سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن کامل بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای در در دیدار جمعى از نخبگان علمى کشور، بدین شرح است:

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌
جلسه‌ امروز ما با شما عزیزان، مثل همیشه، براى من یک جلسه‌ بسیار شیرین و امیدبخش بود. حقیقتاً نقطه‌ امید اصلى کشور جوانان تحصیلکرده و فرزانه، بخصوص آنوقتى که این فرزانگى با تعهد و احساس مسئولیت همراه باشد، هستند. و دیدار شما برادران و خواهران عزیز، فرزندان عزیز من - که بحمداللَّه دیدار بسیار شیرین و خوبى بود - این امید را نه تنها در دل من، در دل مسئولین، بلکه در سطح کشور تقویت میکند. ادامه مطلب...


تاریخ : پنج شنبه 88/8/7 | 11:26 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
حاشیه‌های حضور کروبی در نمایشگاه مطبوعات
مردم با شعار مرگ بر منافق کروبی را از نمایشگاه بیرون کردند

خبرگزاری فارس: دقایقی پیش مهدی کروبی در آغازین دقایق حضور خود در نمایشگاه از سوی مردمی که از او با شعار مرگ بر منافق استقبال می‌کردند به بیرون از نمایشگاه هدایت شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها مهدی کروبی کاندیدای شکست خورده در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم با حضور در نمایشگاه مطبوعات جو آرام این نمایشگاه را برای دقایقی به هم ریخت. کروبی اخیرا با ادعاهای کذب اتهام هایی را علیه نظام مطرح کرده بود.
بنابراین گزارش در بین طرفداران کروبی که از ابتدای ورود وی را همراهی می کردند، در دست برخی از این افراد چوب دیده می شد که گاهی با آن به سمت برخی مردم و طرفداران انقلاب حمله ور می شدند.
* کروبی در دقایق ابتدایی حضور خود در نمایشگاه مطبوعات با خیل مردمی روبه رو شد که از او با شعارهای مرگ بر منافق و مرگ بر ضد ولایت فقیه استقبال می‌کردند.
* حجم شعار‌ها بر علیه کاندیدای شکست خورده دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم به حدی بود که وی مجبور شد از همان ابتدای نمایشگاه راه خود را کج کرده و به دنبال درب خروج باشد. اما در این بین نیز با شعارهای «مرگ بر دروغگو» و «مرگ بر منافق» حاضرین در نمایشگاه روبه رو شد.
عده‌ای از هواداران اندک وی در نمایشگاه نیز در این بین با شعار درود بر کروبی و شعارهایی علیه نظام و انقلاب به دنبال درگیری و به اغتشاش کشاندن جو نمایشگاه بودند که موفق به این کار نشدند.
* در نهایت مهدی کروبی در میان شعار‌های فراوان حاضر در نمایشگاه که علیه وی سر داده می‌شد از همان دری که وارد نمایشگاه شده بود خارج شد.
* یکی از محافظان مهدی کروبی برای متفرق کردن انبوه جمعیت معترض به صورت هوایی اقدام به تیراندازی نمود. این امر در بین محافظان شخصیت‌های کشوری اقدامی شایسته محسوب نمی شود.
* مهدی کروبی بعد از حضور چند دقیقه ای در نمایشگاه از طبقه دوم مصلی خارج شد. کروبی در پی هجوم برخی افراد به سمت وی و پرتاب لنگه کفش به طرف او مجبور شد بدون عمامه مصلی را ترک کند.
