سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محاکمه مهدی و فائزه هاشمی رفسنجانی

خبرگزاری فارس: تجمع دانشجویی- مردمی به منظور تاکید به برخورد با عوامل اصلی اغتشاشات اخیر، مقابل دادستانی تهران برگزار شد.


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، تجمع دانشجویان و اقشار مردم در اعتراض به آشوبگران و اغتشاشات اخیر در مقابل دادستانی تهران واقع در میدان 15 خرداد، پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه برگزار شد.   
تجمع‌کنندگان که اکثریت دانشجو بودند، خواستار برخورد قاطع، جدی و انقلابی با عوامل آشوب‌های اخیر در تهران و صدور حکم دستگیری و محاکمه علنی فائزه و مهدی هاشمی به جهت ایفای نقش مستقیم       

در تحریک مردم برای آشوب و اغتشاش و سازماندهی اراذل و اوباش در تخریب اموال عمومی و برهم زدن فضای روانی جامعه هستند.
این دانشجویان همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی مانند «هاشمی و موسوی بدانند دوران به قدرت رسیدن به وسیله شعبان بی‌مخ‌ها سر آمده است» نسبت به عملکرد هاشمی رفسنجانی و موسوی اعتراض کردند.
دانشجویان تجمع‌کننده همچنین پلاکاردهایی با مضامین «همه باید علیه اغتشاشگران موضع بگیرند»، «محاربین و مفسدان فی‌الارض اعدام باید گردند»، «خواستار برخورد جدی با آشوبگران هستیم» و «دستگاه عدالت، تحرک تحرک» در دست داشتند.
دانشجویان تجمع‌کننده که پرچم‌ جمهوری اسلامی ایران و پرچم‌های سرخ و سبز یا مهدی، یا حسین و یا ابوالفضل را در دست داشتند، همچنین با سر دادن شعارهایی نظیر «فائزه خیانت می‌کند، هاشمی حمایت می‌کند»، «فرزندان هاشمی، خجالت خجالت»، «مفسد اقتصادی افشا باید گردد»، «مرگ بر آشوبگر»، «مرگ بر منافق»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد»، «ای رهبر آزاده، از تو به یک اشاره، از ما به سر دویدن» و ... اعتراضات شدید خود را نسبت به اغتشاشات اخیر و برخی عوامل پشت پرده آن اعلام کردند.
در حاشیه این تجمع نیز متن سخنان فائزه هاشمی رفسنجانی در حاشیه تجمع غیرقانونی میدان ونک در تاریخ 26 خرداد میان مردم و تجمع‌کنندگان توزیع شد.

