراد بشر به کرامت و انسانیت است که این در گرو تشکیل حکومت عدل اسلامی است.
وی ادامه داد: همچنین سیاست حضرت علی(ع) که دفاع از مظلوم و مبارزه با فساد اقتصادی،اجتماعی و اعتقادی سرلوحه آن است، مورد نظر امام خمینی است.
وی با اشاره به تقسیم‌بندی سیاست از منظر امام به دو بخش شیطانی و رحمانی اظهار داشت: وجه شیطانی سیاست متعلق به منافقین و فاسدین که دارای مشخصاتی نظیر ثروت اندوزی و ترک خداپرستی است.
عضو شورای انقلاب فرهنگی درباره بعد رحمانی سیاست گفت: سیاست در این بعد ثروت‌پرستی و سیاست ظالمانه نیست بلکه ضمن دفاع از اخلاقیات و انسانیت، خداپرستی برای خدمت به خلق خدا و سعادت دنیا و آخرت مردم توسط رهبران جامعه است.
وی ادامه داد: ‌در سیاست اسلامی مسئولیت‌ها وسیله نه هدف هستند و ارتش و رسانه یک رهبر الهی هدفش الهی و خدمت به خلق است.
وی با اشاره به گفته رهبر کبیر انقلاب مبنی بر اینکه باید برای رضای خدا وارد عرصه‌های مختلف شد ادامه داد: در حالی که در بعد شیطانی سیاست هدف بوده ‌و اگر وسیله وسیله باشد برای رسیدن به پول و ثروت است.
رحیم‌پور درباره شبهات عده‌ای مبنی بر تعارض دین و تمدن گفت: عده‌ای می‌گویند که اسلام متعلق به 1400 سال قبل بوده در حالی که امام می‌فرماید که انسان دارای دو بعد ثابت و متغیر است.
وی افزود: ابعادی مانند امانتداری، بد بودن دروغ، خیانت، بی رحمی، رباخواری و ظلم کردن وجود دارد که از هزاران سال گذشته ثابت بوده و متعلق به ذات انسان است و مربوط به زمان خاصی نیست.
رحیم‌پور با بیان اینکه ابزار و روش در ابعاد ثابت انسان تغییر می‌کند اظهار داشت: اصل مساله در این باره تغییر نمی‌کند.
وی ادامه داد: اسلامی دارای احکام ثابتی است که مربوط به این بعد انسان است و در طول زمان تغییری نمی‌کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره بعد متغیر انسان گفت: اسلام برای این بعد انسان دارای احکامی به نام اجتهاد است که مجتهد با استفاده از احکام ثابت اسلام این احکام را بیان می‌کند.




تاریخ : جمعه 88/5/2 | 11:6 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()

 

نمایندگان مجلس ژاپن




تاریخ : پنج شنبه 88/5/1 | 1:27 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
روان‌کاوی متن نامه‌ی 19 خرداد رفسنجانی پس از خطبه 26 تیر
آتش؛ پرتکرارترین شیء در نامه هاشمی به رهبر انقلاب

عباس پژوهش: «روان کاوی متن» شیوه ای است که به کمک آن، تفکرات نهانی و احساسات اصلی نویسنده‌ی هر متن را به سادگی از درون نوشتار کشف و استخراج می‌کنند. این شیوه در میان متدهای رایج روان‌پژوهی و نوشتارشناسی یکی از برترین متدهای آکادمیک است.

به عقیده‌ی بسیاری از دانشمندان علم روان‌شناسی متن و روان‌پژوهشانِ نوشتار «علمی‌ترین بررسی از سوی محققان و زبان شناسان، واژه‌پژوهی نگارشی یک متن است». شیوه‌ای متقن که به کمک آن می‌توان با دقت بسیار بالا درصد تمایلات روانی نگارنده را برای هر یک از انواع احساسات درونی او تعیین کرد.

بنیان این تکنیک که یکی از برترین روش‌های شناخته شده‌ی علمی در زمینه‌ی بررسی روان‌شناسانه‌ی متون است، بر اساس شمارش اصلی‌ترین واژگانی است که در طول متن توسط شخص نگارنده برای بیان انواع احساسات به کار گرفته شده است.

باید دانست که در این شیوه‌ی پژوهشی حتی نوع رنگ‌ها و یا اشیایی که نویسنده در نگارش جملات استخدام می کند، به خوبی بیانگر انواع و گونه‌های احساساتی است که در هنگام نگارش متن بر روان نگارنده‌ی نوشتار حاکم بوده است.

برای نمونه، روحیه و احساسات نگارنده‌ای که در متن خود، 4 بار رنگ سیاه و خاکستری را به کار گرفته است، نسبت به نویسنده‌ای که در هنگام نگارش در متن خود 4 بار رنگ آبی و سفید را استفاده می‌کند، کاملاً متفاوت و برای روان‌کاوان به سادگی قابل تمایز است.

مراحل و شیوه‌ی اجرای متدیک روان کاوی متن:

1-حذف و وجین کردن کلمات خنثی و یا اتباعی (کلماتی که گرچه حول محور اصلی‌ترین واژه‌ی هر جمله قرار گرفته و برای تکمیل مفهوم به کار می روند. اما بیانگر احساسات اصلی نویسنده نیستند)

به طور مثال، در مرحله‌ی وجین، از کل جمله‌ی 28 واژه ای زیر، تنها 2 واژه به عنوان مهم ترین محورهای احساسات جمله باقی مانده و مابقی واژگان به عنوان کلمات خنثی و یا اتباعی حذف و وجین می گردند:

مثال: جمله ی 28 واژه ای اولیه

«با وجود همه ی این مطالبی که تا کنون گفته شد و بسیاری موضوعات دیگر، می خواهم بگویم که من بدبخت ترین زنی هستم که تا کنون دیده و یا شنیده اید.»