* به هنگام ورود کروبی به نمایشگاه جمعی به صورت سازماندهی شده در اطراف وی حضور پیدا کرده و با شعارهای هماهنگ سعی داشتند جو نمایشگاه را به نفع این کاندیدای شکست خورده انتخابات اخیر رقم بزنند؛ اما وی چند قدم در نمایشگاه پیش نرفته بود که جمعیت حاضر در نمایشگاه در اطراف کروبی حلقه زده و شعارهای "مرگ بر منافق "، "مرگ بر ضد ولایت فقیه "، "کروبی دروغگو، پول جزایری کو "، "مرگ بر دیکتاتور "، "ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند " و "مرگ بر دروغگو " سر دادند تا وی متوجه شود که جو نمایشگاه به هیچ وجه مطلوب وی و همفکرانش نیست.
کروبی پس از مواجه شدن با شعارهای مذکور که از سوی عده زیادی از حاضران در نمایشگاه سر داده می‌شد، مجبور شد عطای حضور در نمایشگاه را به لقای حفظ تتمه آبرو، بخشیده و راه را برای خروج از نمایشگاه کج کند.
اما این پایان ماجرا نبود و جمعیت حاضر در نمایشگاه قصد داشتند به جهت اقدامات 4 ماه اخیر کروبی که موجب خدشه وارد شدن به اعتبار نظام جمهوری اسلامی و وارد شدن آسیب‌های فراوان به هم‌میهنانشان شده بود، وی را با شعارهای خود تا درب خروجی نمایشگاه مشایعت کنند.
پس از کج کردن راه از سوی کروبی، جمعیت حاضر مجددا با شعارهای "دروغگو برو گم شو "، "مزدور برو گم شو " و "مرگ بر منافق " وی را همراهی می‌کردند .
در این بین نهضت لنگه کفش نیز به راه افتاد و جمعیت خشمگین حاضر با پرتاب کردن لنگه کفش‌های پی‌در‌پی به سبک "منتظرالزیدی " به سوی کروبی، اقدامات اخیر وی که موجب صدمه دیدن و کشته شدن جمعی از جوانان کشور شده بود را پاسخ می‌گفتند.
اعتراضات مردم خشگین در نمایشگاه و این لنگه‌کفش‌های پی‌درپی و جاخالی‌دادن‌های کروبی در نهایت منجر به افتادن عمامه از سر کروبی شد و وی را مجبور کرد که نیمی از وقت حاضر در میان جمعیت معترض را بدون عمامه سپری کند.
محافظان کروبی که به دنبال جایی برای اسکان آرام کروبی و حضور مجدد وی در سالن نمایشگاه بودند، به دلیل حضور خیل جمعیت معترض با شکاندن پارتیشن‌های برخی غرفه‌ها به دنبال محلی برای حضور کروبی بودند که این امر نیز موجب نشد که مردم از بیرون کردن وی از نمایشگاه منصرف شوند.
گروه ساماندهی شده نیز پس از روبرو شدن با جمع زیادی که علیه کروبی شعار می‌دادند، غائله را ترک گفته و صحنه را به سود معترضان به کروبی و موسوی ترک کردند.
از جمله نکات جالب در این غائله، استفاده مکرر برخی محافظان کروبی از شوک‌های الکتریکی علیه معترضان بود .برخی محافظان کروبی علنا مردم را به برخورد تهدید می‌کردند.
اما یکی از اتفاقاتی که به ندرت در حضور شخصیت‌های سیاسی کشور در مجامع عمومی به چشم می‌خورد، استفاده از سلاح‌های گرم است که حضور کروبی در نمایشگاه موجب شد این اتفاق نیز رخ دهد.
اما این شلیک هوایی نیز موجب پراکنده شدن جمعیت معترضان به کروبی نشد تا اینکه کروبی در نهایت با سوار شدن به خودروی خود نمایشگاه را ترک کرد و آرامش به نمایشگاه برگردانده شد.
پس از خروج کروبی از نمایشگاه، جمعیت معترض با شعارهای "الله اکبر " و "ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند " و ... به داخل نمایشگاه آمدند.
این جمعیت پس از ورود مجدد به نمایشگاه با شعارهای "الله اکبر "، "مرگ بر منافق " و "مرگ بر ضد ولایت فقیه "، «بسیجی واقعی نورعلی شوشتری»، در نمایشگاه دور چرخیده و با ذکر صلوات به روح مطهر شهدا و بخصوص شهدای اخیر حادثه تروریستی "پیشین " به تجمع خود پایان دادند.




