سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
از هر مناسبتى استفاده کنید!

شنیده شده که میرحسین موسوى کاندیداى شکست خورده جریان اصلاحات که هنوز شکست خود را باور نکرده، اخیراً در جمع برخى از هواداران خود با اشاره به مناسبت هاى پیش رو گفته که: از هر مناسبتى براى نشان دادن اعتراض خود باید نهایت استفاده را ببریم. در همین راستا برخى از نزدیکان وى اعیاد شعبانیه و ایام شب هاى قدر در ماه مبارک رمضان را بهترین زمان براى انجام برخى حرکات اعلام کرده اند. از سوى دیگر در همین جلسه بحث تجمع ? مرداد در مصلاى تهران به مناسبت بزرگداشت کشته شدگان وقایع اخیر مطرح شده که بعضى چهره هاى نزدیک به موسوى با تایید این روز گفته اند: درگیرى با مردم در مصلى براى حکومت هزینه زا است و باید بهترین استفاده را از این مکان ببریم.

وضعیت حجاریان مناسب است

در روزهاى اخیر همسر و برخى اعضاى خانواده سعید حجاریان با انجام برخى مصاحبه ها و نامه پراکنى ها اقداماتى را در راستاى تشویش اذهان عمومى و شایعه سازى پیرامون وخامت اوضاع جسمانى سعید حجاریان در بازداشتگاه کرده اند و حتى مدعى شده اند که حجاریان تحت شکنجه جسمى قرار دارد و یرقان هم گرفته است! این درحالى است که اخبار به دست آمده موضوع دیگرى را حکایت مى کند. گفته مى شود سعید حجاریان در بازداشتگاه ضمن اینکه تمامى داروهاى خود را سر وقت مى خورد از وضعیت رفاهى نسبى مناسبى نسبت به سایر بازداشت شدگان برخوردار است و در کل در وضعیت مناسبى از لحاظ جسمى به سر مى برد به صورتى که بعضاً به خواست خودش ساعت هاى بازجویى از وى به خاطر جذاب بودن مباحث رد و بدل شده طولانى تر مى  شود.

یک توده اى: کف خیابان تجربه خوبى بود!

اخیراً در منزل توسلى، رئیس دفتر سیاسى نهضت آزادى که بازداشت شده، محفلى با حضور برخى از اعضاى نهضت به اصطلاح آزادى، فعالان موسوم به ملى مذهبى، اعضاى دفتر غیرقانونى تحکیم وحدت، برخى اعضاى کانون منحله نویسندگان و اعضاى حزب خائن توده برگزار شده است. در این محفل محمدعلى عمویى از اعضاى حزب منحله توده طى سخنانى ضمن ابراز خشنودى از اغتشاشات اخیر تهران گفت: حضور در خیابان تجربه بسیار خوب و ارزشمندى براى نسل جوان بود. در این جلسه حملات تندى علیه نظام صورت گرفت. لازم به ذکر است عمویى از اعضاى سازمان افسران حزب توده بوده که پس از انقلاب به جرم کودتا و جاسوسى براى شوروى به حبس ابد محکوم شد که اوایل دهه ?? از زندان آزاد شد.

یزدى: منتظرى خروشچف ایران!

ابراهیم یزدى سرکرده گروهک نهضت آزادى اخیراً طى مصاحبه اى ضمن مقایسه شرایط ایران با شوروى قبل از فروپاشى، آقاى منتظرى را خروشچف ایران خواند. یزدى در این مصاحبه با مقایسه موسوى با گورباچف آنها را افرادى خواند که از درون نظام اقدام به اصلاح کرده اند. وى همچنین منتظرى را خروشچف ایران نامید چون منتظرى ?? سال پیش همانند خروشچف دهه ?? میلادى خواستار اصلاحات در درون نظام شده بود! یزدى در ادامه خواستار پیگیرى خواسته هاى هاشمى رفسنجانى در نماز جمعه براى حل موضوع مورد مناقشه شده است.

شبکه از بین نرود

اخیراً جلسه اى با حضور برخى از اعضاى برجسته جریان دوم خرداد در منزل (م.خ) مرد خاکسترى اصلاحات برگزار شده که در این محفل(م.خ) خواستار نگه داشتن شبکه هاى اجتماعى شده در ایام انتخابات شده است. وى گفته: این شبکه ها نباید از بین برود ما هم اکنون تازه کارمان شروع شده و باید نهایت استفاده را از این شبکه ها ببریم. گفتنى است در این جلسه (س.م.خ) راهکارهاى جدیدى براى ایجاد ارتباط قوى تر بین اعضاى شبکه هاى هرمى ستادهاى انتخاباتى ارائه کرده است.


میرحسین تندتر مى شود

سخنان اخیر میرحسین موسوى که به مناسبت هاى مختلف منتشر مى شود نشان از تند شدن رفتار وى در هفته هاى اخیر است. وى که اخیراً  و پس از یک دوره سکوت که به دلیل بروز برخى ناراحتى هاى روحى روانى پس از شکست در انتخابات حاصل شده بود اظهارات تند و ساختارشکنانه اى را پیرامون برخى رفتارهاى تند حامیانش اظهار داشته است.
میرحسین موسوى با اظهار اینکه باید هزینه بپردازیم، تا حقمان را بگیریم گفت: نهضت سبز با خلاقیت خود مسیر را ادامه مى دهد. گفتنى است سخنان موسوى مورد استقبال رسانه هاى غربى و به ویژه آمریکایى قرار گرفته. براى مثال نیویورک تایمز ضمن تمجید از سخنان میرحسین نوشته که «موسوى قدرتمند تر از قبل سخن مى گوید.»



تاریخ : چهارشنبه 88/5/7 | 11:59 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
گروهک نهضت آزادی با انتشار نامه ای منافقانه خطاب به رئیس مجلس خبرگان، با آقای هاشمی رفسنجانی اظهار همدلی و همراهی کرد.

این گروه منافق در نامه خود می نویسد «همان گونه که اطلاع دارید کشور وضعیتی بحرانی را تجربه می کند. ریشه بحران موجود در زیاده خواهی اقلیتی است که برخلاف خواست جمعی مردم اما به نام آنان قصد دارد همچنان بر مصدر حکومت بماند و رأی و نظر خود را به مردم تحمیل کند.»

این گروهک اضافه کرد: «ما نیز سخن شما را درباره ضرورت بازگشت همگان به قانون و حرکت در چارچوب آن تأیید می کنیم. سالهاست که سخن ما و تمامی فعالان سیاسی اصلاح طلب، تمکین به قانون و پرهیز از رفتارهای فراقانونی است.»

