سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گزارش خبرنگاران فارس-یازدهم
عطریانفر: با زاویه گرفتن از ولایت فقیه دچار نفاق شدیم

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با تاکید بر اینکه به دلیل زاویه‌ گرفتن‌ از ولایت فقیه ما دچار نوعی نفاق شدیم و در این نقطه قرار گرفتیم، افزود: با صدای بلند اعلام می‌‌کنم هر گروهی که در جریان تضعیف نظام قرار گرفت باید پایان رفتار سیاسی خود را اعلام کند.


? گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی، صبح امروز شنبه در جلسه محاکمه عوامل اغتشاشات اخیر با عنوان یکی از متهمان گفت: در کشور به عنوان چهره‌ای رسانه‌ای شناخته می‌شوم و بنیان‌گذار روزنامه همشهری بوده و در روزنامه شرق نیز که بعضا مقالاتی از عباس میلانی در آن به چاپ می‌رسید بنده نقش ایجابی نداشته و در تولید دخالتی نمی‌‌کردم و فقط نقش کنترلی را بر عهده داشتم.


عطریانفر با بیان اینکه در سال‌های گذشته در جریان ریز موضوعات قرار نداشتم و فقط نسبت به جریاناتی که می‌گذشت دچار تردید بودم افزود: جریانی در آغاز مجلس ششم موجی از تخریب را نسبت به هاشمی که نزدیک‌ترین فرد به رهبری بود دنبال می‌کرد و مجلس ششم به نوعی می‌خواست رویکردی رادیکال داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه مجلس کلیدی‌ترین نقطه برای تصویب قوانین است و رئیس جمهور تابع مجلس است افزود: در آن زمان به هاشمی رفسنجانی می‌گفتیم که فضای رسانه‌ای بر علیه شماست و ایشان بر این نظر بودند که در این فضای نگران‌کننده ما باید در مجلس حضور داشته باشیم تا تعادل برقرار شود.
این عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه همه دوستان بر این موضوع واقف‌اند که من اکثرا سکوت می‌کردم و به حجاریان زمانی که روزنامه صبح امروز را اداره می‌کرد می‌گفتم که شیوه شما درست نیست.
وی با بیان اینکه از سال 1385 و بعد از توقیف روزنامه شرق از رسانه خارج بودم و در مقطع انتخابات همکاری با خاتمی داشتم و در فضای انتخاباتی نیز 3 سخنرانی در مورد میرحسین موسوی انجام دادم.
عطریانفر در بخش دیگری از سخنان خود با آسیب‌شناسی جریان اصلاحات گفت: در حکومت شاه دو بار دستگیر شدم و سال 57 زمانی که آزاد شدم اصلا تصور نمی‌کردم که روزی شاه سرنگون شود و امام سرنوشت کشور را به سرانجام خود برساند.
عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی با بیان اینکه در پیام امام خمینی مردم، اصل ولایت فقیه و نظام اسلامی بر آن تاکید شده است افزود: حفظ نظام از اوجب واجبات است و امام در همین راستا مجلس خبرگان را تشکیل داده‌اند.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی که نفس خود را کشته بود نیازی نداشت که برای خود کاری انجام دهد و به خودش برسد، افزود: امام خمینی بر این اساس موضوع ولایت فقیه را که شعبه‌ای از ولایت خدا است را مطرح کرد و در واقع این موضوع مهمی است که به عنوان اصل جاودانه از خود به جا گذاشته است.
عطریانفر با بیان اینکه امام خمینی(ره) در وصیت‌نامه‌اش گفت که با قلبی آرام از این دنیا می‌رود تصریح کرد: به علت به یادگار گذاشتن اصل ولایت فقیه امام این آرامی را داشت.
عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی به سخنان ابطحی در جلسه دادگاه در مورد تقسیم شجاعت به دو بخش اشاره کرد و گفت: یک نوع شجاعت سخن گفتن در برابر حکومت جائر است و بخش دیگری از شجاعت پذیرفتن خطاهای خود و سخن گفتن در این باره است و بنده نیز از اینکه در 10 سال گذشته سکوت کرده‌ام خود را سرزنش می‌کنم.
وی با تاکید بر اینکه ما آمده‌ایم بگوئیم جزو نظام هستیم و آماده‌ایم خود را بشکنیم و بگوئیم از نظام دفاع می‌کنیم افزود: امام‌(ره) آمد بگوید که این راه را باید ادامه دهید ولی از مقطعی که امام فوت کردند برخی تشخص طلبی‌ها رشد کرد و زمانی که حماسه دوم خرداد رخ داد و سید محمد خاتمی آمد جامعه 30 میلیونی بودند که به همراه هم آمدند و افتخار آفریدند.
عطریانفر با بیان اینکه لفظ اصلاحات دو سال بعد از جریان دوم خرداد بوجود آمد، تصریح کرد: در بدنه‌ای از دوم خرداد که برخی تلقی‌های باطل داشتند و بر این نظر بودند که حوزه مردم در برابر رهبری است لفظ اصلاحات رشد یافت.
وی با اشاره به اینکه این جریان اصلاحات در پی این بودند که قانون اساسی را طوری نمود دهند که نقطه مقابل رهبری و نظام شود افزود: در زمان وزارت کشوری محتشمی پور در مورد صدور انقلاب سخنانی را گفته بودند که باید زمانی که نیاز شود انقلاب را رها و به دنبال صدور آن برویم که امام خمینی(ره) به نخست وزیر وقت نامه نوشتند که این سخنان صحیح نیست.
عطریانفر در ادامه خاطرنشان کرد: در پناه حادثه دوم خرداد که اتفاقی به نام مردم و نظام افتاده بود از این فضا تلقی اشتباه کردیم و نشان دادیم که ظاهرا آنها را می‌توانیم در تقابل یکدیگر قرار دهیم و در اینجا اعتراف می‌کنم کسانی که می‌خواهند مطلقیت ولایت فقیه را سلب کنند معنویت نظام را می‌گیرند.
عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه رهبری مانند عضوی از پازل قانون اساسی است و می‌تواند جلوی دیکتاتوری، رئیس جمهور و ارتش را بگیرد گفت: این نقش مطلقیت را اگر نپذیریم با وجهه ولایت رسول‌الله در تعارض است.
وی با تاکید بر اینکه به دلیل زاویه‌ گرفتن‌ از ولایت فقیه ما دچار نوعی نفاق شدیم و ظاهر و باطن ما متفاوت شد و در این نقطه قرار گرفتیم افزود: با صدای بلند اعلام می‌‌کنم هر گروهی چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا که با رویکردش و رفتارش در جریان تضعیف نظام قرار گرفت باید پس از درک موضوع پایان رفتار سیاسی خود را اعلام کند.
عطریانفر در بخش دیگری از سخنان خود به تحلیل مسایل انتخابات پرداخت و گفت: در انتخابات ما دچار خلط مبحث شدیم و موضوع تخلف را در جایگاه تقلب قرار دادیم.
وی ادامه داد:‌ حجم بزرگ مجریان معتمدین هستند و آنان کسانی‌اند که از ابتدای انقلاب مورد احترام مردم بوده و در هیچ حوزه‌ای اجازه تقلب نمی‌دهند و کسی که بخواهد تقلب بکند خود را کوچک می‌کند.
عطریانفر با اشاره به اینکه در دوران بازداشت پیشنهاد دادم که به موسوی بگوئید خدمت رهبری برود و تقاضا کند 10 تا 15 درصد صندوق‌ها به صورت راندوم شمارش شود و اگر تقلب نبود تمکین کند افزود: تقلب یک رویکرد بیرون از مجریان است و این موضوع هم از مقاطع اول انقلاب تاکنون حجمش کمتر از 3 درصد است.




تاریخ : شنبه 88/5/10 | 8:37 عصر | نویسنده : سعید | نظرات ()
l>