سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پاسخ "دانشجو" به ادعاهای نامزدهای معترض
رئیس ستاد انتخابات کشور برخی اعتراضات را صرفاً کلی گویی دانست و گفت: کلی گویی نشانه این است که برخی دستشان خالی است.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر" کامران دانشجو" در جمع هادیان سیاسی بسیج وزارتخانه ها افزود: اگر کسی از روی منطق سخن بگوید جواب مستدل دریافت می‌کند اما اگر به کلی‌گویی‌ها بسنده کنند نشان می‌دهد که دستش خالی است.
      
"دانشجو" خطاب به کاندیداهای معترض که می گویند کارت برای نمایندگان ما در برخی از صندوق ها صادر نشده، گفت: اول بگوئید در کدام یک از صندوق ها کارت برای نمایندگان شما صادر نشده و دوم اینکه ما قبلاً اعلام کردیم که از تاریخ 2 الی 17 خرداد برای صدور کارت بصورت الکترونیکی اقدام کنند که علیرغم استقبال قبلی، روز 15 خرداد گفتند نمی توانیم و در نهایت کارت ها را به صورت دستی برای نمایندگان کاندیداها صادر کردیم.
رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این ادعا که گفته اند نمایندگان ما را از سر صندوق ها اخراج کرده اند، گفت: نامزد معترض باز هم کلی گویی کرده است اگر به ما بگویند در کدام صندوق نماینده شان اخراج شده بررسی کرده و علتش را می گوئیم .
"دانشجو" در عین حال افزود: قانون پیش بینی کرده است اگر نمایندگان در امور اجرایی شعبه دخالت کند باید اخراج شوند.
رئیس ستاد انتخابات کشور افزود : ادعا می کنند نمایندگانشان را به صندوق ها راه نداده اند باز هم کلی گویی می کنند بگویند کدام صندوق و با چه شماره ای و اگر موردی در این خصوص ندارند باید بدانند که کلی گویی چیزی را حل نمی کند.
"دانشجو" افزود بیش از 92 هزار کارت برای نمایندگان نامزدها صادر شد که بیش از 40 هزار کارت برای نمایندگان آقای موسوی، بیش از 33 هزار کارت برای نمایندگان احمدی نژاد بیش از 13 هزار کارت برای نمایندگان آقای کروبی و 5 هزار و 500 کارت برای نمایندگان آقای رضایی صادر شد که بر این اساس در هر شعبه به طور متوسط 2 نماینده از کاندیداها حضور داشتند و آقای موسوی بیشتر از همه و در 90 درصد از شعبه ها نماینده داشت.
رئیس ستاد انتخابات کشور درپاسخ به اینکه برخی می گویند باید به تعداد معقول تعرفه چاپ می شد، گفت: این هم کلی گویی است زیرا ما باید چقدر تعرفه چاپ می کردیم؟ ما دیدیم که براساس عرف 15 تا 20 درصد تعرفه اضافه چاپ می شود که بر همین مبنا تعداد تعرفه ها در این دوره 60 میلیون و 875 هزار رسید. دانشجو چاپ میلیونها تعرفه در روز 21 خرداد را کذب محض خواند. و خاطرنشان کرد: در روز اخذ رای یعنی 22 خرداد 3 نفر از نمایندگان کاندیداهای معترض به اتاق بنده آمدند واعلام کردند تعرفه ها در چندین منطقه کم آمده ما هم در روز 22 خرداد 2 میلیون تعرفه چاپ کردیم و در همان روز یک میلیون و 100 هزار تعرفه به تهران، 50 هزار تعرفه به قم، 100 هزار تعرفه به اصفهان و 200 هزار تعرفه نیز به آذربایجان شرقی ارسال شد و 550 هزار تعرفه نیز در مخزن بانک ملی (مرکز چاپ) باقی ماند که هم اکنون موجود است.
