سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشاوران موسوی خواهان جا انداختن کلمه دروغ در انتخابات بودند

خبرگزاری فارس: معاون وزیر اطلاعات از نقش مشاور جاسوس موسوی، دیپلمات‌های آلمانی، گنجی، مخملباف، کدیور، فاطمه حقیقت‌جو و مهاجرانی و نیز گروهک‌های تروریستی در اغتشاشات روز عاشورا پرده برداشت.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، معاون وزیر اطلاعات امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت ایام دهه فجر در خصوص اغتشاشات روز عاشورا با بیان اینکه سازماندهی خاص در فراخوان‌هایی نظیر تشییع جنازه آقای منتظری توسط سایت‌ها انجام شده بود یادآور شد: موسوی در صفحه فیس بوک متعلق به خود برای شرکت در آشوب‌گری‌های روز عاشورا اطلاعیه‌‌ای که متن آن موجود است صادر کرده و در این خصوص فراخوان داده و دعوت‌ کرده‌ بود.
وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه اگر این صفحه فیس بوک متعلق به وی نبوده چرا تبری نجسته است، تصریح کرد: کسانی که در این صفحه بودند این اطلاعیه را مشاهده کرده و به آن عمل کردند و بنا بر دعوت میرحسین موسوی در صحنه اغتشاش‌گری روز عاشورا آمده‌اند.
معاون وزیر اطلاعات با اشاره به فراخوان‌های سازگارا و نوری‌زاده در شبکه‌های VOA و BBC اظهار داشت: در تمام صحنه‌های اغتشاش، این دو نفر جریان را هدایت کرده و در این خصوص سخنانی را نیز بیان می‌کردند.
این مقام ارشد وزارت اطلاعات با اشاره به اینکه عده‌ای از دستگیرشدگان روز عاشورا از شهرستان‌ها و از طریق اطلاع‌رسانی جریان فتنه در ظهر عاشورا آمده بودند خاطرنشان کرد: این دعوت‌ها برای دست زدن به شورش بود.
وی با بیان اینکه چریک‌های فدائی اقلیت و اکثریت و جریان بهائیت نیز در این خصوص فراخوان داده بودند، افزود: تعدادی از اینگونه افراد که در ظهر عاشورا حضور داشتند شناسایی و دستگیر شده‌اند . یک سازماندهی از پیش تعیین شده از سوی جریان فتنه‌گر، ضد انقلاب و سرویس‌های اطلاعاتی که معمولا منابع و مرتبطین خود را به اینگونه تجمعات اعزام نمی‌کنند در ظهر عاشورا تدارک دیده شده بود که در اغتشاشات حضور داشتند .

* نقش دیپلمات های آلمانی در اغتشاشات روز عاشورا

این مقام آگاه در وزارت اطلاعات در ادامه در مورد اینکه در سایت‌های جریان فتنه روز عاشورا را روز شقاوت خوانده بودند گفت: آنها در سایت‌ها گفته بودند که باید در این روز با پلیس درگیر شده و دست به آتش زدن نیز بزنند.
وی با تاکید بر اینکه افرادی که بعد از روز عاشورا دستگیر شدند از طیف‌های گوناگون هستند اظهار داشت: یکی از آنها شبکه‌ای وصل به سرویس اطلاعاتی آلمان بوده که توسط دیپلمات‌های آلمانی نیز هدایت می‌شدند.
وی ادامه داد: این شبکه تعدادی از مردان و زنان جوان بودند که از طریق همین گروه‌های به اصطلاح سبز فعالیت تبلیغاتی داشته و ارتباط با سایت‌ها و عوامل خارجی داشتند که از طریق یکی از زنان عضو این شبکه به دیپلمات‌های آلمانی وصل می‌شدند که البته در میهمانی‌ها و محافل خصوصی آنها نیز شرکت کرده و روزانه با آنها اطلاعات و اخبار را تبادل می‌کردند.
این مقام مسئول در وزارت اطلاعات خاطرنشان کرد: دیپلمات‌های آلمانی برای تحقیقات در خصوص شناسایی مقرهای اطلاعاتی از این افراد استفاده کرده و برخی‌ها را برای همکاری از طریق همین کانون دعوت کرده بودند .

* پاسخگویی دولت به رفتار غیر دیپلماتیک سفیران خود در تهران

وی با اشاره به اسامی دو دیپلمات آلمانی که با نام‌های مستعار "یوگی و اینگو " فعالیت می‌کردند؛ گفت: فیلم‌ها و عکس‌های ارتباط این دیپلمات‌های آلمانی با زنان و مردان جوان ایرانی که خارج از شئون روابط دیپلماتیک بوده موجود است و سفارت آلمان و سفیر این کشور اروپایی باید پاسخگوی رفتار غیر دیپلماتیک خود باشند.
معاون وزیر اطلاعات با تاکید بر حضور این دو دیپلمات آلمانی در اغتشاشات روز عاشورا ، از دستگیری آنها خبر داده و گفت: این دو دیپلمات علائم سبز همراه داشته‌اند و در تحقیقات به عمل آمده از افراد دستگیر شده مرتبط با این دو دیپلمات مشخص شد که مچ‌بندها و تی‌شرت‌هایی که آلمانی‌ها حمل می‌کردند در اختیار برخی دیگر از افراد که در اغتشاشات حضور داشتند نیز قرار گرفته‌است.