این گروهک در پایان خواستار فعال تر شدن آقای هاشمی شد. سران گروهک نهضت آزادی که به حق از سوی حضرت امام(ره) پدران معنوی گروهک منافقین لقب گرفته اند در بیانیه چند سطری خود مرتکب انواع دروغ گویی ها و فریبکاری شده اند. آنجا که با وجود بدنامی و انزوای مطلق نزد مردم، خود را به خواست جمعی مردم جا زده اند، برخلاف دشمنی های آشکار با آقای هاشمی خودرا همسو با وی معرفی کرده اند، به دروغ و برخلاف رویه قانون شکنانه و خیانت آمیز 30 سال گذشته مدعی دفاع از قانون شده اند، خود را به دروغ اصلاح طلب معرفی کرده و انتخابات و انتخاب باشکوه ملت ایران را «تحمیل نظر به مردم» خوانده اند.

گویا خداوند در توصیف همین ها فرمود که قلب هایشان مریض است، با خداوند و مأمنان خدعه می کنند، فساد طلبی را اصلاحگری می خوانند و در حالی که در خلوت با شیاطین مؤمنان را به سخره می گیرند، در دیدار با مؤمنان می گویند ما با شمائیم و ایمان آورده ایم.




تاریخ : چهارشنبه 88/5/7 | 11:35 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
ولایت‌پذیری تبعیت از ولی‌فقیه درزمان تفاوت دیدگاه‌ است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: زمانی که نظرات موجود، با نظر رهبری یکی باشد ولایت‌پذیری محقق نمی‌شود، بلکه ولایت‌پذیری زمانی اثبات می‌شود که علی‌رغم تفاوت دیدگاه، تابع ولی‌فقیه بود و به نظرات ایشان تمکین کنیم.

به گزارش رجانیوز، دکتر حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی شب گذشته در هشتمین اردوی آموزشی سیاسی دانشجویان دختر دانشگاه‌های سراسر کشور به بررسی اندیشه سیاسی حضرت امام خمینی (ره) پرداخت و اظهار داشت: امام خمینی به عنوان یک فقیه و فیلسوف دینی که اهل حدیث بود به جامعه یادآوری کرد که باید به دانسته‌ها عمل کنیم و فقط نمی‌توان به حجره‌ها محدود شد.


وی افزود: امام خمینی(ره) تاکید داشتند که در زمینه اجرای عدالت باید در حد وسع حرکت کرد و نباید این مباحث را تنها به گفتگو و کتاب محدود کرد، ایشان تاکید داشتند که این ارزش‌ها را از بین کتاب‌ها و گفتگوی خواص به صحنه اجتماعی کشور بکشانیم.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه همه ما انسان هستیم و عقل و عدل مطلق نداریم، ادامه داد: هیچ کدام از این کمبودها مسئولیت ما را کم نمی‌کند و باید به مواردی که می‌دانیم عمل کرده و نسبت به آنها مسئول هستیم.


رحیم‌پورازغدی با تاکید بر اینکه خط اصیل انقلاب خط ولایت‌فقیه است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که جوانان باید اندیشه سیاسی حضرت امام خمینی(ره) را بشناسند تا در دعواهای سیاسی چپ و راست فریب نخوردند.


وی اولین نوآوری حضرت امام خمینی(ره) را در اجرای عدالت و تشکیل حکومت اسلامی دانست و گفت: در تشکیل حکومت اسلامی نباید به مسائل، صفر و صدی نگاه کرد و هر کس باید به اندازه توانایی خود عمل کند چون نسبت به همین توانایی‌ها مسئول است.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اظهار داشت: برخی از ترس اشتباه و خطا وارد عمل نمی‌شوند که این تز از پایه اشتباه است و سرانجام به بی‌عملی، انزوا و سقوط می‌انجامد، از سوی دیگر باید متوجه باشیم که اگر ما کاری نکنیم، طرف مقابل بیکار نمی‌نشیند و قدرت را در دست می‌گیرد.


رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه نباید خود را با اولیاء معصوم در تشکیل حکومت اسلامی مقایسه کنیم اظهار داشت: در طرف مقابل ما جریان‌های پلید سیاسی حاضر هستند که باید متوجه آنها باشیم و بر همین اساس تلاش کنیم قدرت را به سمت ارزش‌ها و انسانیت بکشانیم و در این زمینه لازم است که خطاها را کم کنیم اما مسئولیت خطاهای جزئی رخ داده را بپذیریم.


وی با تاکید بر اینکه هر یک از ما در حد توان خود برای پر کردن شکاف میان نظر و عمل مسئول هستیم، ادامه داد: برخی مدعی هستند که باید سکوت کرد تا دشمنی نداشته باشیم که این تز نیز اشتباه است و می‌بینیم که هیچ کدام از انبیاء الهی به آن توجه نکردند چون نتیجه آن احترام نیست بلکه به طرد شدن و انزوا می‌انجامد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخی تلاش می‌کنند از درگیری با مخالفان فرار کنند، اظهار داشت: فرار از این درگیری شدنی نبوده و همیشه خوب نیست، درگیری با مخالفان در صورتی که برای حق باشد، پسندیده بوده و حتی لازم است برای آن هزینه پرداخت کنند.


رحیم‌پور پورازغدی نوآوری دوم حضرت امام خمینی(ره) در کنار «عمل کردن» را، «چگونه عمل کردن» خواند و خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) مشخص کردند که چگونه از حوزه نظر وارد عمل شویم و چگونه حکومت اسلامی را تشکیل دهیم که در این زمینه نظریه ولایت‌فقیه را مطرح کردند.


وی افزود: طرح نظریه ولایت‌فقیه ابداع حضرت امام (ره) بود، هر چند که برخی مخالفان تلاش می‌کنند این نوآوری را بدعت بنامند، اما بدعت سنت‌ستیزی است، در حالی که به صحنه آوردن نظریه ولایت‌فقیه از میان کتب، به هیچ وجه سنت‌ستیزی نبوده و خود حضرت امام نیز بارها بر این نکته تاکید کردند.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه مبانی خط امام، ولایت‌فقیه است و بدون آن خط امام دروغ است، یادآور شد: حضرت امام خمینی(ره) بارها در فرمایشات خود مشخص کرده‌اند که منظورشان از ولایت‌فقیه چیست.