"دانشجو" در خصوص افزایش تعداد صندوق های سیار نیز گفت: مکان و تعداد صندوق ها ثابت و سیار و شعب اخذ رای را اعضای هیات های اجرایی مشخص کرده و نهایتاً به ستاد انتخابات کشور اعلام می کنند. رئیس ستاد انتخابات کشور ادعای برخی مبنی بر اینکه تعداد شعب سیار نسبت به انتخابات دوره قبل 10 برابر شده است را کذب دانست و افزود: در دوره نهم انتخابات ریاست جمهوری 14 هزار و 102 صندوق سیار بوده و ما فقط 200 صندوق به آن اضافه کردیم آیا این 10 برابر است؟
"دانشجو" با اشاره به اینکه برخی از نامزدها می گویند هنگام پلمب صندوقها قبل از رای گیری نمایندگان ما حضور نداشتند گفت: 14 نفر از عوامل اجرایی و نظارت در هر شعبه اخذ رای با سلیقه‌های گوناگون بر فرایند پلمپ صندوق‌ها قبل از رای‌گیری نظارت داشتند و بر خالی بودن صندوق‌ها شهادت می‌دهند اگر چه بر مبنای ماده 29 قانون انتخابات پلمپ صندوق‌ها مستلزم حضور نمایندگان کاندیداها نیست اما ما از نمایندگان کاندیداها خواسته بودیم ساعت 7 صبح در شعبه حاضر شوند تا مراحل پلمب صندوقها را از نزدیک مشاهده کنند بسیاری از نمایندگان نیز در آن ساعت حاضر شده بودند اما عده کمی هم ترجیح داده بودند ساعت 8 یا بعد از ساعت 8 صبح بیایند که قاعدتا ما نمی توانستیم صندوقها را نگه داریم و رای گیری را به تاخیر بیاندازیم.
وی با اشاره به اینکه برخی بازهم با کلی گویی می گویند میزان تخلفات هزاران مورد بوده است، گفت: میزان تخلفات گزارش شده در روز انتخابات 227 مورد بود و نه هزاران موردی که آنها اعلام کردند و از این تعداد تخلف 16 مورد به دادگاه و 4 مورد به نیروی انتظامی ارجاع شد و هیات های اجرایی 207 مورد را نیز وارد ندانستند .
رئیس ستاد انتخابات کشور در خصوص اعلام نتایج نیز گفت: در حالیکه قبل از انتخابات برخی می گفتند که باید نتایج را سریع و به صورت تدریجی اعلام کنید بعد از انتخابات همانها به ما ایراد می گرفتند که چرا نتایج را سریع و به صورت تدریجی اعلام کردید.
"دانشجو" با اشاره به شیوه اعلام نتایج در این دوره و دوره های قبل گفت: در گذشته 10 تا 12 ساعت مردم را در بی خبری کامل منتظر می گذاشتند در حالیکه در این دوره اعلام نتایج به سرعت و به صورت تدریجی بود زیرا سامانه ای طراحی شده بود که بوسیله آن شعب اخذ رای به شبکه ستاد انتخابات کشور وصل بود و نتایج به سرعت از شعب اخذ رای به ستاد انتخابات کشور منتقل می شد و ما می توانستیم در کوتاهترین زمان نتایج را به مرور اعلام کنیم .
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: معترضان اول به ما گفتند تعداد آراء را استان به استان اعلام کنید ما هم اعلام کردیم بعد گفتند، شهرستان به شهرستان اعلام کنید و ما هم مجدداً طبق درخواست آنها عمل کردیم و نهایتاً اعلام نتایج براساس صندوق به صندوق را خواستند ما هم تعداد آرای 45 هزار و713 صندوق را اعلام کردیم که تاکنون سابقه نداشته است، تعداد آراء صندوق به صندوق منتشر شود و اینبار می گویند اسامی 40 میلیون رای دهنده را منتشر کنید .
"دانشجو" با بیان این سئوال که آیا 6 میلیون و 500 هزار نفر که رای نداده اند راضی هستند که مشخص شود چه کسی رای داده و چه کسی رای نداده است؟ گفت: اگر اسامی را هم در اختیار آنها بگذاریم لابد اینبار می گویند، بگوئید چه کسی به چه کسی رای داده که این امر دیگر غیر ممکن است .