جمله‌ی وجین شده‌ی 2 واژه ای: (بیان احساسات اصلی و مقاصد روانی کلی)

«بدبخت‌ترین زن»

2-در مرحله‌ی دوم، واژگان باقی مانده را به تفکیک در یک جدول فهرست بندی کرده و با توجه به کلیت موضوع و مقصود کلی نویسنده از نگارش متن، باید مشخص شود که هر یک از واژگان دارای چند مفهوم است و این مفاهیم دقیقاً چه هستند.

سپس برای هر یک از احساساتی که در ضمن نگارش واژگان در ذهن نگارنده جریان داشته است، یک ستون جدید می گشاییم و به ازای هر بار بیان شدن یک احساس مشخص، عدد وزنی «1» را به آن احساس خاص اطلاق کرده و اختصاص می دهیم.

به طور معمول، برای هر متن مشخص، تعداد احساسات و ستون های به وجود آمده زیاد نخواهد بود چرا که معمولاً یک نویسنده در هنگام نگارش متن خود دارای یک یا چند احساس کلی بوده و کلیت احساسات او حول یک یا چند محور انگشت شمار بیانی و ذهنیتی می چرخد.

3-در مرحله‌ی پایانی با آماربرداری از حجم احساسات نویسنده-که محمول همان واژگان است- و با مقایسه‌ی نمودارهای به دست آمده می توان مشخص کرد که روان نگارنده در هنگام نگارش متن به طور اعم و یا اخص درگیر کدام یک از احساسات حداکثری و حداقلی بوده است.

نکته‌ی مهمی که در این باره باید مد نظر داشت، این است که در متن‌ها معمولاً یک واژه تنها بیانگر یک احساس نیست، بلکه یک واژه به تنهایی می تواند چندین بار معنایی و زوایه‌ی احساسی را در خود مستتر داشته باشد. برای فهم بهتر این قضیه به مثل عامیانه و معروف (بفرما، بشین، بتمرگ) توجه بفرمایید که اگرچه هر کدام از این ها واژگان از نظر شمارگان فقط یک واژه هستند و همه‌ی آن ها نیز مخاطب را امر به نشستن می کنند اما هر یک از این کلمات به تنهایی دارای دو و یا چندین بار احساسی متفاوت هستند که در جدول زیر دیده می شود:

اینک برآنیم تا با این مقدمه‎ی نه چندان کوتاه و در یک بررسی روان کاوانه، واژه پژوهی متن نامه‌ی19 خرداد آقای اکبر هاشمی رفسنجانی به محضر مقام معظم رهبری را از این منظر بررسی و نتایج آن را به حضور خوانندگان گرامی ارایه نماییم تا دانسته شود که ریشه‌ی بسیاری از آشوب ها و تلاطم های امروز جامعه‌ی ما در کدام خاک است و آبشخور از کدام سرچشمه دارد. امید است که خواننده‌ی هوشیار پس از مطالعه‌ی این مقاله‌ی علمی بداند که این روزها مقدرات نگارنده‌ی نامه‌ی مذکور بر اساس کدامین احساسات او است که رقم می خورد.

چنان چه بخواهیم متن نامه‌ی آقای هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری را با روش «روان کاوی متن» بررسی نماییم در این نامه‌ی حدوداً هزار کلمه ای باید نخست واژگان احساسی غالب را که اصلی‌ترین بار احساسی حاکم بر متن بر دوش آنها است و توجه پژوهنده را سریعاً به خود جلب می کند، از درون متن وجین و سپس فهرست برداری کنیم و نهایتاً به جدول آماری بسپاریم که نتایج حاصله‌ی عمیقی را در اختیار خواهد گذاشت:

وجین واژگان خنثی و استخراج واژگان محوری از نامه‌ی هاشمی:

متأسفانه- عاری از حقیقت- غیرمسئولانه- تلخ- منافقان- گروهک‌‌های ضدانقلاب- تهمت‌زدن‌ها- لجن‌‌پراکنی‌های- آتش- پذیرفتنی نیست- مفقودالاثر بودن یک میلیارد دلار- ارتکاب- هزار تخلّف- دروغ‌پردازی‌ها- خلافگویی‌ها- خلاف شرع و قانون و اخلاق و انصاف- زیر سئوال بردن- از این بدتر نمی‌شد- تهمت‌ها غیرمستقیم... امام و جناب‌عالی را نشانه گرفته است- رسوایی فتنه‌گران- نجات کشور از خطر- دشمنان استکباری و ضد انقلاب- دولت موجود... مثل دولت بنی‌صدر- سرنوشتی شبیه آن دولت... برای این دولت- گرفتار شدن کشور به سرنوشت آن روزگار- آلوده‌شدن فضا- تشنجات بیشتر- عکس‌العمل فوری... مورد انتظار ملت است- خلاف‌گویی‌‌های فراوان- ادعای کذب- اتهامات ناروا- بدتر از همه- زیرسئوال بردن اقدامات امام- اتهام‌های نادرست- اقدامات قانونی افراد- ناجوانمردانه و مظلومانه- هدف تیرهای ناسزاگویی- دفاع- اتهامات- تکرار اتهام- تکرار جواب- مع‌الاسف- پذیرفته نشده- رهبر... صلاح... در سکوت‌شان دیدند- مورد تهاجم- افراد لاابالی و ضدانقلاب- صبورانه... پشت سر گذاشته‌ایم- تهمت‌ها و اهانت‌ها- دور جدید تهمت‌ها و هجمه‌ها- دندان روی جگر- اندوه... مکتوم- گلایه- مهم... است- تهمت- انحرافات- حق‌کشی‌های ناگفته انتخابات- خلاف‌گویی‌ها- ضرر افراد- انصافاً- تهمت- ستم- بی‌حرمتی غیرقابل توجیه- عوامل دولت- من ادامه وضع موجود را به صلاح نظام و کشور نمی‌دانم- عوامل دولت- بزرگ‌نمایی- بزرگ‌نمایی- اینجانب صبورانه- مردم و احزاب و جریان‌ها این وضع را... بر نمی‌تابند- آتش‌فشان‌هایی- سینه‌های سوزان- اجتماعات انتخاباتی در میدان‌ها، خیابان‌ها و دانشگاه‌ها- اگر نظام نخواهد یا نتواند- پدیده‌های زشت- گناه‌آلود- تهمت- دروغ‌ها- خلاف‌گویی‌های- اگر مسئولان... نخواهند و یا نتوانند- تخلّف‌های صریح خلاف قانون- فاسد- تخلّف- بدون مراعات ‌شأن- ارتکاب چنین گناهان کبیره و اخلاق‌شکن- علیرغم سوگند به مراعات قانون- شما مانده‌اید و من- از جناب‌عالی... انتظار است (تحکم)- فتنه‌های خطرناک- خاموش کردن آتش- دود... قابل مشاهده- شعله‌ورتر شدن- آتش- آتش در جریان انتخابات و پس از آن- لذا... ضروری به نظر می‌رسد خواسته... تحقق یابد- نجات کشور- خطر- فتنه‌گران- باهوس خود تحریف کنند- نادیده گرفتن قانون- بنزین- آتش‌افروخته- بیل- چشمه... چو پر شد- نشاید گرفتن- پیل- دوست- همراه- هم سنگر – دیروز – امروز- فردا

نخستین موردی که در روان کاوی این متن نظر محقق را به خود جلب می کند، درجه‌ی غلظت احساساسات این نامه است چرا که معمولاً چنان چه درصد تعداد واژه های احساسی یک متن 6/6 % از کل واژگانِ نوشتار باشد، آن متن جزو متن های احساسی متعادل خواهد بود که دارای یک وزن متوسط از احساسات روانی فرد می باشد. در واقع اگر به ازای هر 15 واژه، یک کلمه‌ی احساسی در متن موجود داشته باشد، آن متن جزو متون احساسی متوسط به حساب می آید. اما در نامه ی حدوداً 1000 کلمه ای آقای هاشمی، دست کم 111 واژه و یا ترکیب احساسی به کار رفته است که در نتیجه درصد آماری واژگان احساسی متن را به 9،01% می رساند، یعنی حدوداً به ازای هر 9 واژه یک کلمه و یا ترکیب احساسی به کار رفته و لذا طبق برآوردهای روان کاوانه، این نامه در زمره‌ی متونی است که نگارنده در هنگام نوشتن آن به شدت تحت تأثیر انواع احساسات خود بوده و علی‌رغم تلاش در پنهان کردن و پوشاندن این 111 واژه در لفافه‌ی 900 واژه‌ی دیگر، محاسبات آماری به سادگی اثبات می کند که نگارنده در هنگام درگیری ذهنی خود با جریانات شدید روانی و احساسات غلیظ، اقدام به نگارش این نامه کرده است.

بررسی های بعدی آماری و تشکیل جدول «تفکیکی- تشخیصی» احساسات اثبات می کند که روان آقای هاشمی در هنگام نگارش این متن، درگیر 12 گونه‌ی احساسی متفاوت بوده است که درجای جای نوشتار خواسته یا ناخواسته، به طور صریح، تلویحی و یا نهفته در آمار، جلوه هایی مهم از این احساسات را از دهانه ی قلم صادر و به مخاطبان هشیار متنقل کرده است.

بنا بر بررسی هایی که در پی خواهد آمد، این 12 گونه‌ی احساسی (Emotinal Types) به ترتیب فراوانی عبارتند از:

خشم- تحریک- تهدید–توهین- اتهام- مظلوم نمایی- نفرت- ارعاب- تحکم- تحقیر- احساس ضعف- غم

و نمودار فراوانی آن بر اساس تکرار بیان هر یک از احساسات در نوشتار، به صورت زیر می باشد:

خوانندگان محترم می توانند برای بررسی تفکیکی وزن احساسی هر یک از واژگان و تیپ احساسات نهفته در هر واژه به شرح تفصیلی جدول پیوست همین مقاله مراجعه و هر یک از واژگان را (با در دست داشتن اصل نامه) مقایسه و پس از بررسی نسبت به صحت این آمار اذعان فرمایند.

خاطرنشان می گردد که در روان کاوی و واژه پژوهی روانی متن‌ها، فرد محقق باید از هدف اصلی نگارنده و یا شرایط بالینی و پیش زمینه های روانی وی آگاهی کامل داشته باشد تا بتواند هر واژه را در ارتباط با غرض اصلی و مقصود غایی نگارنده تحلیل و «تفکیک مفاهیم» نماید. چرا که وجود واژه ای مانند آتش در یک متن می تواند برای انتقال مفاهیمی همچون «گرما و محبت» به کار رود اما در متن دیگری، همین کلمه می تواند برای بیان «خشم و تهدید» استعمال شود. لذا معمولاً واژگان به تنهایی دارای بار احساسی منحصر به فردی نبوده و با توجه به کلیت نیات و مقصود عمومی نویسنده‌ی متن است که واجد گونه ای از احساسات به خصوص می شود.