رحیم‌پور ازغدی در ادامه به بازخوانی برخی از نظرات حضرت امام خمینی(ره) در خصوص نظریه ولایت‌فقیه پرداخت و گفت: ولایت‌فقیه به معنای زمامداری جامعه اسلامی است که محدود به احکام دینی و صدور دستور اسلامی و یا قضاوت نیست.


وی ولایت را در سه زمینه قضا، افتاء و ولایت حسبه دانست و اظهار داشت: ولایت قضا به همان معنای قضاوت و حکمیت است و ولایت افتاء در خصوص صدور فتواهای دینی بوده و ولایت حسبه نیز در خصوص اموری جاری است که متولی خصوصی ندارند اما مورد نیاز جامعه بوده و این امور همان مواردی هستند که امروزه به نام امور دولتی شناخته می‌شوند.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه خطاب به مخالفان زعامت ولی‌فقیه در حکومت اسلامی، یادآور شد: اگر فردی ولایت افتاء را قبول داشته باشد باید بداند که ولی‌فقیه می‌تواند در همه مسائل فتوا بدهد که این فتواها واجب‌الاجرا است و اگر به ولایت قضا معتقد باشد باید بداند که دستگاه قضایی از حکومت جدا نیست و امور حسبه نیز از امور دولتی محسوب می‌شوند، بنابراین در اختیار داشتن همین 3 مورد به معنای حکومت است.


رحیم‌پور ازغدی با اشاره به ادعای برخی مخالفان زعامت ولی فقیه مبنی بر اینکه فقهای قبل از امام خمینی(ره) اشاره‌ای به این نظریه نداشته‌اند، گفت: در این مورد باید به فشار‌های سیاسی زمان هر یک از این فقها توجه شود که حتی نمی‌توانستند در کتاب‌های خود یک باب مجزا به نام ولایت‌فقیه باز کنند، چون ولایت فقیه مخالف ولایت عمال استعمار، سکولار‌ها، دیکتاتورها و ... است.


وی با تاکید بر اینکه اسلام فقط محدود به فقه نیست، ادامه داد: مراد از ولایت‌فقیه همان ولایت مجموعه اسلام است، ولی حکومت قوامش بر قوانین فردی و اجتماعی اسلام بنا شده که متکی بر فقه اسلامی است.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اظهار داشت: از سوی دیگر ولایت‌فقیه متکی به فرد نیست یعنی ولی‌فقیه نمی‌تواند به صورت خودسر تصمیم‌گیری کند و یا خارج از کتاب و سنت عمل کند.


رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه همه ابعاد اسلام بدون حکومت نیز اجرا شدنی هستند، اظهار داشت: تنها موردی که بدون در اختیار داشتن حکومت امکان اجرا نمی‌یابد همین قوانین اسلامی هستند که بر پایه فقه اسلامی نهادینه شده‌اند.


وی در ادامه با بازخوانی نظرات شیخ مفید در قرن 4 هجری در خصوص نظریه ولایت‌فقیه، یادآور شد: شیخ مفید ضمن اشاره به احکام امر به معروف و نهی از منکر، رسما اعلام می‌کند که هر کسی حق اجرای این احکام را ندارد و این موارد تنها در حکومت اسلامی اجرایی هستند و حکومت اسلامی نیز تنها از سوی پیامبران، امامان و یا افراد منصوب شده از سوی آنها تشکیل می‌شود و در دوران غیبت نیز تشکیل حکومت اسلامی بر عهده فقهای شیعه است که ولایت به آنها منتقل شده است.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نظرات محقق حلی در قرن 7-6، شهید ثانی در قرن 10، ملا احمد نراقی در قرن 13، مقدس اردبیلی و حاج آقا رضا همدانی در قرن 14 هجری پیرامون نظریه ولایت‌فقیه، اظهار داشت: امام خمینی(ره) نیز در نظرات خود موارد زیادی دارند که به مشروعیت الهی ولی‌فقیه اشاره می‌کنند که از سوی خدا به پیامبر، ائمه و بعد از آنها به ولی فقیه جامع الشرایط رسیده است.


رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه در باب اصل ولایت، این انتصاب الهی و شرعی است، خاطرنشان کرد: در مقابل، حضرت امام(ره) جملات و نظراتی دارند که تاکید زیادی بر نظر مردم دارد که این موارد مربوط به تشخیص مصداق فقیه عادل در زمان غیبت است.


وی با تاکید بر اینکه انتخاب مردمی باید در چارچوب انتصاب الهی باشد، ادامه داد: در زمان غیبت نصب خاص نداریم، بلکه نصب عام وجود دارد، اما مصداق خصوصیات فقیه جامع‌الشرایط برای نافذ بودن ولایت مشخص است که مردم بر اساس این ضوابط اسلامی آن را انتخاب می‌کنند.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه علاوه بر سخنان امام و رهبری، در آیات و روایات متعددی بر نقش مردم در حکومت اسلامی و انتخاب ولی فقیه از سوی آنها تاکید شده است، اظهار داشت: رضایت مردم در تشکیل حکومت اسلامی بسیار مهم است که برخی آن را در مشروعیت حکومت دخالت می‌دهند، از سوی دیگر روایات متعددی وجود دارد که اصلا توجهی به نقش مردم نداشته است و تشخیص اینها بسیار مهم است.


رحیم‌پور ازغدی در ادامه یاد آور شد: خداوند، پیامبر اسلام را انتخاب و او را به جهانیان معرفی کرد، ولی همین پیامبر برای تشکیل حکومت اسلامی به جلب نظر مردم پرداخت و حتی با آنها مشورت کرد، البته مشورت پیامبر با مردم تا جایی پیش می‌رفت که بر خلاف اصول اساسی اسلام و نظر صریح ولی نباشد.


وی با بیان اینکه ولایت‌فقیه برای جامعه مومنین کارایی دارد که اصل امام و پیامبر را قبول داشته باشند، ادامه داد: در احکام الهی، نبوت پیامبر و امامت ائمه نظر مردم تاثیری ندارد و این مسئله در مورد ولایت ولی فقیه نیز مصداق دارد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نظرات حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «اگر در جامعه ولایت فقیه نباشد، طاغوت است»، یاد آور شد: فقیهی که از طرف خدا ولایت دارد یقینا شرایط خاصی دارد، یعنی اهل استبداد دروغ، فساد و... نیست در حالی که در تمام دنیا رعایت قوانین جاری برای حاکمان کفایت می‌کند، اما در اسلام ولی‌فقیه در زندگی شخصی خود نیز باید عدالت داشته باشد که این نشان از حساسیت و سخت‌گیری اسلام در این خصوص دارد.


