سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه قضایی نباید در برخورد با اغتشاشگران استثنا قائل شود، تصریح کرد: اینکه برخی برای بستگان خود مصونیت قضایی قائل شوند با روح اسلام سازگار نیست.
حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در گفت وگو با ایرنا همچنین تاکید کرد: کسانی که بی خردانه بستر اغتشاشات را فراهم کردند باید پاسخگوی عوارض نامطلوب بی حرمتی ها به مقدسات، ملت و نظام باشند.
وی با اشاره به بیانیه ها و نامه نگاری های اخیر، تاکید کرد: پیشنهاد حکمیت به معنای عدم درک درست از ولایت است.
سران فتنه در عمل
تابع ولایت فقیه نیستند
آقاتهرانی با اشاره به حوادث پس از انتخابات و عملکرد سران فتنه اظهار داشت: بنده تصور می کردم این آقایان فصل الخطاب نظام را ولایت می دانند ولی در عمل این را ثابت نکردند. باید قبول کرد که در یک انتخابات چندین نفر کاندیدا می شوند اما در پایان یک نفر پیروز خواهد شد، در همه جای دنیا هم به همین شکل است ولی آیا درست است که پس از شکست در انتخابات در اصل آراء تردید کنیم و همه اصول را زیرپا بگذاریم؟
حجت الاسلام آقاتهرانی تاکید کرد: هنگامی که ولی فقیه پرونده موضوعی را با اعلام رجوع به قانون، می بندند دیگر همه باید بر آن توافق داشته و مطابق آن عمل کنیم. باید توجه داشت که اعتقاد به ولایت فقیه، اعتماد به ایشان و تبعیت از فرمایشاتشان رمز وحدت نظام اسلامی است. امروزه اگر به عملکرد برخی جوانان نقدی باشد، پیش از آن به بزرگترها و خواص این نقد وارد است. همه ما باید گوش به فرمان مقام ولایت فقیه باشیم. نه این که بیانات آن عزیز را جدی نگرفته و با تفسیر به رای کردن و توجیهات نابخردانه، آنها را مورد بی توجهی قرار دهیم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد برخی خواص که خود را یار امام(ره) می دانند، اظهار داشت: خواص باید یک سر و گردن از بقیه افراد جامعه بالاتر باشند ولی واقعیت این است که درک سیاسی عوام مردم به مراتب از خواص عالی تر و کامل تر است. این آقایان اگر همان روز اول با این مساله عاقلانه برخورد کرده بودند، این اندازه ریزش مردمی نداشتند. اشتباه در خط مشی و مرام، باعث شده که تنها بیگانگان به رفتار و گفتار این آقایان دلخوش داشته اند. چرا باید این گونه باشد که یک اختلاف داخلی بر سر آراء، بستری برای براندازی نظام گردد؟ آیا این تدبیر در کار است یا جهالت و نادانی؟
وی همچنین درباره ادعای یار امام بودن برخی افراد گفت: حرفی نیست، بی شک برخی از آقایان امام را درک کرده و دورانی در خدمت نظام بوده اند، چنان که این حرف در صدر اسلام هم مطرح بود که برخی را صحابی نامیدند و بر آن امتیاز قائل شدند، مگر برخی از صحابه به خاطر علاقه به دنیا، پول، مقام و شهرت، مقابل امام معصوم(ع) نایستادند؛ حال بگوئیم چون در کنار پیامبر خدا بوده اند و در مواردی مورد تعریف رسول الله هم واقع شدند پس برای همیشه، همه کارها و رفتار آنها تضمین و مورد تایید بوده و نباید پاسخگوی گفته، نوشته و رفتار خود باشند؟
وی همچنین در خصوص بیانیه ها و نامه های اخیر نیز گفت: برخی پی درپی بیانیه داده و جوانان را به خیابان می کشند. برخی دیگر چندی پیش برای حل مناقشه، طرح و بحث حکمیت را مطرح کردند. شکی ندارم که طرح این گونه پیشنهادها گرچه خیرخواهانه باشد ولی برگرفته از عدم درک درست معنای ولایت و ولایت پذیری است. باید از این افراد پرسید مگر نظام اسلامی فصل الخطاب ندارد؟ اگر اهل صفین علی بن ابی طالب(ع) را ولی خدا می دانست کی به عمروعاص و ابوموسی اشعری تن می داد و دل خوش می کرد؟وی افزود: در دوران غیبت فصل الخطاب و فصل القضاء مقام ولایت فقیه است. معنای فصل الخطاب و فصل القضاء نیز روشن است که وقتی مقام ولایت به نتیجه ای رسید دیگر همه باید در پذیرفتن نظر آخرین او توافق کنیم و از نظر خویش صرف نظر نماییم.




تاریخ : شنبه 88/10/26 | 12:2 صبح | نویسنده : سعید | نظرات ()
l>