همان گونه که دیده می شود، بنا بر آمار واژگانی و روان کاوی متن، قوی‌ترین احساس موجود در نامه‌ی فوق، «خشم» است که در طول متن، 81 بار از ذهن نویسنده به قلم راه یافته و خطاب به مخاطب خاصِ نامه (مقام معظم رهبری) و همچنین مخاطب عام نامه (جامعه‌ی ایرانی) بیان شده است.

پس از آن، تمایل احساسی دیگری که مقام دوم را از جهت تناوب و تکرار بیان در طول نامه به خود اختصاص داده است، «تحریک کردن» مخاطبان این نامه ی سرگشاده است نسبت به موضوعات و یا افرادخاص.

در ادامه نیز به عنوان نتیجه‌ی منطقی برآمده از 2 احساس فوق، «تهدیدِ» صریح و یا ضمنی، سومین احساس و نیتی است که ذهن احساس زده‌ی نگارنده 50 مرتبه، گاه صریح و گاه به طور ضمنی، مخاطب و یا مخاطبانی خاص را در معرض آن قرار داده و یا مستوجب آن دانسته است.

جابه‌جایی وزن احساسات بر اثر استمرار شرایط محیطی (روان سایش):

بر اساس اصول علمی روان‌شناسی بالینی، چنانچه شرایط محیطی خارجی که فرد را دچار احساسات ویژه ای کرده است، به طور دایمی تکرار شده و در طول زمان ادامه‌یابد، آن گاه احساسات موجود در جدولِ اولویت بندیِ احساسات، اندک اندک و به طور متقارن جای خود را با یکدیگر عوض خواهند کرد. به این معنا که احساسی که از نظر درصد وجود و تکرار در متن، کمترین اندازه را دارد، جای خود را با احساسی که بیشترین تعداد را دارد، عوض خواهد کرد و احساسی که مقام دوم را دارد، جای خود را به احساسی خواهد داد که در مقام ماقبل آخر جدول قرار دارد. بنابراین احساسی که درست در وسط جدول جای گرفته باشد، در جای خود باقی خواهد ماند. برای توضیح بهتر این قاعده ی روانی، جدولِ نتایجِ احساسیِ به دست آمده از نامه‌ی هاشمی را تحلیل می کنیم تا به عنوان یک نمونه‌ی بارز این قاعده‌ی روانی را روشن تر بیان کند:

همان گونه که دیدیم، شرایط ذهنی هاشمی در هنگام نگارش نامه دارای درصدهای روانی موجود در جدول A بوده است، اما در طول زمان چنانچه شرایط محیطی پیش آمده، برای او باز هم ادامه‌یابد و وضعیت‌های جبری خارجی که ذهنش را به خود واداشته‌اند، به همین منوالی که این روزها حادث شده، ادامه‌یابد، آن گاه درصد احساسات روانی نویسنده‌ی نامه به تدریج و به طور متقارن جای خود را در جدول با یکدیگر عوض خواهند کرد که در صورت ادامه‌ی وضع موجود و ادامه‌ی شرایط محیط خارجی، روند این جابه‌جایی ها تا جایی ادامه خواهد یافت که احساسات آینده‌ی آقای هاشمی نهایتاً به صورت جدول B درآید.

این قاعده‌ی روانی در اصطلاح «فرسایش احساسی» (Emotional Erosion) و یا «روانسایش احساسات» گفته می‌شود:

پرتکرارترین پدیده‌ی فیزیکی متن:

نتیجه‌ی مشهود دیگری که در بررسی ها و روان کاوی های بعدی از متن این نامه برمی آید، پرتکرارترین شیء به کار گرفته شده در نامه است که همانا «آتش» است. ‌کلمه‌ی «آتش» در طول نوشتار 5 مرتبه استعمال شده است.

جالب تر آن که در ارتباط مستقیم با این 5 «آتش» و در جوار هر یک از این کلماتِ آتش، واژگانی هم سنخ و یا هم جنس آن به کار گرفته شده که بیانگر تأکید ذهنی و اصرار فراوان نگارنده بر واژه‌ی «آتش» است. این 6 واژه که تأکیدافزای این پنج آتش هستند و برجسته سازی ذهنی نگارنده را نسبت به این شیء محوری نشان می دهند، به ترتیب این قرارند: «آتش فشان، سوزان، دود، شعله‌ور، افروخته، بنزین.»

در پایان این مقاله‌ی علمی، سخن را کوتاه کرده و خوانندگان فهیم را به مقایسه‌ی شباهت عمیقی ارجاع می‌دهم که مابین نتایج تحقیقی این نامه با شرایط موجود در سطح جامعه در روزهای اخیر وجود دارد.

بدیهی است که اذهان هشیار ایرانی پیدایش پرتکرارترین شیء موجود در نامه ی هاشمی را در سطح خیابان های دیروز تهران که همانا واژه‌ی آتش است به خوبی رصد خواهند کرد و از این نکته نیز غافل نخواهند ماند که چه شباهت عمیقی است میان آن چه در خیابان های تهران به کار گرفته شد، با تراوش‌های قلم خشم آلود و تهدیدگر هاشمی در متن نامه که همانا واژگان هم نشین و تأکیدافزای آتش هستند: «بنزین» و «دود».

انشاءالله اگر فرصتی باشد و نیازی، نامه ها و متون دیگر حضرات را نیز روان کاوی و در آینده‌ی نزدیک تقدیم خواهم کرد.