تاریخ : جمعه 88/8/1 | 9:34 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
مدیرعامل «تبیان» در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس:
میزبانی سایت‌های ایرانی از سرورهای خارجی گرفته می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی «تبیان» گفت: با راه‌اندازی دیتاسنتر تبیان، این قابلیت وجود دارد که میزبانی سایت‌های داخلی از سرورهای خارجی گرفته شود.


علیرضا طالب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار آئین و اندیشه فارس افزود: افتتاح این مرکز داده‌پردازی، می‌تواند خبر خوشی برای افراد حاضر در سطح وب شود، چرا که راه‌اندازی این دیتاسنتر می‌تواند میزبانی سایت‌های ایرانی را به سِروری امن انتقال دهد و نیاز ما به میزبانی سِرورهای خارجی را برطرف کند.
وی اظهار داشت: در شرایطی که کشور ما مرحله تحریم را سپری می‌کند و سرویس‌دهنده‌های خارجی، اغلب با شیطنت و اقدامات مخرب، سطح فعالیت سایت‌های ایرانی را کاهش می‌دهند یا در آنها اخلال ایجاد می‌کنند، راه‌اندازی یک مرکز داده‌پردازی امن و قابل اطمینان ضروری به نظر می‌رسید که تبیان با فعال‌سازی آن، از این پس امکان میزبانی سایت‌های ایرانی را خواهد داشت.
مدیر عامل تبیان با بیان اینکه تلاش 5 ساله این مؤسسه به نتیجه رسیده است، گفت: از تمام مؤسسات ایرانی دعوت می‌کنیم از این بستر امن و قوی استفاده کنند و از حمایت فنی تبیان بهره‌مند شوند.

* 400 میلیون کلیک روی تبیان

مدیر عامل مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان گفت: سایت این مؤسسه از ابتدای تأسیس تاکنون 400 میلیون بار مشاهده شده و میزبان روزانه 300 هزار نفر بوده است.
طالب‌پور افزود: روزانه حدود 80 تا 90 هزار نفر از طریق موتور جست‌وجوی گوگل به تبیان می‌آیند که برای هریک از آنان برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.
وی با دسته‌بندی فعالیت‌های این موسسه اظهار داشت: ما در دو بخش تولید محصولات مالتی‌مدیا به عنوان قدیمی‌ترین تولیدکننده نرم‌افزارهای قرآن و معارف اسلامی به زبان‌های مختلف و به‌روزرسانی سایت تبیان فعالیت می‌کنیم.
مدیر عامل تبیان اضافه کرد: این مؤسسه در تولید نرم افزارهای رایانه‌ای با 19 موسسه بازی‌های رایانه‌ای همکاری می‌کند که سیاست‌گذاری، مدیریت و بودجه‌ریزی این مؤسسات با تبیان است.
طالب‌پور همچنین گفت: خانواده تبیان، یک خانواده بزرگ و گسترده است که تاکنون 450 هزار نفر برای عضویت در آن تقاضا داده‌اند، اما 200 هزار نفر تأیید اولیه و 30 هزار نفر از کاربران تأیید نهایی را دریافت کرده‌اند و بقیه افراد، دسترسی عادی و عمومی دارند.

* مشاوره با 50 موضوع مختلف

طالب‌پور با اعلام اینکه هر یک از کاربران تبیان می‌تواند از امکانات مشاوره‌ای این سایت در 50 موضوع مختلف استفاده کند، گفت: این موضوعات در مباحث عقیدتی، مهدویت، خانواده، حقوقی، علمی، تغذیه، پزشکی و ... گنجانده شده است.
مدیر عامل تبیان اظهار داشت: کتابخانه دیجیتال تبیان با محتوای 300 گیگابایتی تمام دروس حوزه‌های علمیه از جامع‌المقدمات و کفایت‌الاصول ملاآخوند خراسانی تا دروس خارج حوزه را دربرمی‌گیرد و حدود 50 هزار عنوان مقاله کامل در آن موجود است که به عنوان دایرةالمعارفی علمی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی افزود: تبیان از مشارکت علمی کاربران خود استفاده می‌کند و محتوای دینی سایت تحت نظارت هیأت علمی آن تولید می‌شود، چرا که تکیه بر کاربران و فعالیت‌های تعاملی آنان در بستر مشارکت فراهم است.
وی با اشاره به برپایی غرفه تبیان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم افزود: دیدار با کاربران در نمایشگاه به ما کمک می‌کند تا مراحل عضوگیری تسهیل شده و آنان را از نزدیک با خدمات تبیان آشنا کنیم.