رحیم‌پور ازغدی در ادامه خاطر‌نشان کرد: اگر کسی بگوید که در حکومت حقوق مردم را رعایت می‌کند اما در زندگی شخصی فلان گناه را مرتکب می‌شود بر اساس نظر حضرت امام خمینی(ره) حق حکومت بر مردم ندارد.


وی با بیان اینکه سخت‌گیری اسلام بر حاکم، برای دفاع از حقوق مردم است، خاطرنشان کرد: استانداردهای تعیین حاکم اسلامی بسیار بالا است و در اسلام شکل حکومت با مراجعه به آرای مردم تعیین می‌شود یعنی نمی‌توان چیزی را به مردم تحمیل کرد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ولی‌فقیه در جامعه اسلامی از سوی مردم انتخاب می‌شود، یادآور شد: در جمهوری اسلامی بر خلاف انتخابات ریاست جمهوری و یا مجلس شورای اسلامی، انتخاب رهبر در دو مرحله از سوی مجلس خبرگان انجام می‌شود، در نتیجه رهبر جامعه اسلامی هم ولایت الهی دارد و هم مقبولیت مردمی و اینچنین جمهوریت و اسلامیت در حکومت اسلامی با هم جمع می‌شوند.


رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه این روند به معنای محصور ماندن مسئولین حکومت اسلامی از انتقاد نیست، اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) به صراحت اعلام کرده‌اند که هر فردی در انقلاب اسلامی حق دارد به طور مستقیم از مسئولین جواب بخواهد و ولی فقیه نیز باید پاسخ قانع کننده به این سوالات بدهد، از طرف دیگر اگر مسئولین حکومت اسلامی بر خلاف رسالت اصلی خود عمل کنند به صورت خودکار از مسئولیت عزل می‌شوند.


وی با تاکید بر اینکه ولی‌فقیه مشروعیت الهی داشته و اطاعت از آن واجب است، ادامه داد: اطاعت از رهبری واجب می‌شود که خصوصیات یک فقیه جامع‌الشرایط را داشته باشند و از سوی مردم انتخاب شود، در واقع ولی‌فقیه باید به خدا، امام زمان(عج) و حتی همه مردم پاسخگو باشد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروز مدعی خط امامی در جامعه زیاد شده است، اظهار داشت: امام خمینی(ره)، رهبری محبوب و مردمی بود که بزرگترین تشییع جنازه تاریخ بشر برای وی در ایران انجام شد، اما همین رهبر الهی بارها تاکید کرده که تمام رفتار و اعمالش به واسطه ولایتی است که از شارع مقدس دریافت کرده و نمونه آن را در امضای حکم بازرگان مشاهد می‌کنیم.


رحیم‌پور ازغدی با اشاره به تکیه بیش از اندازه برخی افراد به این جمله حضرت امام خمینی(ره) که «میزان رای ملت است» خاطرنشان کرد: همین امام در موارد متعدد، تاکید می‌کنند که در خصوص اصل احکام اسلام نمی‌توان رفراندوم برگزار کرد.


وی با اشاره به مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات اخیر ادامه داد: در این انتخابات بالاترین رکورد جمهوریت در دنیا شکسته شد اما در حکومت اسلامی، جمهوریت به تنهایی کافی نیست، بلکه در ظرف جمهوریت، باید اسلام را اجرا کرد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه افزود: امام خمینی(ره) نیز در زمان تنفیذ حکوم روسای جمهور، به ولایتی که از شارع مقدس داشته و همچنین احترام به نظر مردم اشاره کرده و بر اساس آن روسای جمهور را نصب می‌کردند.


رحیم‌پور ازغدی با تاکید بر اینکه مردم در حکومت اسلامی در طول خدا قرار دادند، تصریح کرد: این یعنی ملاحظه مردم بر اساس ضوابط دینی و اینچنین مردم سالاری دینی محقق می‌شود.


وی در ادامه تاکید کرد: در اندیشه سیاسی حضرت امام خمینی(ره)، جمهوریت و اسلامیت از هم جدا نیست بلکه اسلامیت در قالب و ظرف جمهوریت اجرا می‌شود.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به نقش ولی‌فقیه در پر کردن خلأهای تئوریک حکومت اسلامی اشاره کرد و افزود: حکومت اسلامی فقط محدود به اجرای قانون نیست بلکه در تمام امور مسئولیت دارد، در جمهوری اسلامی نیز کمبودهای تئوریک مشاهد می‌شود که دلیل اصلی آن به موارد تاریخی باز می‌گردد که هرگز فرصت مناسبی برای شکفتن فقه حکومتی در اسلام به وجود نیامد، اما بعد از انقلاب در این زمینه حرکات خوبی آغاز شد.


رحیم‌پور ازغدی در ادامه یاد آور شد: امام خمینی(ره) در ابتدای انقلاب اعلام کردند که قصد ورود به مسئولیت‌های اجرایی را ندارد و تنها می‌خواهند جامعه را هدایت کنند، اما زمانی که مشاهد کردند انقلاب و اسلام در خطر نابودی قرار گرفته، از قم به تهران بازگشت و در مواردی که احساس نیاز می‌کردند خود وارد عمل می‌شدند.


وی در خصوص نظر امام درباره بنی‌صدر و منتظری یادآور شد: امام خمینی(ره) این افراد را به خاطر احترام به نظر مردم قبول کردند اما تا جایی به آنها اجازه فعالیت داده شد که از حدود مشخص و خطوط قرمز خارج نشده بودند.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری ادامه داد: در این انتخابات نیز رهبر معظم انقلاب اعلام کردند که هر 4 کاندیدای شرایط حداقلی را دارند اما برخی از نظرات آنها مخالف نظرات ایشان بود و مردم نیز برای انتخاب به ملاک‌ها رجوع کردند.


رحیم‌پورازغدی با تاکید بر اینکه در حکومت اسلامی مکتب اصالت دارد و نه اشخاص، تصریح کرد: در حکومت اسلامی ولی‌فقیه، ‌ارزش‌های اسلام و مصلحت کشور اصالت دارند و باید به افرادی که در این مسیر گام بر می‌دارند کمک کرد و اگر از مسیر خارج شدند باید به آنها هشدار داد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخی می‌خواهند ولایت‌فقیه را با خود منطبق کنند، گفت: اگر این افراد به اهداف خود نرسند ولی فقیه را دیکتاتور، مستبد و ناعادل می‌خوانند، باید بدانیم که ولی فقیه معصوم نیست و انتظار عصمت از آن نمی‌رود، اما زمانی که ولی‌فقیه در موردی، تکلیف را مشخص کرد دیگر حرفی در مورد آن باقی نمی‌ماند.