* جوادی: موسوی موجبات اغتشاشات اخیر را فراهم کرد

علی جوادی دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان طی سخنانی در جمع تجمع‌کنندگان اظهار داشت: ‌روز 13 خرداد 88 یعنی روزی که مناظره تاریخی میان آقای احمدی‌نژاد و آقای موسوی برگزار شد، تاریخ انقلاب را به قبل و بعد از این مناظره تقسیم‌بندی کرد، چرا که در آن روز شاهد بودیم بزرگترین مانع در مقابل عدالت‌خواهی فرو ریخت و انقلاب سوم رخ داد.
وی ادامه داد: به فضل الهی این سد فرو شکسته قوت و توان بازسازی نخواهد داشت، ولی این متضمن حضور عدالتخواهان در صحنه است. ضمن اینکه از این به بعد کار مردم، دانشجویان، دولت و شخص احمدی‌نژاد سخت‌تر شده و این سونامی، انتفاضه و یا هر چیز دیگر که نامش را بگذارند، به راه افتاده و هیچ کس نمی‌تواند در مقابل آن بایستد حتی اگر آن فرد شخصی به نام هاشمی رفسنجانی باشد.
دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه دانشجویان امروز در مقابل دادستانی جمع شده‌اند تا به هاشمی بگویند ما هیچ اراداتی به وی نداریم‌،‌ اظهار داشت: ما به هاشمی رفسنجانی می‌گوییم اگر روزی از زالوصفتان معترض به بیت‌المال حمایت می‌کردی، تعجبی نداشتیم، اگر روزی از مجرمان که جزو باند و گروه شما بودند حمایت می‌کردی، تعجب نداشتیم، ولی تعجب ما در این است که شاهدیم از آشوب‌گران و اغتشاشگرانی حمایت می‌کنی که در مقابل نظام ایستاده‌اند.
جوادی خطاب به هاشمی ادامه داد: آقای هاشمی! چه بخواهی چه نخواهی از این پس حساب شما از حساب فرزندانتان بود و اگر بیش از این در حمایت از آنها تلاش کنید مطمئنا سرنوشت خوبی در انتظارتان نیست چراکه 5 فرزند شما به هیچ وجه عزیزتر از آن 5 شهیدی نیستند که مادران ایران زمین فدای نظام کردند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برخی افراد پیش از انتخابات تعلل کرده و تردید داشتند و منتظر بودند اتفاق خاصی بیفتد اظهار داشت: این افراد که از مسئولان و برخی جریان‌های خاص هستند، امروز متاسفانه سکوت کرده و به این مردم یک پیام تبریک خشک و خالی هم نمی‌فرستند ولی اینها بدانند نمی‌توان جلوی سیل و سونامی عدالتخواهی مردم را گرفت.
دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با تاکید بر اینکه موسوی موجبات این اغتشاشات را فراهم کرد و با مواضع خود حاشیه امنی را برای آشوبگران ایجاد کرد، خطاب به موسوی گفت: شما امروز چه جوابی به مردم و چند شهیدی که در این روزها کشته شده‌اند خواهید داشت.
جوادی در ادامه سخنان خود از مراجع قضایی و امنیتی خواست که چشم فتنه را کور کرده و آنهایی را که در بازداشت هستد، ‌آزاد نکنند. چراکه مماشات با اغتشاش آفرینان جایز نیست.
وی همچنین خاطرنشان کرد: آنهایی که پیش از انتخابات مدام شعار قانونگرایی سر می‌دادند و آنها که 8 سال دم از قانون می‌زدند امروز ثابت کردند که حرف‌هایشان ادعایی بیش نبوده است. چه آنکه امروز در مقابل همان دموکراسی که از آن سخن به میان می‌آوردند نیز ایستادند اما انشاءالله مردم ایران پاسخ درخوری به این جریان‌ها خواهند داد.
بر اساس این گزارش دانشجویان حاضر در تجمع پس از سخنان جوادی شعارهایی "دانشجو بیدار است، از مافیا بیزار است "‌، "‌فائزه،‌فائزه ننگت باد، ننگت باد "‌، "ای مهدی هاشمی، ننگت باد،‌ننگت باد "‌ و "‌مرگ بر بی‌غیرتان مزدور "‌ سر دادند.

* یاوری: ریشه آشوب‌ها دولت‌های استکباری هستند

احسان یاوری دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ نیز طی سخنانی در جمع تجمع‌کنندگان اظهار داشت: ریشه این آشوب‌ها دولت‌های استکباری و بخصوص آمریکا است و ما خواهان نابودی تمامی مظاهر کفر و استکبار هستیم.
وی همچنین با اشاره به اینکه برخی کوردلان و خائنین داخلی نیز دست در دست ایادی استکبار داده و به دنبال بر هم زدن نظم عمومی و تلخ کردن شیرینی انتخابات پرشور به کام مردم هستند، اظهار داشت: ما از فتنه آنها به خوبی آگاهیم و مرگ ونفرین خود را به آنها روانه می‌کنیم.
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ با بیان اینکه طبق مر قانون، کسانی که با آشوب و اغتشاش آرامش روانی و جان مردم را به خطر می‌اندازند، محارب هستند اظهار داشت: این محاربان بایستی اعدام شوند و ما از دستگاه قضایی ودادستانی می‌خواهیم با عوامل اغتشاش و آشوب و گردانندگان آنها به صورت قاطع برخورد کنند.
بنابر این گزارش یاوری در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه این تجمع دانشجویان یک مسئله داخلی و در اعتراض به مسئله‌ای در درون نظام است، اظهار داشت: از هیچ رسانه و خبرنگار خارجی برای پوشش این تجمع دعوت به عمل نیامده و رسانه‌های خارجی حق انعکاس هیچ تصویری از این مراسم را ندارند چرا که این یک مسئله داخلی است و دخالت هیچ دولت استعماری در این زمینه را نمی‌پذیریم چرا که معتقدیم دخالت آنها جز آشوب و اغتشاش ‌آفرینی هیچ اثر دیگری ندارد.
وی با تاکید بر اینکه بسیاری از این آشوب‌ها ریشه در مفاسد اقتصادی داشته و از سوی کسانی هدایت می شود که خون مردم را سالها به شیشه گرفته و دسترنج مردم و بیت‌المال را به غارت بردند،‌خاطرنشان کرد: ما فرزندان معنوی خمینی کبیر و گوش به فرمانان رهبر عظیم‌الشان انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به هدایت‌گران اغتشاشات هشدار می‌دهیم که اگر اذن رهبر‌مان صادر شود لحظه‌ای آنان را رها نمی‌کنیم.