* دستگیری مشاور جاسوس موسوی

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه با توجه به اسناد به دست آمده بنا داریم اعتراض دیپلماتیک را از طریق وزارت امور خارجه اعلام کنیم در خصوص پرونده‌ای دیگر از اغتشاش‌گران گفت: یکی از عوامل اطلاعاتی غربی یکی از لایه‌های تصمیم‌گیری خاص موسوی و از مشاورین اصلی و نزدیک وی بوده که دستگیر شده است. وی به یکی از سرویس اروپایی وصل بوده که با توجه به وسایل جاسوسی کشف شده از وی این اطلاعات را به خارج کشور منتقل می‌کرده است و بنا بر تحقیقات به عمل آمده کار وی تاثیرگذاری در ستاد موسوی بوده‌است.

* تیم موسوم به تیم آلمان در ستاد موسوی

این مقام ارشد وزارت اطلاعات با بیان اینکه این فرد پس از دستگیری اعترافاتی کرده‌است ، افزود: موسوی تیمی موسوم به تیم آلمان دارد که افراد این تیم تحصیل کردگان در آلمان بوده و تمام خط و ربط خود را از آلمان گرفته که هدف آنان نشر و بسط فرهنگ و مکتب آلمان در کشور است.
وی در خصوص پرونده دیگری از اغتشاش‌گران دستگیر شده به خانمی اشاره کرد و گفت: این خانم چند پاسپورت اروپایی داشته و قبل از همه اغتشاشات بعد از انتخابات به ایران سفر کرده بود.وی با تعدادی از اراذل و اوباش دوست بوده و پس از رفت و آمد اراذل و اوباش در خانه وی ، ‌در اغتشاشات نیز با چاقو و قمه حضور داشته و پس بازرسی از خانه این خانم 200 فاکتور طلا و جواهر کشف شده که بیانگر آن است که پس از هر اغتشاش به آنها طلا و جواهر هدیه ‌داده‌است.

* فیلمبرداری از طریق خودکار

وی این خانم 44 ساله را و مجرد خواند و گفت: این خانم به کشورهای زیادی مسافرت داشته و طی اعترافات خود گفته‌ که به انجمن تروریستی پادشاهی وابسته است . البته وی در انتقال مواد مخدر با یکی از دیپلمات‌های اروپایی سابقه‌ای نیز داشته است.
وی افزود: این خانم تمام صحنه اغتشاشات را با دوربین‌های جاسوسی (خودکار مانند) فیلمبرداری کرده و این نشاندهنده آن است که این وسایل را یک سرویس اطلاعاتی غربی در اختیار این خانم گذاشته و به صورت آنلاین اطلاعات را به خارج از کشور و اروپا‌ منتقل می‌کرده است.
این مقام مسئول در وزارت اطلاعات از کشف یک استدیو در منزل این خانم خبر داد و گفت: این خانم دستگیر شده و چهار نفر از اراذل و اوباش که وی را همراهی می‌کردند نیز همگی سابقه‌دار هستند.


* فراخوان منافقین برای حضور در اغتشاشات روز عاشورا

معاون وزیر اطلاعات به چهارمین پرونده آشوب‌گری‌ها اشاره کرد و گفت: در دستگیری اعضای منافقین روشن شد که با توجه به فراخوان‌های منافقین اعضای این گروهک تروریستی در تمامی حوزه‌های اغتشاشات حضور داشته و جریان اغتشاش را هدایت می‌کردند که برهمین اساس بیش از 20 نفر آنها دستگیر شده‌است و البته عموم اغتشاشات روز عاشورا را منافقین در کنار چریک‌های فدائی هدایت می‌کردند.
وی با اشاره به اعترافات آنان و با توجه به اینکه این افراد در گروهک مسلح و تروریستی علیه نظام اسلامی ایران فعالیت می‌کرده و اتهام‌شان محاربه است، افزود: استراتژی منافقین در این روزها موج‌سواری از این جریان بوده و افرادی با چهره‌های بسته در اغتشاشات حضور داشتند که نقش لیدری را ایفا می‌کردند.
وی با اشاره به حضور، شناسایی و دستگیری چپ‌های کمونیستی و هواداران چریک‌های فدایی اقلیت و اکثریت و هواداران کمونیست چپ‌های نو گفت: بیش از 30 نفر آنها دستگیر شده‌ که با فراخوان‌ها در اغتشاشات حضور داشته‌اند.