وی در پایان تصریح کرد: زمانی که نظرات موجود، با نظر رهبری یکی باشد ولایت‌پذیری محقق نمی‌شود، بلکه ولایت‌پذیری زمانی اثبات می‌شود که علی‌رغم تفاوت دیدگاه، تابع ولی‌فقیه بود و به نظرات ایشان تمکین کنیم




تاریخ : چهارشنبه 88/5/7 | 11:29 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
کاظمی قمی درگفتگو با فارس :
سرکردگان منافقین نیروهایشان را در پادگان اشرف به درگیری تشویق کردند

خبرگزاری فارس: سفیر ایران در بغداد گفت: براساس اطلاعات موجود از مقامات عراقی نیروهای این کشور سعی کردند به صورت مسالمت‌آمیز و بدون خشونت وارد این پادگان شوند، ولی سرکردگان‌ این گروهک تلاش کردند اعضای نفاق را تحریک کنند و در حقیقت آنها بودند که خودشان را با نیروهای عراقی درگیر کردند.


«حسن کاظمی قمی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در ارتباط با کنترل اردوگاه اشرف توسط نیروهای امنیتی عراق و اخبار منتشر شده درباره درگیری‌های صورت گرفته، گفت: دولت عراق چندی قبل مصوبه‌ای را مبنی بر اخراج اعضای گروهک تروریستی منافقین و بستن پادگان نظامی اشرف به تصویب رساند که در چارچوب آن و در جهت توسعه حاکمیت ملی، این پادگان را در اختیار خود گرفت.
وی با یادآوری این نکته که اقدام دولت عراق در خصوص این گروهک خواست ملت عراق بوده و با اشاره به اینکه این گروهک خسارات‌ زیادی را به ملت عراق وارد کرد و اقداماتی را در همراهی با رژیم صدام علیه این ملت انجام داد، خاطرنشان کرد: مردم عراق نیز تداوم حضور این نیروهای تروریستی را در خاک خود نمی‌پذیرند.
کاظمی قمی با ذکر این نکته که دولت عراق این گروهک را تروریست و حضور آنها را مخل امنیت عراق و نقض حاکمیت ملی می‌داند، اظهار داشت: دولت عراق رسماً به این گروهک اعلام و به آنها سه الی چهار ماه فرصت داد که خاک عراق را ترک کنند.
سفیر ایران در بغداد اقداماتی که دیروز توسط دولت عراق در قبال پادگان اشرف صورت گرفت را در چارچوب سیاست اخراج این گروهک از عراق برشمرد و با اشاره به گزارشات ارائه شده از سوی سرکردگان این گروهک مبنی بر وقوع درگیری با نیروهای نظامی عراق و کشته شدن تعدادی از اعضای گروهک منافقین، تصریح کرد: سرکردگان این گروه در تلاشند با مظلوم نمایی، توجه افکار عمومی را نسبت به خودشان جلب و اقدام به اعمال فشار علیه دولت عراق کنند.
وی ادامه داد: براساس اطلاعات موجود از مقامات عراقی نیروهای این کشور سعی کردند به صورت مسالمت‌آمیز و بدون خشونت وارد این پادگان شوند، ولی سرکردگان‌ این گروهک تلاش کردند اعضای نفاق را تحریک کنند و در حقیقت آنها بودند که خودشان را با نیروهای عراقی درگیر کردند و نیروهای عراقی نیز کسانی را که اقدام به درگیری کرده بودند، بازداشت کردند.
کاظمی قمی افزود: تا آنجایی که اطلاع داریم ورود نیروهای عراقی به این پادگان بدون استفاده از هرگونه سلاح گرم و تیراندازی بوده و ادعاهای سرکردگان این گروهک درست نیست. دولت عراق با توجه به اذعان جهان مبنی بر تروریستی بودن این گروهک و اینکه ادامه حضور آنها را نقض حاکمیت ملی خود می‌داند، مصمم به اخراج این گروهک است و گام اول هم کنترل این پادگان بود.
وی خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر دولت عراق مشغول تثبیت اوضاع است و بعد از آن و تماس مستقیم با اعضای این گروهک، سیاست‌ها و برنامه‌های بعدی این دولت مشخص خواهد شد.




تاریخ : چهارشنبه 88/5/7 | 10:43 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
به گزارش سرویس ورزشی جهان ، برخی نزدیکان به صداوسیما  عنوان کرده‌اند باتوجه به نزدیکی شروع مسابقات لیگ فوتبال و در پرده ابهام بودن حضور فردوسی‌پور در برنامه 90، شانس کامران نجف‌زاده برای مجری‌گری این برنامه روز به روز درحال افزایش است.
منتظر خبر تکمیلی باشید .

 