پی‌نوشت:

متن این تحقیق پس از وقایع و رخدادهای خرداد ماه تهران نگاشته شده بود اما تاکنون از ارایه‌ی آن به رسانه ها خودداری گردید چرا که پس از تکمیل این پژوهش نگارنده در انتظار جمعه‌ی پایانی خرداد ماندم تا بر اساس نتایج و فحوای خطبه های نماز جمعه مقام معظم رهبری نسبت به نشر یا عدم نشر آن تصمیم گیری نمایم. اما پس از آن که رهبر گرانقدر انقلاب در خطبه های روز جمعه طرفین را به آرامش دعوت کرده و سوابق انقلابی آقای هاشمی را نیز مورد اشاره‌ی خویش قرار دادند، بر خود تکلیف دانستم که این متن را منتشر نکنم تا همان‌گونه که مقام عظمای ولایت صلاح دانسته اند، بر نیات آشکار و پنهان آقای هاشمی بنزین پاشیده نشود. لیکن پس از خطبه های دیروز که توسط آقای اکبر هاشمی برگزار شد و مجدداً از حنجره‌ی بنزین‌گوی ایشان بر خاکستر آتش‌های خرداد دمیده شد، بر خود فرض دانستم تا این بار با ارایه‌ی نتایج تحقیق در حد توان انجام وظیفه نموده و در پرده برداری از حلقوم هایی که بر هیمه های تر و نیم سوز خیابان های تهران پف می کنند، سهمی ناچیز ایفا کنم.

خرداد- 1388
عباس پژوهش




تاریخ : پنج شنبه 88/5/1 | 12:2 صبح | نویسنده : سعید | نظرات ()
نامه سرگشاده 22 انجمن اسلامی خطاب به خاتمی
مشروعیت مجمع روحانیون و شخص جنابعالی زیر سؤال است

اعضای انجمن اسلامی دانشجویان 22 دانشگاه کشور با صدور نامه‌ای سرگشاده خطاب به خاتمی خواستار بررسی مجدد مشروعیت مجمع روحانیون مبارز و شخص وی شدند.

به گزارش رجانیوز، متن نامه سرگشاده 22 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور خطاب به سید محمد خاتمی به شرح ذیل است:

آقای محمد خاتمی سلام         ادامه مطلب...


تاریخ : چهارشنبه 88/4/31 | 11:58 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
آیت‌الله ‌قریشی عضو مجلس خبرگان رهبری:
سخنان هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه دشمنان خدا و رسولش را شاد کرد

خبرگزاری فارس: آیت‌الله‌قریشی در نامه‌ای خطاب به هاشمی با اشاره به خطبه‌های اخیر وی در نماز جمعه تهران گفت: سخنان شما فقط دشمنان خدا و رسولش را شاد کرد و با آب و تاب به همه جا مخابره کردند که برای اولین بار یکی از مسئولان ارشد از وجود بحران خبر می‌دهد.


به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید علی اکبر قریشی عضو مجلس خبرگان رهبری نامه‌ای را خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نوشته است که متن کامل آن به این شرح است:
این نامه دوم است که به محضرتان ارسال می‌شود جناب آقای هاشمی اینجانب سید علی اکبر قریشی حدود 27 سال سه دوره و نیم در مجلس خبرگان در حضور حضرتعالی بوده و همیشه شما را تایید کرده‌ام از زحماتی که درباره انقلاب کشیده‌اند و مرارت‌هایی که دیده اید واقفم شما از اول از ارکان انقلاب بوده و دارای فضائل و مناقب بی شمارید و چندی بار تا مرز شهادت رفته‌اید و شهید زنده‌اید و مقام معظم رهبری درباره شما فرمودند: هیچ کس برای من مثل هاشمی نمی‌شود.
و یکی از سه یاور خمینی می‌باشید کافی است که عرض بکنم در فتنه حسنعلی منصور در عرض 24 ساعت ، 9 ساعت زیر ضربات شلاق بوده و چندین بار بحالت اغماء افتاده‌اید و اگر فضائل و گذشته درخشان شما را بگویم مثنوی هفتاد من کاغذ شود ولی متاسفانه در انتخابات اخیر ریاست جمهوری که موج مخالفت با انتخابات صحیح در گرفت و اغتشاشات خیابانی شروع گردید این موج دامن شما را نیز گرفت و مرتب بر وسعت آن افزوده گردید و می‌توانستید خود را کنار بکشید اما نکشیدید و این مایه اندوه و غم ما ها شد.
آنگاه که مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز آن دفاع جانانه را از شما کردند من برای جنابعالی نامه نوشتم و در آن نامه عرض کردم اول استخاره کردم این آیه آمد "
یثبت الله الذین آمنو فی الحیاه الدنیا... "
من استخاره را برای شما نوشتم و گفتم: جناب آقای هاشمی دفاع مقام معظم رهبری همه مشکلات را حل کرد کافی است که شما اولا از ایشان تشکر کنید و به مردم بگویید.
حساب من از فرزندم یا فرزندانم جداست همانطور که آیه الله خزعلی کردند متاسفانه به نامه ام عمل نشد.
از آن طرف رادیو و تلویزیون خبر داد که این هفته نماز جمعه را آقای هاشمی خواهد خواند من فکر کردم دیگر کار تمام است و جناب آقای هاشمی گذشته ها را اصلاح کرده و جبران مافات خواهد فرمود.
وی متاسفانه کار بعکس شد گذشته ها اصلاح نشد که هیچ حتی بر آنها افزودند شد شما مراجعه به قانون را مایه حل مشکلات معرفی کردید و بلافاصله خواستار آزادی زندانی‌ها شدید.
آیا منظورتان آن بود کسانی که مسجد سوزانده اند کسانی که بنزین ریخته و ماشین های را آتش زده اند کسانی که با خود بمب حمل کرده و می‌خواستند میان مردم منفجر کنند که اطلاعات آنها را گرفت و کسانی که بقول شهردار تهران 40 میلیارد تومان خسارت زده‌اند و ... آزاد شوند و قانون درباره آنها بکار گرفته نشود؟ دفاع شما از این اشخاص واقعا از عجائب است!
فرمودید در مملکت بحران هست بحران کجا بود؟ آیت الله یزدی در جواب نامه سرگشاده شما فرمودند من در مملکت بحرانی نمی‌بینم جناب آقای هاشمی این سخن شما فقط دشمنان خدا و رسول را شاد کرد و با آب و تاب به همه جا مخابره کردند که برای اولین بار یکی از ارشد مسئولان از وجود بحران خبر می‌دهد.
فرمودید احساسات عده‌ای جریحه دار شده باید ترمیم شود این سخن نیز توجیه ندارد شما یک آدم مقبولی را که از نظر خدا و رسول اکرم مقبول باشد معرفی کنید که احساساتش جریحه دار شود یقینا نمی توانید و اگر منظورتان احساسات آنهایی است که طبل ابطال را بصدا در آوردند و یا آنهایی که محارب با خدا و رسول و مصداق "ویسعون فی الارض فساد اند " بگذار هزار بار احساسات آنها جریحه دار شود در خاتمه من از خداوند مقلب القلوب خواستارم به شما آن توفیق را عطا فرماید آن همه سوابق درخشان را به ثمن بخس نفروشید.