* مسعودی: موسوی و فرزندان هاشمی مسئول خون‌های ریخته شده اخیر هستند

همچنین در ادامه این تجمع محمد محمدی مسعودی دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی سخنانی با اشاره به حوادث چند روز گذشته و برخی اغتشاشات و با طرح این پرسش که مقصر این اغتشاشات کیست و خون‌های ریخته شده به پای چه کسی است؟ اظهار داشت: هاشمی رفسنجانی پیش از انتخابات در نامه‌ای به مقام معظم رهبری گفت که " آتش‌فشانهایی که از درون سینه‌های سوزان تغذیه می‌شوند، در جامعه شکل خواهد گرفت که نمونه‌های آن را در اجتماعات انتخاباتی در میدانها، خیابانها و دانشگاه‌ها مشاهده می‌کنیم " بنابراین فرمان آشوب‌ها را هاشمی رفسنجانی صادر کرد.
وی افزود: ما به آقای هاشمی اعلام می‌کنیم آتشفشان‌هایی که از درون سینه‌های سوزان تغذیه می‌شود، سال‌هاست که شکل گرفته و اگر این بار نیز مانند 23 تیر 78 شعله‌ور شود نه تنها این فشفشه‌های خیابانی را جمع می‌کند بلکه دودمان مفسدان و حامیان مفسدان را نیز به آتش خواهد کشید.
دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه ما با آقای هاشمی نصیحت می‌کنیم چرا که نمی‌خواهیم سرنوشت وی مانند سرنوشت منتظری شود، اظهار داشت: اگر هاشمی به سرنوشت منتظری دچار شود، هیچ هزینه‌ای برای نظام ندارد، ولی ما تنها از این نگرانیم که هاشمی تمام سوابق انقلابی خود را زیر سوال ببرد.
مسعودی با اشاره به سخنان عفت هاشمی همسر هاشمی رفسنجانی در روز انتخابات مبنی بر اینکه اگر میرحسین موسوی از صندوق‌ها بیرون نیاید، تقلب شده و مردم به خیابان‌ها بریزند،‌ تصریح کرد: فائزه هاشمی نیز مردم را به حضور در تجمعات غیرقانونی تحریک کرده و از سوی دیگر مهدی و محسن هاشمی نیز در سایت‌های خود مردم را به آشوب و بلوا ترغیب می‌کنند و میرحسین موسوی نیز مردم را با بیانیه‌های خود به تجمعات دعوت می‌کند و با استناد به این رفتارها اعلام می‌کنیم مسبب خون‌های ریخته شده این افراد هستند و ملت از این افراد منزجر است.
وی با اشاره به اینکه میرحسین موسوی قبل از انتخابات مدام از قانونگرایی دم می‌زد، اما بعد از انتخابات همه قوانین را زیر پا گذاشته است، افزود:گویا آقای موسوی قانون را قبول ندارد ولی ما به وی می‌گوییم که شما بیخود می‌کنید که قانون را قبول ندارید، چرا که این قانون است که شما را قبول ندارد.
بر اساس این گزارش در این لحظه دانشجویان حاضر در تجمع با شعارهای "مرگ بر قانون گریز مزدور "‌ مسعودی را همراهی کردند.
دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه سخنان خود خطاب به هاشمی شاهرودی با اشاره به اینکه این روزها آخرین دوران مسئولیت‌تان است و هفته قوه قضائیه را نیز پیش رو داریم،‌ اظهار داشت: تقاضا می‌کنیم تحت فشار متنفذین قرار نگرفته و با افراد اغتشاشگر قاطعانه برخورد کنید و امیدواریم شما از این امتحان بزرگ سربلند بیرون بیایید و بدانید که مردم و رهبری پشتیبان شما هستند.
مسعودی با تاکید بر اینکه مردم ایران در انتخابات 22 خرداد قاطعانه اعلام کردند که خواستار برخورد با مفسدان سیاسی و اقتصادی هستند، اظهار داشت: امیدواریم قوه قضائیه این بار در کنار دولت عدالتخواه قرار گرفته و با مفسدان اقتصادی و سیاسی قاطعانه برخورد کند.
وی ادامه داد: شنیده شده است که عده‌ای از قضات به هاشمی شاهرودی فشار می‌آورند تا وی را به اجلاس قوه قضائیه دعوت نکنند که این نشان از وجود برخی فسادها در قوه قضائیه دارد و ما از آقای هاشمی شاهرودی می‌خواهیم که این قضات را به مردم معرفی کنند.