تاریخ : سه شنبه 88/5/6 | 11:34 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
الف نوشت؛ در این گزارش، عیسی بن زاید (فرزند رئیس سابق امارات و برادر حاکم فعلی این کشور)، هانیبال قذافی (فرزند رئیس جمهور لیبی)، کیم یونگ نام (فرزند رئیس جمهور کره شمالی)، هو هایفنگ (فرزند رئیس جمهور چین)، مارک تاچر(فرزند نخست وزیر اسبق انگلیس) درصد فهرست بدترین آقازادههای جهان قرار داده شده است.
شیخ عیسی بن زاید بن سلطان آل نهیان فرزند رئیس سابق امارات و برادر حاکم کنونی این کشور
درصدر فهرست بدترین آقازاد‌ه‌های جهان، نام شیخ عیسی فرزند شیخ زاید بن سلطان آل نهیان رئیس سابق امارات و برادر شیخ خلیفه بن زاید حاکم کنونی ابوظبی قرار دارد.
به نوشته فارین پالیسی، با وجود عدم برخورداری شیخ عیسی از سمت رسمی حکومتی، وی یکی از برجسته‌ترین افراد در عرصه عمران و ساخت و ساز در امارات به شمار می‌رود. به دنبال افشای نوار ویدیویی از اعمال شکنجه شیخ عیسی علیه یک بازرگان که در یک شب در صحرا صورت گرفته است اکنون اسم وی با بدرفتاری و سوء استفاده از قدرت مترادف شده است.
این نوار ویدئویی که شبکه "ای بی سی " آمریکا در ماه آوریل گذشته پخش کرد؛ گروهی از مردان را نشان می‌دهد که به شیخ عیسی در شکنجه یک بازرگان افغانی که وی را به کلاهبرداری متهم کرده است؛ کمک می کنند. این نوار ویدئویی همچنین شیخ عیسی را نشان می دهد که با سلاح خودکار به اطراف این مرد افغانی تیراندازی و دهان وی را پر شن می کند و به زخم های وی نمک می پاشد.
وزیر کشور امارات که برادر شیخ عیسی نیز هست؛ اذعان کرد مردی که در نوار ویدئویی نشان داده می شود شیخ عیسی است و برای تحقیقات تحت اقامت اجباری قرار گرفته است. مجله فارین پالسی این موضوع را درخصوص یکی از اعضای خاندان حاکم امارات امری بسیار نادر توصیف کرد که پاک کردن این لکه ننگ از دامن خاندان امارات از ساخت یک آسمان خراش بیشتر زمان خواهد برد.
کیم یونگ نام 38 ساله فرزند رئیس جمهور کره شمالی
"کیم یونگ نام " 38 ساله فرزند "کیم یونگ ایل " رهبر کره شمالی در مرتبه دوم این فهرست قرار دارد.
کیم یونگ نام به همراه زن و پسرش در فرودگاه ناریتا شهر توکیو پایتخت ژاپن هنگام تلاش برای ورود به خاک این کشو با گذرنامه تقلبی جمهوری دومنیکن و با نام مستعار "بانگ چیونگ " بازداشت شده بود. این رویداد برای پدر نام که در آن زمان از موج تایید مطبوعات بعد از سفر خود به اروپا و دیدار با "مادلین آلبرایت " وزیر امور خارجه وقت آمریکا برخوردار بود، ننگ و شرمساری زیادی به همراه داشت.
هانیبال قذافی 33 ساله فرزند رهبر لیبی
هانیبال قذافی 33 ساله در رتبه سوم فهرست بدترین پنج فرزند سران جهان قرار دارد به گونه ای که سرهنگ قذافی در سال های اخیر لحن خود را با رهبری طرح سیاسی برای ترسیم دوباره چهره کشورش و بهبود روابط با غرب تغییر داد اما مانع بزرگ در مسیر وی چه بسا فرزندش هانیبال است که نقش تخریبی را در اروپای غربی به نام خود ثبت کرد.
هانیبال برای اولین بار در سال 2004 میلادی در رادار ویژه پلیس ردیابی شد و پلیس پاریس رد وی را سوار بر خودروی پورشه در حالت مستی و با سرعت 90 مایل درساعت در خلاف جهت خیابان الیزه گرفت اما هانیبال بعد از آن به خاطر برخورداری از مصونیت دیپلماتیک آزاد شد.
بعد از گذشت دوماه از این رویداد، مدیریت یکی از هتل های پاریس از پلیس درخواست کمک کرد زیرا هانیبال دوست دختر خود را مورد ضرب و شتم قرار داده بود و پلیس وی را که یک کلت با خود داشت؛ خلع سلاح و آن را مصادره کرد. اندکی بعد از آزادی هانیبال برای دومین بار، یک هتل دیگر از پلیس درخواست کمک کرد زیرا هانیبال شروع به تخریب وسایل آن کرده بود و اخیرا نیز به وی اتهام انجام حملاتی زده شد.
موضوع برای فرزند رهبر لیبی به همین جا ختم نشد زیرا وی سال گذشته به خاطر ضرب و شتم خدمتکار یکی از هتل های شهر ژنو پایتخت سوئیس در این کشور بازداشت شد. "معمر قذافی " همانند هر پدری واکنش نشان داد و با روی آوردن به اعتراض دیپلماتیک، دیپلمات های سوئیسی را اخراج کرد.
هو هایفنگ 38 ساله فرزند رئیس جمهور چین
"هو هایفنگ " 38 ساله فرزند هو جین تائو رئیس جمهور چین در رده چهارم این فهرست قرار دارد. به نوشته فارین پالیسی، به احتمال زیاد وی از روابط و جایگاه پدرش در بهم زدن ثروت هنگفت سوء استفاده کرده است.
مارک تاچر 56 ساله فرزند نخست وزیر اسبق انگلیس
مارک تاچر 56 ساله فرزند مارگارت تاچر نخست وزیر انگلیس پنجمین نفر در فهرست بدترین پنج فرزند سران جهان قرار دارد. مارک با سوء استفاده از روابط مادرش با مناطق ثروتمند در آفریقا، خاورمیانه و آسیا ثروت زیادی جمع کرده است.
مارک در سال 2004 میلادی در خانه اش در شهر کیپ تاون در آفریقای جنوبی به خاطر نقض قوانین این کشور در حمایت از کودتا در کشور گینه استوایی دستگیر شد و با پرداخت 500 هزار دلار غرامت آفریقای جنوبی را ترک کرد.



تاریخ : سه شنبه 88/5/6 | 11:32 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
رحیم‌پور ازغدی:
منحصر کردن دین به مساجد و عبادت های فردی ترفند معاندین است