وی با بیان اینکه، وزارت کشور عمدتاً راهبری و مدیریت انتخابات را بعهده دارد، تصریح کرد: حدود 600 هزار نفر از مردم عادی در قالب عوامل اجرایی و نظارت و همچنین به عنوان ماموران شعب انتخابات را برگزار کردند و وقتی گفته می شود در انتخابات تقلب شده یعنی به این 600 هزار نفر که حداقل 350 هزار نفر ،نها فرهنگی هستند، توهین شده است.
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تمام مطالبی که برای زیر سئوال بردن سلامت انتخابات قبل از انتخابات مطرح می شد با دو هدف بود؛ نخست ایجاد بی اعتمادی مردم نسبت به مجریان انتخابات تا مردم پای صندوق های رای نیایند و دوم اینکه اگر به هدف اول نرسیدند در گام بعدی پروژه القای تقلب در انتخابات را پی گیری کنند و اهداف خاص خود را دنبال کنند.
"دانشجو" با بیان اینکه مردم با رای 40 میلیونی خود و با حضور در صحنه نشان دادند که به برگزاری انتخابات و عوامل برگزار کننده آن اطمینان و اعتماد دارند و باید بدانیم که در این دوره از انتخابات پیروز تمامی مردم ایران و تمامی کسانی بودند که در انتخابات با قدرت شرکت کردند، گفت: استکبار و برخی عوامل آن در داخل پیروزی و شکست برایشان مهم نیست. استکبار به دنبال ضربه زدن به نظام ما است و مجموعه فعالیت ها و اقدامات خود را به گونه‌ای جهت می‌دهند که بتوانند به نظام ضربه بزنند.
رئیس ستاد انتخابات در بخش پایانی سخنان خود در جمع بسیجیان نهادها، وزارتخانه‌ها و ادارات به بیان جزئیاتی در خصوص دیدار نمایندگان کاندیدا و عوامل اجرایی و نظارت دهمین دوره ریاست جمهوری با رهبر فرزانه انقلاب پرداخت و گفت: نمایندگان کاندیداها اساسا در این جلسه اشکالی به انتخابات نداشتند و کاری با برگزاری، تقلب و مکانیزم اجرایی انتخابات نداشتند و تمامی حرف برخی از آنها این بود که چرا آقای احمدی‌نژاد را شورای نگهبان تائید صلاحیت کرده و بیان می‌کردند که نباید صلاحیت آقای احمدی‌نژاد تائید می‌شد.
وی ادامه داد:‌ یکی دیگر از این مباحثی که در محضر رهبر انقلاب مطرح شد، " افزایش حقوق بازنشستگان، مستمری بگیران و پرداخت سود سهام عدالت و پرداخت هزینه جبران خسارت خشکسالی‌ها بود ". آیا دولت باید از ماه‌ها قبل از انتخابات کارهای خود را تعطیل کند؟
دانشجو عنوان کرد: یکی از مباحث دیگر "موضوع دادن بیست دقیقه وقت اضافی به یکی از کاندیداها در صدا و سیما بود " که از سوی برخی از نمایندگان کاندیداها مطرح شد.
"دانشجو" گفت: یکی از آقایان در ستاد موسوی که پیش از این در وزارت کشور نیز بوده است و در حوزه معاونت سیاسی نیز فعالیت کرده پس از مطرح شدن بحث شمارش برخی صندوق‌ها از سوی یکی از خانم‌های حاضر در همان جلسه در محضر رهبری عنوان کرد؛ اگر 10 بار دیگر نیز صندوق‌ها را بشمارید من می‌دانم که ساز و کار انتخابات به گونه‌ای است که در آن تقلب نمی‌توان کرد و نهایتا چند رای بالا و پایین می‌شود. در مکانیزم انتخابات ایران نمی‌شود که تقلب کرد و اگر بارها صندوق‌ها و آرا را بشماریم باز هم نتایج همان است و بحث آنها این بود که چرا احمدی‌نژاد تائید صلاحیت شده؛ اما آنها در بیرون چیز دیگری می‌گویند و این نکته را در بیرون از آن جلسه رویشان نمی‌شد که بیان کنند و شروع به بهانه‌گیری در حوزه اجرایی انتخابات می‌کنند.



تاریخ : یکشنبه 88/4/7 | 11:13 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
l>