تاریخ : چهارشنبه 88/4/31 | 11:39 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
‌در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله ‌یزدی‌ صورت گرفت؛
‌حمایت ‌306 ‌استاد‌ حوزه‌ ‌‌از ‌مواضع آیت‌الله یزدی در ‌ارتبا‌ط‌ با‌ ‌هاشمی

خبرگزاری فارس: 306 نفر از اساتید، نمایندگان طلاب، مبلغان و پژوهشگران و محققان حوزه علمیه قم با امضای نامه‌ای خطاب به آیت‌الله ‌یزدی ‌از مواضع وی در ‌ارتبا‌ط‌ با سخنان هاشمی رفسنجانی حمایت کردند.


به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ در نامه اساتید حوزوی به آیت‌الله یزدی آمده است: حوزه‌های مقدسه علمیه و روحانیت معظم شیعه، در طول تاریخ، پاسداران بزرگ سنگرهای عقیدتی و مدافعان حقوق مردم و تکیه‌گاه آنان در آشوب ها و فتنه‌ها بوده‌اند و حضرت عالی بحمدلله یکی از این استوانه‌های سرفراز هستید که با درک شرایط به روشنگری می‌پردازید.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: فتنه‌ای که پس از انتخابات با مدیریت دشمنان انقلاب اسلامی و با بی‌تدبیری برخی افراد در داخل کشور پدید آمد، پس از سخنان خیرخواهانه و جامع الاطراف ولی فقیه زمان، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (دامت برکاته) ابعاد آن آشکار و با درایت نظام و آگاهی مردم مهار شد و انتظار این بود که رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام با تدبیر، آرامش به وجود آمده را پاس بدارند و دسیسه‌های دشمنان را آشکار کنند، ولی در کمال ناباوری در قامت رهبر اپوزیسیون و اقلیتی که خود را اکثریت می‌پندارند، ظاهر شد و با سخنانی متعارض با متون روایی و فقهی و نظرات فقیهان و متکلمان بزرگ شیعه، جنبه دینی مشروعیت جمهوری اسلامی را نادیده گرفت و با کتمان ده‌ها آیه و روایت در باب رهبری الهی و فصل الخطاب بودن سخنان ولی فقیه، به تکرار سخنان کاندیدای ناکام و حامیان رسانه‌ای او پرداخت.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: این سخنان، آن قدر تعجب آور بود که محسن مخملباف سخنگوی ستاد آقای موسوی در خارج از کشور با تجلیل از خطیب نماز جمعه، گفت«صحبت‌های آقای هاشمی خلاف انتظار من بود.» متاسفانه اظهارات جناب آقای هاشمی‌، با استقبال گسترده رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب مواجه شد و موجب ناخرسندی مردم مسلمان ایران و نماز‌گزارانی که سال‌ها به ایشان اقتدا کرده بودند، شد.
در این نامه آمده است: آیا ستم نیست که آشوبگران و قانون شکنان و کسانی که نه تنها به اموال عمومی و خصوصی مردم رحم نکردند بلکه حداقل هشت بسیجی را شهید و بیش از 400 نفر از نیروهای انتظامی و حافظان امنیت کشور را مجروح کردند و خانه خدا(مسجد) را به آتش کشیدند، مردم خوانده شوند و خواستار آزادی بدون قید و شرط آنان گردند آیا این خود گناه بزرگی نیست؟
در بخش پایانی این نامه آمده است: آیا باید از مردم مظلوم آسیب دیده دلجویی شود، یا از اغتشاشگران و آدم کشان، چرا حتی یک بار هم از کسانی که منشا این فتنه هستند انتقاد نشد؟ شگفتا! مرد بحران‌ها، چرا بحران آفرینی می‌کند و در تشخیص مصلحت نظام دچار مشکل شده است! ما سخنان روشنگرانه و شجاعانه آن عالم آگاه را ارج نهاده، حمایت قاطع خویش را از دیدگاه های جنابعالی اعلام می‌کنیم. ضمن این که از سایر بزرگان حوزه می‌خواهیم در این شرایط حساس کنونی به یاری نظام جمهوری اسلامی بشتابند و کسانی را که گول خناسان را خورده‌اند، هشدار دهند و مردم را در فتنه‌های گمراه کننده تنها نگذارند.