خبرگزاری فارس: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: معاندان در راستای اهداف خود چنین القاء می‌کنند که دین تنها منحصر به عبادت در مساجد و نماز و روزه است و نباید احکام اسلامی را در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و حکومتی دخالت داد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل سپاه امام رضا (ع)، حسن رحیم‌پور ازغدی با اشاره به عدم تعارض دین و پیشرفت در اندیشه سیاسی امام (ره) خاطرنشان کرد: بنا به فرموده رهبر کبیر انقلاب برخی خطی را مبنی بر پیشرفت غرب در نیتجه کنار گذاشتن دین، اخلاقیات و حجاب در تمام عرصه‌ها دنبال می‌کنند که این توطئه ‌و فریب بزرگی است.
وی افزود: بخشی از پیشرفت غرب با وجود استعمار و غارت کشورهای دیگر، به دلیل برنامه‌ریزی، تلاش و مطالعه بوده است و این در حالی است که قشر تجددزده، تنها بخش مفت‌خوری، عیاشی، شراب‌خواری، بی‌حجابی را از فرهنگ غرب یاد گرفته‌اند.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه رضا‌خان علت پیشرفت کشور را در بی‌حجابی می‌دانست، بیان داشت: براین اساس او کشف حجاب را در دستور کار خود قرار داد.
وی به تعدادی از اصول انقلاب اسلامی در وصیتنامه امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: یکی از توطئه‌هایی که حضرت امام(ره) به آن اشاره می‌کند که بعد از انقلاب وسیع‌تر و در 20 سال اخیر بیشتر دیده شده و دارای سابقه 5/1 قرنی است، تبلیغات وسیع غرب مبنی بر کنار گذاشتن اسلام توسط تمام ملت است.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برخی ترفندهای معاندین اسلام و انقلاب افزود: بنا بر اعتقادات برخی از غربی‌ها برای متمدن شدن باید دین را کنار گذاشت و دنبال ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی دین نبود و گفته‌هایی نظیر عدالت، جمهوری اسلامی و پیشرفت با الگوی اسلامی را باید کنار زد تا به پیشرفتی که غرب در ظاهر به آن دست یافته است ما هم برسیم.
وی تاکید کرد: معاندان در راستای اهداف خود که پس از انقلاب بر دامنه آن افزوده شده به عناوین مختلف تلاش می‌کنند که ملت ایران را از اسلام و ارزش‌های آن مایوس کنند و چنین القا کنند که دین تنها منحصر به عبادت در مساجد و نماز و روزه است و نباید احکام اسلامی را در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و حکومتی دخالت داد.
رحیم‌پور با اشاره به فرازهایی از وصیتنامه امام راحل (ره) یادآور شد: معاندان در راستای اهداف خود برای مایوس کردن ملل اسلامی از اسلام توسط افراد ناشی و برخی اشخاص، به اشتباه در جامعه و حتی جهان اسلام چنین القاء می‌کنند که احکام دین اسلام تنها مربوط به یک هزار و 400 سال گذشته و این دین یک دین ارتجاعی است و که دوره آن گذشته و با توسعه و نوآوری و پیشرفت مخالفت است و باید تسلیم فرهنگ و زور گویی قدرت‌های استکباری حاکم بر دنیا شویم.




تاریخ : سه شنبه 88/5/6 | 10:50 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
خبرهای درگوشی/ از جلسات ناهار نیاوران چه خبر؟، درگیرى در حزب اعتماد ملى و...    
 
اطلاعات جدید از برادرزن آشوب طلب

در پى برخى اظهارات خانم زهرا رهنورد مبنى بر غیرقانونى بودن بازداشت برادرشان که بعضى رسانه هاى وابسته به جریان دوم خرداد آن را منتشر کرده بودند شواهد جدیدى پیرامون آقاى شاپور کاظمى، برادر خانم زهرا رهنورد (زهره کاظمى) به دست آمد. بنابر این گزارش شاپور کاظمى پیش از انتخابات ?? خرداد از طریق «ش» از وزراى دولت خاتمى کمک هایى را به ستاد میرحسین موسوى کرده است. همچنین باتوجه به اینکه شاپور کاظمى از افراد فعال در حوزه الکترونیک بوده است، گفته مى شود میرحسین موسوى وعده هایى را در زمینه فعالیت کاظمى به او داده بود.


از جلسات ناهار نیاوران چه خبر؟

فرزند یکى ازچهره هاى مشهور سیاسى از چند ماه مانده به انتخابات دهمین دوره ریاست جمهورى جلسات منظمى را با حضور تعدادى از چهره هاى سیاسى مشهور وابسته به جریان دوم خرداد برگزار مى کرده است. این جلسات در دفترى وابسته به یک نهاد آموزشى در نیاوران پنج شنبه ها از ساعت ?? صبح تا ناهار برگزار مى شده است. در یکى از این جلسات فرزند این مقام عالى رتبه گفته که ما به آمریکایى ها پیغام داده ایم که فعلاً فکر رابطه و مذاکره را از سر خود بیرون کنید باید بگذارید رئیس جمهور جدید که بعد از احمدى نژاد خواهد آمد، مستقر شود آن وقت مذاکره و بحث رابطه را آغاز کنید.


جزئیاتى از جزوه مساله ساز

در جزوه اى با عنوان تاملات راهبردى سیاسى تشکیلاتى که از منزل یکى از چهره هاى پرنفوذ جریان اصلاحات کشف شده است نکات قابل توجهى از راهبردهاى این جریان براى فعالیت هاى آتى به دست آمده است. در این جزوه تاکید شده که باید ظرف پنج سال آینده یکى از مراکز حساس تصمیم گیرى اعم از قوه مجریه، مقننه یا شوراى شهر در اختیار حزب مشارکت قرار گیرد. در این جزوه که نویسنده آن یک چهره معروف به تئوریسین اصلاحات است تاکید شده که بحث فشار از پایین چانه زنى از بالا باید مورد توجه جدى قرار بگیرد. در این جزوه آمده است که بخش مردم سالار حاکمیت باید بتواند از بحران هاى داخلى و خارجى که کل سیستم حاکمیت را تهدید مى کند به نفع تثبیت هر چه بیشتربخش مردم سالار نهایت استفاده را ببرد. از جمله مطالب مهم این راهبرد مى توان به بحث موانع دموکراسى در ایران و بحث سلطانیسم اشاره کرد.


تصورات ما از اول هم اشتباه بود

شنیده شده (ع.ر) از عناصر برجسته حزب مشارکت اخیراً گفته که ما در انتخابات بر تحلیل هاى ذهنى خودمان تاکید مى کردیم. وى گفت: ما هیچ سند محکمى براى تقلب در انتخابات نداریم. اصولاً هر چه مشارکت بالاتر باشد امکان تقلب را منتفى مى کند.
(ع.ر) که نقش فعالى در تهییج حامیان میرحسین در برپایى اغتشاشات اخیر داشته است، افزود: تصورات ما براساس اجتماعات طرفداران موسوى بود، کلاً ما به دنبال مسائلى بودیم که تحلیل هاى خودمان درست از آب دربیاید!


درگیرى در حزب اعتماد ملى

مشاجرات اعضاى حزب اعتماد ملى به دبیر کلى شیخ مهدى کروبى پیرامون تقلب در انتخابات بالا گرفته است. یکى از اعضاى جوان و عضو مرکزیت این حزب که در سایت سحام نیوز فعالیت دارد در این زمینه گفته: مشاجره بین اعضاى ارشد ستاد کروبى و اعضاى حزب اعتماد ملى پیرامون تقلب شدت گرفته است. وى افزوده: برخى از اعضاى حزب معتقدند که تقلب صورت نگرفته است و کروبى بى مورد فضاى سیاسى را با برخى اظهارات آلوده کرده است. برخى دیگر نیز نظرى غیر از این دارند و معتقدند تقلب رخ داده و کروبى باید تا آخر راه برود. مخالفان بحث تقلب معتقدند که کروبى به عنوان دبیر کل حزب با رادیکال کردن فضاى سیاسى امکان ادامه فعالیت سیاسى را از حزب اعتماد ملى به مرور زمان سلب خواهد کرد و با این تندروى ها نمى توان به جایى رسید.