* تبیان در 30 استان دفتر دارد

طالب پور در ادامه این گفت‌وگو اظهار داشت: تبیان در 30 استان کشور صاحب دفتر و تشکیلات مستقل است و شبکه مساجد آن در 500 مسجد فعالیت می‌کند که همکاران ما در استان‌های خراسان رضوی و فارس، تلاش چشمگیرتری نسبت به سایرین دارند.
مدیرعامل موسسه فرهنگی ـ اطلاع‌رسانی تبیان همچنین گفت: 200 نفر در سایت تبیان به کار مشغولند که از بین جوانان متخصص، متعهد و تحصیل‌کرده انتخاب شده‌اند.
وی افزود: تبیان هم اینک به غیر از فارسی به 6 زبان عربی، اردو، انگلیسی، فرانسه، ترکی استانبولی و روسی مطالبی منتشر می‌کند که شمار متوسط کاربران هر زبان، روزانه 5 هزار نفر است و قرار است با توسعه زبان‌ها و ارسال مطالب متنوع‌تر به عدد کاربران غیرایرانی افزوده شود.

* آماده ارائه نیروی انسانی به نهادهای فرهنگی هستیم

مدیرعامل تبیان در ادامه این گفت‌وگو اظهار داشت: مدرسه اینترنتی تبیان، سال‌هاست که به آموزش الکترونیکی می‌پردازد و پروژه‌های تحقیقاتی مدارس را مدیریت می‌کند.
وی با بیان اینکه اخیراً دروس مختلفی با عنوان درس‌های اینترنتی به کاربران ارائه می‌شود، گفت: علاوه بر اینکه رکورد تمام 400 میلیون مراجعه‌ به تبیان، ثبت و ضبط شده و می‌شود از این افراد برای جذب در نهادهای فرهنگی کشور استفاده کرد، تبیان به آموزش خبرنگاری از طریق شبکه الکترونیکی خود پرداخته و با دریافت پیشینه و مشخصات افراد، آنان را گزینش کرده است.
طالب‌پور افزود: با مراجعات روزانه و پذیرش افراد در جمع خانواده بزرگ تبیان، این امکان وجود دارد که در رشته‌های خبرنگاری، مشاوره، نظرسنجی و ... نیروهای تربیت‌شده به نهادهای دیگر معرفی شوند.
وی با بیان اینکه تبیان هنوز خیلی ناشناخته است، اظهار داشت: ما در نقاط مختلف سرمایه‌گذاری‌های فراوانی داشته‌ایم که می‌شود از این سرمایه‌ها استفاده کرد.
مدیرعامل تبیان ادامه داد: ظرفیت مناسبی در شبکه خبری وجود دارد که خبرنگاران افتخاری با آموزش‌های الکترونیکی توان همکاری با نهادهای خبری را پیدا کرده‌اند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور تبیان در نمایشگاه قرآن کریم، همواره موجب شوروحال بیشتر در کاربران بوده و دیدار چهره به چهره با کسانی که سال‌ها از طریق وب با ما در ارتباط بوده‌اند، انگیزه همکاران ما در تبیان را برای خدمات‌رسانی فرهنگی بیشتر می‌کند.
انتهای پیام/ح




تاریخ : جمعه 88/6/6 | 12:8 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()

  

         قسمتی از دعای کمیل هست که حیفم اومد ازاون چیزی ننویسم 

  اونجا که قریب به این مضمون میفرماید :

خدا اگه بواسطه اعمال بدم روز قیامت  بخوای منو با دشمنانت عذابم بدی و با  اهل عذابت بسوی جهنم همراهم  کنی و بین من و دوستانت  جدایی بندازی ( منو از محمد و ال محمد جدام کنی ) 