* شهبازی: قوه قضائیه با عوامل آشوب و شخص فائزه هاشمی قاطعانه برخورد کند

صادق شهبازی دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی نیز در ابتدای سخنان خود ضمن نثار صلوات به کشته شدگان در اغتشاشات اخیر و کسانی که برای دفاع از مراکز نظامی و عمومی ایستادگی کردند، اظهار داشت: مدعیان قانونمداری بعد از 4 ماه که هر نوع بی‌اخلاقی را مرتکب شده، هر دروغی را به زبان آورده و هر تخریبی را نسبت به نظام انجام داده‌اند، بعد از اینکه مردم در مقابل اتحاد کارگزاران، مشارکت، مجاهدین، بوش، اوباما، مرکل، سارکوزی و ... فرد دیگری را برگزیدند، حاضر نیستند به قانون وفادار مانده و قواعد بازی را بپذیرند.
وی افزود: روزی که مردم مشارکت بی‌سابقه 85 درصدی را می‌خواستند جشن بگیرند، آقایان بیانیه داده و گفتند تقلب شده است و سوال ما از آنها این است که چرا از یک ماه پیش از انتخابات می‌گفتید اگر تقلب نشه ما اولی می‌شیم؟ آیا این نشانه برنامه شما برای به هم ریختن کشور وعدم تمکین به رای ملت نبود؟ و برنامه کودتا و انقلاب مخملی نداشتید؟
دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی با اشاره به اینکه پس از برگزاری انتخابات 22 خرداد شاهد نوعی فساد سیاسی در برخی افراد بودیم، اظهار داشت:‌ فساد سیاسی یعنی عدم پذیرش و عدم تمکین به آرای مردم. و به فرموده امام(ره)،‌ عدم تمکین به رأی مردم همان دیکتاتوری است.
شهبازی در ادامه تصریح کرد: به عنوان کسی که در این چند روز مورد حمله اراذل و اوباش قرار گرفته‌ام از آقایان می‌پرسم آیا حقوق شهروندی تنها متعلق به ضد انقلاب است که برای آن نامه می‌نویسید؟ و آیا فقط کسانی مردم محسوب می‌شوند که حامیان شما باشند؟
وی همچنین ضمن انتقاد از قوه قضائیه و با بیان اینکه اگر این قوه به صورت جدی و قاطع در صحنه بود، آشوب‌های بعد از انتخابات به اینجا نمی‌رسید، اظهار داشت: انتظار ما از قوه قضائیه برخورد جدی و قاطع با آشوب‌طلبان و مشخصا کسی است که فیلمش از صدا و سیما پخش شد که در این فیلم مردم را به حضور در تجمعات غیرقانونی فرامی‌خواند.
بنا بر این گزارش، اشاره شهبازی به فیلم پخش شده از فائزه هاشمی رفسنجانی از صداوسیما بود که در جریان این فلیم، وی مردم را به ادامه تجمعات غیرقانونی فرا می‌خواند.
شهبازی در خصوص اعتراضات برخی کاندیداها نسبت به نتیجه انتخابات نیز گفت: اگر این افراد و جریان‌ها اسنادی دارند ارائه کنند و در غیر اینصورت امنیت جانی و روانی مردم را به خطر نیندازند.
وی همچنین تأکید کرد: اگر این افراد و جریان‌ها اسنادی ارائه نکنند، دستگاه‌های قضائی باید با ملتهب‌کنندگان و عاملان کذب و افترا برخورد قضائی و حقوقی قاطع انجام داده و اجاز ندهند عده‌ای اغتشاش‌طلب کام مردم ایران را تلخ کنند.




تاریخ : پنج شنبه 88/3/28 | 6:41 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
l>