تاریخ : چهارشنبه 88/4/31 | 11:30 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
   
ثانیه‏نیوز- در آستانه انتخابات نهمین دوره ریاست جمهورى، زمانى که آیت الله هاشمى رفسنجانى با صدور بیانیه اى رسماً کاندیداتورى خود را اعلام کرد، حجت الاسلام مهدى کروبى که از مدت ها قبل به عنوان کاندیدا در عرصه حضور داشت طى نامه سرگشاده اى خطاب به هاشمى از وى خواست تا به برخى سؤالات تاریخى پاسخ دهد. کروبى در این نامه صراحتاً تاکید کرد که آقاى هاشمى رفسنجانى و خانواده وى در روند حذف و طرد بخشى از نیروهاى انقلاب مقصر بوده اند. آنچه در پى مى آید بخش هایى از این نامه است که براى تنویر افکار عمومى در خصوص مواضع اخیر آقاى هاشمى رفسنجانى (جایگاه مردم، آزادى رسانه ها، آزادى زندانیان سیاسى) مجدداً منتشر مى شود. نکته مهم اینکه این موارد به قلم فردى جارى شده که گرچه قبلاً در مقام انتقاد از هاشمى قرار داشته، اما در نماز جمعه اخیر، پشت سر وى اقامه نماز کرد.

جناب آقاى رفسنجانى!

شما از گسترش تنش هایى سخن گفته اید که به طرد و انزواى نیروهاى گرانقدر انقلاب منجر مى شود... من معتقدم بلندترین گام در زمینه حذف و طرد نیروها دقیقاً در زمانى برداشته شد که در آستانه انتخابات مجلس چهارم، تعداد زیادى از اصیل ترین نیروهاى انقلاب و خدمتگزاران مردم را به بهانه هاى واهى رد صلاحیت کردند. آیا جناب عالى به خاطر ندارید که تعداد زیادى از این نیروها به استناد گزارش هاى غیر واقعى وزارت اطلاعات تحت مدیریت شما، رد صلاحیت شدند؟ آیا در جریان هستید- که بر اساس اخبار موجود- جرم اصلى همسر شهید رجایى که منجر به رد صلاحیت او شد، ادعاى اهانت به جناب عالى و خانواده محترمتان بود؟ البته قبل از آن و بخصوص از نخستین روزهاى انتخاب شما به عنوان رئیس جمهور نیز، مقدمات حذف و طرد نیروها ایجاد شده بود که اینجانب در اکثر آن موارد شخصاً موضوع را به شما منتقل و خواستار همکارى شما براى جلوگیرى از آنها شدم...

آیا جناب عالى قبول دارید که در بعضى موارد رفتار خود شما مؤید روش هاى حذف و طرد بود؟

جناب آقاى رفسنجانى!

شما حق داشتید به خاطر اختلاف سلیقه، در کابینه اول خود، وزیر کشور دولت قبل از شما ... را با نیروى ارزشمند دیگرى جایگزین کنید.   اما آیا سکوت در برابر برخوردهاى نامناسب با ایشان و از جمله ممنوع الخروج ساختن وى و بازگرداندن او از فرودگاه به بهانه فعالیت هاى مطبوعاتى را نیز کارى پسندیده مى دانستید؟

بنده یقین دارم اگر شما - که آن روز بحمدلله قدرت کافى نیز داشتید … در برابر ممنوع الخروج ساختن دو تن از نیروهاى باسابقه انقلاب که ریاست دو کمیسیون مهم مجلس سوم را به عهده داشتند … آن هم تنها به بهانه اتهامات مطبوعاتى سکوت نمى کردید، امروز لازم نبود که این گونه در مورد طرد نیروها اظهار نگرانى کنید.
 
حضرت آقاى هاشمى!

... آیا این تعبیر جناب عالى صحه گذاردن بر آغاز روند طرد نیروها نبود؟ آیا اقدامات تخریبى صدا و سیماى تحت مدیریت اخوى مکرم جناب عالى، برادر عزیز آقاى مهندس محمد هاشمى، علیه یکى از جناح هاى سیاسى در جریان انتخابات بى سابقه مجلس چهارم، هیچ سهمى در حذف و طرد نیروها نداشت؟

دوست و همراه خوبم!

... مردم به خوبى به میزان قدرت شما و وزارت اطلاعات تحت مدیریت شما آگاهى دارند و مى دانند در زمان مسؤولیت  جناب عالى، نیروى انتظامى در هماهنگى کامل با وزارت کشور بود.   پس هر کس حق دارد از عدم شناسایى و مجازات عوامل حمله به نخبگان و ایجاد جو ناامنى براى آنها و نیز سکوت جناب عالى در برابر این اقدامات فرهنگ سوز که حتى تا مرحله حمله به سینماها نیز پیش رفت، تعجب کند و نگران تکرار آنها در دولت بعدى نیز باشد.
 
برادر عزیزم!

... خاطره گرفتارى هایى که در سال هاى ?? تا ?? براى عده اى از فعالان سیاسى به خاطر انتقاد از دولت به وجود آمد نیز هنوز از اذهان پاک نشده است و اکنون تنها راه اطمینان به آینده آن است که شما به صراحت نسبت به آن مسائل موضعگیرى کنید.   چرا که برخى اتفاقات اخیر از جمله نفوذى دانستن کسانى که در روز کارگر تعدادى شعار علیه بعضى مسؤولان مطرح کردند این نگرانى را ایجاد مى کند که در آینده نیز مانند گذشته، انتقاد از دولت و رئیس آن تا حد مخالفت با پیامبر(ص) قبیح شمرده شود.



