سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حداد عادل در اجتماع میلیونی مردم تهران:
آرای موسوی در هیچ یک از نظرسنجی‌ها از احمدی‌نژاد بیشتر نبود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به نظرسنجی‌های مختلف صورت گرفته در ماه‌های قبل از انتخابات گفت: در هیچکدام از این نظرسنجی‌ها که مربوط به کل کشور بود موسوی از احمدی‌نژاد جلوتر نبود.


? گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عصر امروز در اجتماع عظیم و میلیونی مردم تهران در میدان ولیعصر، انقلاب اسلامی ایران را مردمی‌ترین انقلاب‌ها در جهان عنوان کرد و گفت: در طول این 30 سال نیز همین مردمی که انقلاب را به وجود آوردند آن را حفظ کرده و با حضور در عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات سرنوشت خود را تعیین کردند.
وی افزود: مردم ایران در طول این 30 سال با برگزاری 30 انتخابات از نفر اول کشور تا شوراهای اسلامی دورترین روستاها را با رای خود انتخاب کردند و مردم سالاری دینی به عنوان بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران برای مردم ایران رقم خورد.
نماینده مردم تهران انتقال قدرت به صورت مسالمت‌آمیز از فردی به فرد دیگر در جمهوری اسلامی ایران را یکی از مهمترین ویژگی‌های این نظام دانست و افزود: این در حالی است که در طول تاریخ همیشه این انتقال قدرت با صحنه‌های خونین و خشن همراه بوده است.
حداد عادل خاطرنشان کرد: مردم ایران در عین حال که گاهی اختلاف‌سلیقه‌هایی وجود دارد اما همیشه به اکثریت احترام گذاشته و این یک ارزش والا است که موجب ناامیدی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود.
وی ادامه داد: غربی‌ها همیشه برای دخالت در امور کشورها فقدان دموکراسی را بهانه کرده‌اند و تحت این عناوین به اعمال قدرت در کشورهای مختلف پرداختند اما انقلاب اسلامی ایران این بهانه را از آنها گرفت و مردم ما با حضور پرشکوه در صحنه انتخابات نشان دادند که عالی‌ترین مظهر دموکراسی در جهان ملت بزرگ ایران است.
رئیس مجلس هفتم شورای اسلامی حضور بیش از 85 درصد از مردم کشورمان در پای صندوق‌های رای در انتخابات 22 خرداد را یک رکورد فراموش نشدنی در مردم سالاری دینی عنوان کرد و افزود: این امر باعث امیدواری دوستان و ناامیدی دشمنان شد.
حداد عادل ادامه داد:‌ این خطر یعنی حضور پرشکوه مردم تنها به منزله کوتاه کردن دست آنها از کشور اسلامی‌مان نیست بلکه آنان از این می‌ترسند که ایران به عنوان یک الگو برای کشورهای منطقه تبدیل شود و به همین دلیل است که برای تبلیغات خود سعی در کمرنگ کردن این حضور پرشکوه دارند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تبلیغات آرام و بدون جنجال هواداران نامزدها در شب‌های قبل از انتخابات گفت:‌این حضور پررنگ مردم باعث تلخی کام دشمنان شد و به همین دلیل به شبهه‌افکنی و اینکه در انتخابات تقلب شده و باید باطل اعلام شود،‌ پرداختند.
حداد عادل ادامه داد:‌کشور ما قانون دارد و راه تشخیص صحت و سقم آرا معین شده و شورای نگهبان مرجع رسیدگی به این امور است و اگر کسی اعتراض دارد، باید دلایل خود را به این شورا ارائه کند و بداند که شورای نگهبان و رهبری با هر سلیقه‌ای حاضر نیستند حتی یک رای هم با تقلب جابجا شود.
وی اظهار داشت: مگر در سال 76 آقای خاتمی پیروز انتخابات نشد، مگر کسانی که به ایشان رای ندادند و تعدادشان حدود 10 میلیون نفر بود دست به آشوب و اغتشاش زدند؟ در حالی که دیدیم فردای همان روز همه کسانی که به آقای خاتمی رای نداده بودند،‌به رای اکثریت و قانون اساسی احترام گذاشتند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به میرحسین موسوی گفت: ما شما را به عنوان نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس و نخست‌وزیر حضرت امام و اینکه شما را فرزند انقلاب می‌دانیم، دوست داریم و رهبر انقلاب هم شما را عضو خانواده انقلاب می‌داند اما از شما سوال می‌کنم وقتی هنوز انتخابات تمام نشده و در صندوق رای باز نشده شما از کجا مطمئن بودید که اکثریت آرا را به دست آورده و اعلام پیروزی کردید.