* بهائیان و ارتباط عقیدتی و سیاسی با رژیم صهیونیستی

این مقام مسئول در وزارت اطلاعات به حضور بهائیان در اغتشاشات عاشورا اشاره کرد و گفت: بهائیان شعارهای هنجارشکن در این روز سر داده اند که در حال حاضر حدود 15-14 نفر آنها دستگیر شدند. البته با توجه به ارتباط عقیدتی و سیاسی که آنان با رژیم صهیونیستی داشته‌اند، در اغتشاشات روز عاشورا حضور داشته‌اند.
وی به عدم اعتقاد اغتشاش‌گران به روز عاشورا و امام حسین اشاره کرد و گفت: بوش و رایس در اظهاراتی گفته بودند که باید ریشه ایران را بزنیم و عمق استراتژیک ایران شیعه و ائمه معصومین و عمق شیعیان امام حسین(ع) است. آنها در ظهر عاشورا می‌خواستند مردم را به صحنه بیاورند که در پاسخ آنها مردم در روز 9 دی جواب هنجار شکنان که می‌خواستند ریشه این ملت را بزنند را دادند و اعلام کردند که ریشه ملت ایران زدنی نیست.
معاون وزیر اطلاعات در ادامه سخنان خود با اشاره به استفاده جریان فتنه از فضای سایبر و مجازی، گفت: بشیریه و نصر که مشاور اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نیز هست هدایت جریان فکری -آمریکایی- این جریانات را در دست دارند.


* دروغ شاه کلید جریان فتنه

وی با بیان اینکه جریان فتنه یک شاه کلیدی از شایعه به نام دروغ دارد، تصریح کرد: همه جریان فتنه که بازی‌خورده سرویس‌های اطلاعاتی و اتاق‌های فکری کشورهای غربی‌اند به فکر براندازی این نظام هستند و این کلمه ـ دروغ ـ را ایجاد کرده و آن را در یک دیوار بتنی بسیار ضخیم قرار داده‌اند.

* تمام مشاوران موسوی خواهان آن بودند که وی کلمه دروغ را در جامعه جا ‌اندازد

معاون وزیر اطلاعات با اشاره به مناظره موسوی و احمدی‌نژاد با بیان اینکه موسوی در این برنامه برکلمه دروغ تاکید داشت گفت: تمام مشاوران موسوی خواهان آن بودند که وی کلمه دروغ را در جامعه جا ‌اندازد.
معاون وزیر اطلاعات دروغ، تقلب و تجاوز را سه ضلع این مثلث عنوان کرد و افزود: این سه ضلع مثلث، کاملا کذب و در یک اتاق عملیات روانی طراحی شده‌ بود.

* انگیزه دادن جریان فتنه به افراد ضد نظام

وی با تاکید بر اینکه کار دیگر جریان فتنه این بود که به افراد سابقه‌دار، ضد نظام و مسئله‌دار که بعد از انتخابات خلع‌ لباس و طرد شده‌‌بودند انگیزه دهند، گفت: البته گروه‌های ضد انقلاب برنامه‌های وسیعی برای دانشجویان از لحاظ توان فکری و فرهنگی تدارک دیده‌اند.
معاون وزیر اطلاعات با اشاره به فعالیت براندازانه سایت اینترنتی جرس بیان کرد: گنجی، مخملباف، کدیور، فاطمه حقیقت‌جو و مهاجرانی بازوی عملیاتی میانجی میان غرب و جریان فتنه در داخل کشور هستند که از مهمترین عوامل فتنه به شمار می‌آیند.
این مقام مسئول در وزارت اطلاعات افزود: شبکه‌ای از گروهایی که از طریق فضای مجازی و چت‌کردن با یکدیگر در خصوص وقایع عاشورا ارتباط داشتند را نیز دستگیر کرده‌ایم.

* اعترافات فرد دستگیر شده

معاون وزیر اطلاعات با اشاره به دستگیری یک شبکه NGO تحت عنوان روانکاوان که تحت کنترل یک خانم بود، اظهار داشت: این خانم با تعدادی از دختران و پسران ارتباط برقرار کرده و با آنها در تمامی اغتشاشات نیز شرکت می‌کرده است. در اعترافات این خانم نیز آمده‌است که " اگر در تظاهرات شرکت نکنند این جنبش تعطیل خواهد شد ".
وی با اشاره به دستگیری گروهی از معماران و عکاسان ادامه داد: در اغتشاشات ظهر عاشورا خبرنگار ایتالیایی دستگیر شده که توسط انگلیس در آفریقای جنوبی آموزش‌هایی دیده‌است و بعد از مدتی گروهی حدود 15 نفره را تشکیل داده و عکس‌های اغتشاشات را به خارج از کشور منتقل می‌کردند.
معاون وزیر اطلاعات از دستگیری موسسه‌ای فرهنگی - هنری خبر داد و گفت: این افراد با صدور بیانیه‌های دروغین، به طرفداری از خانواده‌های به اصطلاح کشته‌شده و شهدای دروغین در اغتشاشات ایجاد تشنج می‌کردند.
این مقام مسئول در وزارت اطلاعات با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه " دشمن به صحنه آمده است "، گفت: وزارت اطلاعات به شدت به این موضع حکیمانه رهبر انقلاب اعتقاد داشته و امروز جریان فتنه با پوشش‌های مختلف به دنبال آشوب‌گری است و ملت باید با این جریان برخورد کنند




تاریخ : چهارشنبه 88/11/7 | 11:52 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
l>