تاریخ : دوشنبه 88/4/29 | 12:12 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
هاشمی با زیرکی خواسته‌های جنبش سبز را مطرح کرد

 کارگردان ایرانی‌تبار تبعه فرانسه در تمجید از خطبه‌های روز گذشته هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: وقتی او به نفع جنبش صحبت کرد و بر خلاف همیشه که از منافع نظام و رهبری دفاع می‌کرد، این بار با زیرکی برخی از خواست‌های جنبش را مطرح کرد‏.

به گزارش رجانیوز، محسن استادعلی مخملباف در مصاحبه با رادیو فردا ضمن استقبال از سخنان هاشمی رفسنجانی اعلام کرد: ‏من اطلاع دقیق دارم که خاندان آقای هاشمی در یک ماه اخیر بسیار مؤثر بوده و هر وقت آقای هاشمی خواسته کمی متمایل به راست شود، با خشم فرزندان خود روبرو شده است و آن‌ها توانسته‌اند مواضع متعادل‌تری را به او تحمیل کنند‏.

مخملباف در ادامه اظهار داشت‏: نباید نقش خاندان آقای هاشمی را در این میان نادیده گرفت‏.‏ فائزه هاشمی طی 2 دهه گذشته‌ی همیشه مواضع روشنی هم به نفع جنبش زنان و هم به نفع دموکراسی‌خواهی داشته است‏.

وی افزود‏: ‏آقای هاشمی فضا را به نفع جنبش مردم تغییر داد و به نظر من تمام اینها نشانه قدرت جنبش سبز مردم است و این را باید یک پیروزی دیگر برای جنبش محسوب کرد‏.‏

مخملباف تأکید کرد‏: صحبت‌های آقای هاشمی خلاف انتظار من بود‏.‏ اگر چه برای جنبش سبز، حضور مردم مهم‌تر از صحبت های آقای هاشمی قلمداد می‌شد، اما وقتی او به نفع جنبش صحبت کرد و بر خلاف همیشه که از منافع نظام و رهبری دفاع می‌کرد، این بار با زیرکی برخی از خواست‌های جنبش را مطرح کرد‏.

مخملباف افزود‏: به عنوان مثال، او از آزادی زندانیان سیاسی، برداشتن سانسور از مطبوعات، نقد صدا و سیما، درخواست حضور مخالفان در صدا و سیما برای ابراز انتقادات و بازگرداندن اعتماد مردم صحبت کرد‏.

مخملباف اظهار داشت‏: کار تازه‌ای که آقای هاشمی انجام داد، حمله به کشتار مسلمانان در چین بود ‏.‏این هم به نفع جنبش است، چون اکنون چین و روسیه متحد جمهوری اسلامی در مقابل تحریم های دنیا هستند‏.

 


 نظرات کاربران:


 

آخر نفهمیدیم این آقایان موافق تحریم و نابودی ایران هستند؟اکر دیپلماسی قوی ایران توانسته مانع از یکپارچگی شورای امنیت شود که ثمره آن داشتن انرژی هسته ای صلح آمیز است.پس چگونه است فردی مثل مخملباف که اوایل انقلاب دو آتشه بود و زمان آقای هاشمی عروسی خوبان میساخت و میگفت با آمدن هاشمی تاراج شروع شده چگونه حرفهای اسرائیلی ها را میزند.مثل اقای گنجی که کتاب ژنرال سرخ پوش و عالیجناب خاکستری مینوشت حالا از این رو به آنرو شده است این عاقبت تمامی تند روها است.

فقط همینا کم داریم که مخملباف بخواهد بر صحبتهای هاشمی مهر تایید بزند. ضمنا آقای هاشمی باید ببینند که غربیها با کار کدامیک از طرف های درگیر موافق ترند. فکر کنم یک ملاک خوبی برای شناختن حق از باطل باشه


الهه

اگر من جای هاشمی رفسنجانی بودم و مخملباف از من حمایت می کرد از خجالت می مردم! واقعا هاشمی به کجا رسید ! کی باورش می شد اگر 30 سال پیش همچین وضعیتی رو کسی می شنید مثل جک بود ولی الان!!!!!


 

پیام

اینکهفرمایشات گهر بار در واقع مدح شبیه به ذم است . بنظرم آقای مخلمباف اگر به آقای هاشمی دشنام می داد از این مثلا" تعریف بهتر و شریفتر بود. یعنی آقای هاشمی برای ماندن در تعادل و عدم تمایل به جناح راست بازیچه اطفال خویش است و یا چون اکنون چین و روسیه متحد جمهوری اسلامی در مقابل تحریم های دنیا هستند آقای هاشمی میخواهد اتحاد ایران ، روسیه وچین را بشکند تا ایران راحتر تحریم شود.؟ اینها یا افاضات معدوی است یا فضولات ذهنی از این دو حال خارج نیست


 

فاطمی

البته یادتان باشد همین آقای هاشمی در روزگار خودش هیچ کاری برای مسلمانان چچن - که وضعیت بسیار بدتری نسبت به وضع امروز اویغور ها داشتند - انجام نداد.


 

 




تاریخ : دوشنبه 88/4/29 | 11:53 صبح | نویسنده : سعید | نظرات ()
<      1   2   3   4   5      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
l>