حداد عادل اظهار داشت: عده زیادی به شما رای دادند اما نباید شما فقط به آرای مردم تهران و اطرافیان خودتان نگاه کنید آیا شما از آرا استان‌های محروم و شهرها و روستاهای کوچک اطلاع داشتید.
وی با بیان اینکه خدا می‌داند من این سخنان را برای رفع شبهه می‌دانم اظهار داشت: در کجای دنیا کشورهایی که خود را الگوی دموکراسی می‌دانند سابقه دارد که قبل از شمارش آرا واعلام رسمی کاندیدایی کنفرانس خبری بگذارد و خود را رئیس‌جمهور اعلام کرده و کسی دیگری نیز به او تبریک بگوید.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به نظرسنجی‌های مختلف صورت گرفته در ماه‌های قبل از انتخابات گفت: ما این نظرسنجی‌ها را که توسط چندین دستگاه مختلف صورت می‌گرفت بررسی کردیم و دیدیم که در هیچکدام از این نظرسنجی‌ها که مربوط به کل کشور بود آقای میرحسین از آقای احمدی‌نژاد جلوتر نبود.
حداد عادل خاطرنشان کرد: باید در نظر بگیریم که همین نظرسنجی‌ها بود که چند روز مانده به انتخابات سال 76 نشان دادکه مردم نسبت به آقای خاتمی اقبال بیشتری دارد.
وی ادامه داد: البته این موضوع که رای آقای احمدی‌نژاد از آقای موسوی بیشتر است احتیاج به نظرسنجی هم نداشت چرا که دولت آقای احمدی‌نژاد ظرف 4 سال به حداقل 60 سفر استانی به مناطق مختلف کشور داشته است. و این طبیعی است که مردم این شهرها رای بیشتری به ایشان بدهند.
حداد عادل خطاب به میرحسین موسوی گفت: شکی نیست که شما در تهران رای بالایی داشتید ولی باید بدانید که ایران فقط تهران نیست و بزرگی شما نیز در این است که به رای مردم احترام بگذارید.
رئیس مجلس هفتم اضافه کرد:‌اگر ما و سازوکار و قوانین انتخابات در ایران ولو اینکه خود شکست بخوریم احترام بگذاریم این برای آینده نظام سودمندتر است حتی اگر با پیروزی و یا شکست همراه شود.
حداد عادل خطاب به میرحسین ادامه داد: این درست نیست که قبل از برگزاری انتخابات نزدیکان شما اعلام کند که اگر آقای احمدی‌نژاد پیروز شد یقینا تقلب صورت گرفته است.
وی افزود:‌ما می‌دانیم که رهبری معظم انقلاب به شما علاقمندند و شما را نصحیت کرده‌اند که اگر شکایتی دارید به شورای نگهبان تسلیم کنید و به شورای نگهبان توصیه کردند که به شکایت شما رسیدگی شود و بدانید که خیر دنیا و آخرت در اطاعت از ولایت فقیه است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به هواداران میرحسین موسوی آنها را خواهر و برادر خود صدا کرده و گفت: نتیجه این انتخابات نباید موجب به وجود آمدن تفرقه شود بلکه باید بدانیم که این انتخابات نیز مانند هر بازی دیگری برنده و بازنده‌ای دارد و ما حساب هواداران آقای موسوی را از آشوب‌طلبان و اغتشاشگران جدا می‌دانیم.
حداد عادل با بیان اینکه این انقلاب ارزان به دست نیامده که عده‌ای می‌خواهند به آن لطمه‌ای بزنند،‌خطاب به رسانه‌های خارجی گفت: این ملت برای پیروزی انقلاب بیش از یک میلیون شهید و جانباز تقدیم کرده است و به همین راحتی اجازه نمی‌دهند تا عده‌ای به انقلاب‌شان صدمه بزنند بلکه همواره از آن حمایت می‌کنند.
وی ادامه داد: به فتنه‌گران داخلی هم می‌گویم که آیا فراموش کرده‌اید که همین ملت در بلواهای مختلف شما در صحنه حاضر بود و جواب‌تان را داد و بدانید که ملت ایران گوش به فرمان رهبری برای حمایت از انقلاب همیشه در صحنه حاضر است.
نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: هر کس نسبت به برگزای انتخابات اعتراضی دارد باید طبق قانون مستندات خود را به شورای نگهبان ارائه دهد و از طریق قانونی اعتراض خود را پیگیری کند.




تاریخ : سه شنبه 88/3/26 | 11:38 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
l>