سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمانشاه:
نتیجه انتخابات ریاست جمهوری کرمانشاه در بازشماری تغییر نکرد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت بازرسی و نظارت انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه گفت: به دستور شورای محترم نگهبان بازشماری و کنترل دقیق آماری انتخابات ریاست جمهوری در کرمانشاه انجام شد و کمترین تخلفی مشاهده نشد.


سید‌صادق معصومی لاری امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: پیرو اعتراض برخی نامزدها و هواداران آنها به شورای نگهبان و دستور صریح دبیر محترم این شورا، مراحل اخذ رای، شمارش و جمع صندوق‌ها در نقاط مختلف استان کرمانشاه در محل دفتر هیئت نظارت استان انجام شد و کمترین مشکل و اختلاف آماری بین آمار ستاد انتخابات و هیئت نظارت مشاهده نشد.
وی ادامه داد: پس از دستور شورای نگهبان و تاکید ویژه مقام معظم رهبری که اوامر ایشان برای همه لازم الاجراست، این دفتر کار سنگین و فشرده‌ای را با هدف بررسی دقیق آرای نامزدها انجام داد که تا ساعت 5:30 بامداد امروز به طول انجامید و خوشبختانه در استان کرمانشاه انتخابات دهم ریاست جمهوری بدون کمترین مشکل و با آرای دقیق اعلام شده و خدشه‌ای بر آن وارد نیست.
معصومی لاری افزود: در اکثر انتخابات‌هایی که برگزار شده معمولا نامزدهایی که در انتخابات پیروز نمی‌شوند به شدت اعتراض می‌کنند و از اساس انتخابات و آرا را زیر سئوال می‌برند ولی تجربه نشان داده همان‌ها زمانی که برنده می‌شوند هم انتخابات و هم آرا را تائید می‌کنند و این موضوع مسبوق به سابقه است.
وی ادامه داد: انتخابات اخیر هم از لحاظ حجم حضور مردم و هم از نظر کیفیت، نظم و صحت بی‌نظیر‌ترین انتخابات در جمهوری اسلامی بوده و در این دوره علاوه بر شمارش دستی از سیستم رایانه‌ای و کارت ملی نیز کمک گرفته شد و از این جهت امکان رای دادن مجدد و بسیاری از مسیرهای تقلب بسته شد.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمانشاه تاکید کرد: با دستور شورای نگهبان و بررسی آرا در صندوق‌ها و حوزه‌های رای‌گیری عملاً شورای نگهبان دوبار بر انتخابات ریاست جمهوری نظارت کرد و نتیجه هردوبار نیز یکی بود.
وی افزود: این هیئت همچنین آمادگی دارد هرگونه اعتراض، شکایت و شبهه در حوزه‌های رای‌گیری را بر اساس مدارک و مصداق‌ها مورد توجه قرار داده و مجدداً بازشماری و جمع‌بندی کند.
معصومی لاری تصریح کرد: شایسته نیست عده‌ای به بهانه‌های واهی اصل انتخابات، حضور گسترده مردم و نظارت دقیق در انتخابات 22 خرداد را که فی‌الواقع یک حماسه ماندگار برای نظام در دنیا بود به کام مردم تلخ کنند و پیگیری مطالبات از مسیر قانونی بهترین راه برای حصول به نتیجه است




تاریخ : چهارشنبه 88/3/27 | 6:49 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
l>