 گیرم خدا ی من ! اقای من ! پروردگار من! (ای همه کس من) !  بر عذابت صبوری کنم صبوری  ولی چگونه بر فراق تو   صبر کنم 

   گیرم   بر گرمای اتش  صبوری کنم صبوری  ولی چگونه  چشممو از لطف و کرمت بپوشونم  ویا  اینکه خدا

چگونه  در آتش جهنم   آرام بگیرم و  منو اونجا رها کنی  درحالیکه من به عفو وکرمت امید وارم

بعزتت قسم میخورم اگر  زبونمو گویا کنی  همونجا بین همه جهنمیا  ضجه میزنم  فریاد میکنم مثل کسیکه  عزیزشو گم کرده باشه   و برتوناله میکنم ،زار زاز گریه میکنم ، اشک می ریزم   و با صدای بلند ترا میخوانم 

         ای یارویاور مومنان

                                      ای منتهای ارزوی عارفان 

                                                                         ای فریاد رس فریاد خواهان

                                 و اااااااااااای دوست و حبیب دلهای راستگویان وای  خدای عالمیان

چگونه صدای   بنده مسلمونتو که دراون اتیش  بواسطه مخالفتش با تو  زندونی شده و سختی  عذابو بکیفر گناهش  چشیده و میان طبقات جهنم  محبوس شده  و اون  اونجا  باچشم انتظار وامیدواری به رحمتت  ضجه میزنه و با زبان اهل توحیدت ترا ندا میکنه و به ربوبیتت توسل میکنه  ، ای مولا چگونه در اتیش می مونه درحالیکه او به حلم نامنتهایت چشم دوخته  و یا  اینکه خدا  ،  چگونه آتیش  بدنشو بدرد بیاره  درحالیکه اون به فضل و رحمتت امیدواره  و نه  خدایا اصلا چگونه  شراره های آتیش اونو بسوزونه و تو نالهاشو میشنوی و جاشو میبنی

که کجا نشسته و یا اینکه خدااااا   چگونه شعله های آتیش بر اون احاطه کنه با آنکه ضعف و وبی طاقتی اونو میبینی و یا اینکه خداااا چگونه در طبقات آتش بخودش بپیچه ومضطرب بمونه وتو به صدق دعای او اگاهی داری

وچگونه خدای مهربان  ماموران دوزخ اونو  آزارو اذیت کنند درحالیکه  یا رب  یارب  ندا میکنه

یا چگونه بفضل تو امید آزادی از آتش جهنمو داشته باشه وتو اونو  بدوزخ واگذاری   نه  نه  نه  خدا  این گمان برتو نمی رود وهرگز اینچنین نبوده که با بندگان موحدت اینطوری رفتار کنی جز  احسان چیزی دیگری  نبوده .

 

 




تاریخ : دوشنبه 86/9/12 | 6:29 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()

چقدر با معرفت هستیم ؟

تاحالا این سوال را ازخودمان پرسیدیم که به چه میزان از خدا شناخت داریم و این شناخت ما از کجا گرفته شده وچه تاثیری در افکارو افعال و رفتار ما دارد .

بدیهی است یکی از راههای شناخت خدا،تفکروتدبر در اسماء و صفات خداست که تلاش ما دراین وب نوشت براین است که با تفکر درباره عبارات دعای جوشن کبیر ودیگر دعاهای وارده از ائمه صلوات الله علیهم اجمعین و استفاده  از نقطه نظرات علما  سطح معرفت و شناخت خودرا افزایش دهیم ان شاءالله تعالی . 

از کلیه خوانندگان محترم تقاضا میکنم اگر نکته و فکرجدیدی داشته باشند  که مارا دررسیدن به مقصود یاری کند  حتما در قسمت نظرات بیان بفرمایند .

                                                                     از همکاری شما صمیمانه سپاسگزاریم . 

 




تاریخ : چهارشنبه 86/7/25 | 3:2 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
<      1   2      
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
l>