نامه متهمین به خانواده‌هایشان

شنیده شده است برخی از متهمین مشهور که در جریان اغتشاشات اخیر توسط نهادهای مسؤول بازداشت شده‌اند، نامه‌هایی به خانواده و فرزندانشان نوشته‌اند. سعید حجاریان، محمدعلی ابطحی و عبدالله رمضان‌زاده در نامه‌ای به خانواده‌ و فرزندان ضمن ابراز رضایت از وضعیت محل بازداشت خود خواستار رفتار منطقی از سوی خانواده‌ خود شده‌اند.


عضو ستاد میرحسین عامل اغتشاشات

گفته می‌شود یکی از چهره‌های نزدیک به ستاد کروبی در زمان انتخابات که هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد، پیرامون برخی اعضای ستاد میرحسین موسوی که در اغتشاشات و آشوب‌های اخیر نقش فعالی داشته‌اند، سخنان جالبی گفته است. نامبرده در این زمینه اعلام کرده که نمی‌توان از فرد مشخصی در مورد پشت‌پرده آشوب‌ها نام برد اما من بارها از یکی از اعضای برجسته ستاد موسوی که از قضا مسؤول عملیات روانی این ستاد نیز بود، شنیدم که می‌گفت: «باید به مردم امکانات بدهیم که بریزند بیرون» با توجه به سوابق این عضو ستاد میرحسین در زمان عضویت وی در دفتر تحکیم وحدت این‌گونه اظهارات و رفتار وی خارج از انتظار نیست.


چه کسی بزرگ‌ترین ضربه را به میرحسین زد؟

(ب.ن) و (س.ع.م) از وزرای اسبق بیشترین سهم را در راه‌اندازی بحث تقلب در انتخابات داشته‌اند و برای اولین مرتبه این موضوع را نزد میرحسین موسوی مطرح کرده‌اند. نامبردگان در جلسه‌ای با موسوی تصمیم‌گیری می‌کنند که بحث تقلب در انتخابات را در قالب کمیته‌ای موسوم به صیانت از آرا پیگیری کنند. (س.ع.م) از چهره‌هایی است که همواره در امور تندروی می‌کند و حالت بینا بینی ندارد و در بحث تقلب در انتخابات نیز میرحسین را تا حد نهایی دچار توهم کرده بود که واقعاً تقلب اتفاق افتاده است.


تندروها به دنبال از رسمیت انداختن مجلس

جریان تندرو وابسته به یک جناح خاص سیاسی در نظر دارد با فشارهایی که وارد می‌کند در روز تحلیف احمدی‌نژاد مجلس را از رسمیت خارج کند. همچنین دیگر جریان مجلس نیز قصد دارد به نیت لجبازی با رئیس‌جمهور بر سر انتصاب مشایی چنین حرکتی را با همکاری جریان دوم خرداد مجلس اجرایی کند. همچنین گفته می‌شود فشارهایی در جریان است که برخی از سران قوا و بعضی چهره‌های برجسته نظام در دو مراسم تنفیذ و تحلیف حضور نداشته باشند.


سفر یک چهره سیاسی به پاریس

شنیده شده که یکی از چهره‌های برجسته سیاسی که روحانی نیز هست با لباس شخصی به پاریس سفر کرده است. گفته می‌شود دلیل سفر این فرد به پاریس حضور نداشتن مراسم در تنفیذ احمدی‌نژاد بوده است. لازم به ذکر است برخی رسانه‌ها روز گذشته به اشتباه از سفر این فرد به یکی از کشورهای اطراف خبر داده بودند.



تاریخ : یکشنبه 88/5/4 | 5:23 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
در گردهمایی روسای استان‌های حزب اعتماد‌ملی اعلام شد:
کروبی: ما در انتخابات شکست خوردیم

خبرگزاری فارس: دبیر کل حزب اعتماد ملی گفت: همه تلاش‌ ما در این انتخابات برای پیروزی بود، به هر حال ما در این انتخابات شکست خوردیم و برای یک فرد رفوزه تفاوتی ندارد نمره او زیر هفت یا 9 باشد.


به گزارش خبرنگار سرویس "فضای مجازی " خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه اعتماد ملی، مهدی کروبی طی سخنانی در گردهمایی روسای استان‌های حزب اعتماد ملی در بخشی از سخنان خود با اشاره به تحلیل‌هایی که روسای این حزب در استان‌ها از انتخابات دهم ریاست جمهوری مطرح کرده‌اند، اظهار داشت: ما در این انتخابات تنها یک کار داشتیم و همه تلاش‌مان برای پیروزی بود ولی در هر صورت چنین نتیجه‌ای محقق نشد، اما من می‌گویم که ای کاش همان 300 هزار رای من به 150 رای تقلیل می‌یافت؛ چراکه هر چه رای پایین‌تر باشد، افتضاح آن بیشتر آشکار می‌شود.
وی افزود:‌ به هر حال ما در این انتخابات شکست خوردیم و برای یک فرد رفوزه تفاوتی ندارد نمره او زیر هفت یا 9 باشد که البته من در آینده در باره اینکه چرا شکست خوردیم توضیحات بیشتری خواهیم داد، ولی در ابتدا باید به کار حزب بپردازیم و آنگاه گذشته و آینده را مورد بررسی و کنکاش قرار دهیم




تاریخ : یکشنبه 88/5/4 | 5:7 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
جعفری:تمام اسراییل زیر پوشش موشکی ماست

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: مهم‌ترین تهدید علیه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران را از داخل می‌دانیم و این مطلبی است که حضرت امام (ره) در وصایای خود به آن اشاره کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، سردار سرلشگر پاسدار محمدعلی جعفری پیش از ظهر شنبه در یک نشست خبری به مناسبت فرارسیدن روز پاسدار با بیان این‌که آسیب‌پذیری انقلاب‌ها و حرکت‌های ایدئولوژیک و ارزشی بیشتر از داخل است، افزود: تهدیدهای خارجی،‌ انقلاب و انسجام و وحدت درونی یک کشور، به ویژه ایران اسلامی را بیشتر می‌کند.

                                        ادامه مطلب...


تاریخ : یکشنبه 88/5/4 | 12:32 صبح | نویسنده : سعید | نظرات ()
<      1   2   3   4   5      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
l>